Egyetemisták kedvence
Szöveges ítélet
2006 áprilisában vettem át corollámat, amit ajándékba kaptam szüleimtől. Egyetemista vagyok és egy faluban élek 30 km-re az egyetememtől. Vásárlásnál fontos szempont volt a megbízhatóság, a jó értéktartás, a kényelem és az olcsó üzemeltetés. Az együtt eltöltött 15ezer km alatt, úgy vélem jól döntöttem, mikor a corollát válaszottam. A kaszni kívülről nekem nagyon bejön, főleg az orr-rész. Belül nagyon kényelmesek az űlések, az ideális vezetési pozíció könnyen kialakítható. A holmimat is sok pakolórekesz várja. A középkonzol praktikusan egyszerű, nem vonja el a vezető figyelmét a forgalomról. A km-óra viszont erős napfényben elég gyengén látható. A hétvégi bulizások alkalmával jól jön, hogy a kis corollába akár 5en is elférünk. A csomagtere szerintem egy családnak kicsi lenne, de nekem elég. Ami nem tetszik , hogy hátulra korlátozott a kilátás. Valamint parkolóhelyre beállásnál vigyázni kell, mert az orrkötény nagyon alacsonyan van és a padka könnyen leszakíthatja. Na ennyit a kaszniról.
A motorral nagyon elégedett vagyok. Pörgetni azt kell, de engem ez nem zavar, mivel nem áll távol a vezetési stílusomtól. Könnyedén pörög fel a motor és 3000-től egészen 5000ig nagyon szépen húz. (ekkor már a hangja is megjön, ekkor érezni igazán hogy csak 1400cm3-es a blokk). Természetesen 97 lóerőtől nem kell csodákat várni. Ám a nyugodt tempóban való közlekedést teljes mértékig támogatja. Eddig 4-szer voltam vele Budapesten az utópályán a 140 kényelmes utazótempó (ekkor még a motorhang se tolakodó és a szélzaj is elviselhető), ahonnan (nem vehemensen de) lelkesen gyorsít tovább egészen a 165-170es végsebességig. Természetesen ekkor a fogyasztás is megugrik. A fogyasztása kb 7,5-8 liter körül alakul nálam, ami soknak tűnhet, de tekintve a pörgös vezetési stílusom és a vegyes használatot elviselhető. A kormányzás direkt, a fordulókör kicsi, könnyű vele parkolni. A sebességváltó se rossz, nekem kicsit hosszú utakon jár és néha a 3as akad. A hátramenet kapcsolása megszokást igényel (megoldhatták volna okosabban is a japánok). Az úttartás viszont nagyon rendben van, a széria 195/65ös gumik írtó jól fogják az utat. Jól rugózza ki a kisebb úthibákat, de a nagyobb kátyúk se "ütnek fel" nagyon. A fékek kellő határozottsággal lassítják az autót és jól adagolhatóak.
Az összeszerelési minőség elsőrangú, nem csörög nem csattog semmi. A műanyagok kemények ugyan, de könnyű is őket tisztán tartani. A gyári CD-rádió jól szól. Amivel nem vagyok megelégedve az, hogy a szélvédő párásodik, akárhogy fújatom rá a levegőt és ekkor jöhet a "résnyire lehúzom az ablakot" játék. Egy 4 millás autóban ne párásodjon a szélvédő, ha dől rá a levegő.
Összefoglalva: Dögös kaszni, tökéletes minőség, pörgős motor. 1,6os motorral 10 pont, így csak 9,5
Nagyjából ennyi. Már nagyon várom az aurist, ha az is legalább ennyire jó, akkor szerintem biztos a siker.
Hibalista
- a kötelező olajcserén kívül semmi!!!
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Brava 1,4 | Következő autója? | Toyota Auris |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
