Egy lepkébe öltöztetett Terminátor
Szöveges ítélet
Gyermekeim, feleségem időnként a halálát kívánják szegény Corollámnak, hiszen semmi csicsa, semmi behajló tükör, semmi divatos forma, meg öreg ugye (2002). A legrosszabb, hogy szemérmetlenül az utastérben hangoztatják nemtetszéseiket, ilyenkor megsimogatom a műszerfalat és elnézést kérek: "Ne is figyelj rájuk, nem mondják komolyan, nem is tudják mit beszélnek."
Ez egy Terminátor, mert 310 ezer Km-el soha sem kellett a motorhoz nyúlni és semmi fő alkatrészhez (minusz kopó), mert tűzön-vízen elvisz, 100-ból 100-szor indul és nyoma sincs problémának. Mindez egy lepke finomságával, szelídségével, eleganciájával, halkságával. Mert rendkívül finoman vezethető, halkan futó, japánokra jellemző precíz váltóval nincs recsegés, elváltás. A kormányszervó se nem kemény se nem könnyű. A futómű kiforrott, rendkívül jól vezethető. Mindenki meglepődik, ha vezeti, hogy mennyire simán, halkan, könnyen vezethető. Azonnal kiderül miért Corollából adtak el a világon a legtöbbet. Kicsit sértésnek is vettem, amikor a Toyota kivezette a Corolla típusnevet. Biztos van rá magyarázat. :-)
És a fogyasztás... Hosszú távon, pálya nélkül: 5 -6 L. Város 6-7L, autópálya 7-8L (nekem ritka). Több, mint meg vagyok elégedve. Az 1,6-os benzines nagy nyomatékú kis fordulattól is, simán felmegy nagyobb emelkedőre 5-ben is, váltások után egyenletesen gyorsuló, mintha automata lenne.
Minden elektromos (ablak, tükör, klíma, tolató radar, ködlámpák, abs...) működik.
Persze ennek is, mint minden autónak van "gyerekbetegsége". Az automata klíma és ventilátor szabályozó gombok elkopnak 12-14 éves korukra. Egyszer meg lehet törölgetni, aztán 1 év és és csere az egész konzol. Bontóban 30 ezer. A 2. gyerekbetegség a katalizátor. Már bontókban sincs működő, az új horror. Hibakódot kiütve nincs hibajelzés 10-20 percig, így műszakin átmegy. Hibának ugyan nem mondható, de 100-110 Km/h között hangos a motor. Előtte, utána normális.
Kényelem, külalak. Bevallom mindig japán autóim voltak (Mitsubishi, Suzuki, Honda, Toyota), egyik sem a szép belsőről az olaszos eleganciáról, a német vizuális brutalitásról voltak híresek, de soha sem érdekelt hogy néz ki belül az autó, hogy sok a műanyag. Jó nyilván 1500-ös ladában már én sem érezném jól magam. Nekem sokkal fontosabb, a precíz váltó, a jó motor, a stabil úttartás, a kis fogyasztás. De 3 óra vezetés után sem gerincsérvvel szállok ki és imádom beküldeni a kanyarba, mert tudom, hogy ura vagyok az autónak. Szép az ember felesége meg a lakása legyen!!! :-)
Ami bűn, Szedán verzióban venni. Hiszen az 5 ajtós hátul sokkal jobban pakolható.
Karosszéria. 17 év, semmi komoly rozsda.
Alkatrész. persze, hogy drágább, mint a tucat németek. És érdemes is a drágábbat választani, mert újabb 50-100 ezer Km-ig nem lesz vele gond.
Összegezve 1 millió körül árulják még mindig ezeket a Corollákat, ami elsőre soknak tűnik, hiszen ezért a pénzért szinte csak fiatalabbat kapunk. De köszi szépen franciák, olaszok, autózni szeretnék. Akármilyen hasonló korú németet próbálok, nem vezettem még Corollához hasonló precíz váltóval, egyenletes nyomatékkal, kis fogyasztással, élvezettel autót. És minden német váltó egy kalimpáló botnak tűnik a Corollájéhoz képest. Bocsánat, ha van mégis ilyen német és hibátlan francia! :-)
Összegezve kicsit hezitáltam, amikor megvettem, hiszen ezért a pénzért (1,3 M),akkoriban 6 éves Fiát Puntót vehettem volna, a 13 éves Toyota helyett. De 1 percig sem bántam meg. A Toyota örökre magához kötött evvel az autóval. Csak én 130 ezer Km-t mentem vele hiba nélkül, a benne lévő 180 ezer után!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nyilván Ő sem tart örökké. Egyszer elkezdi zabálni majd az olajat, elrohad.... Akkor szelepszár szimering csere (autószerelő szerint), hegesztgetés, majd lesz megint néhány 10-100 ezer Km-e.
Aztán, vagy előtte ha lesz pénzem veszek egy Toyota 2-3-as Prius-t. Mert Toyota, mert technika-kütyübolond vagyok és szeretek 4-5 L-el járni, ami jót tesz a klíma-bűntudatomnak. Egy űrhajót akarok vezetni!!! :-)
A család egyéb tagjaival ellentétben én meg fogom siratni ezt a Corollát, de a többiek még nem tudják, hogy megint csak egy unalmas, kicsit sem trendi (mint manapság a SUV) autónk (Prius) lesz helyette. A Corolla egyértelműen a legmegbízhatóbb, korához képest legjobb autó, amit tulajdonoltam valaha.
Hibalista
- Csak kopó alkatrészek, katalizátor. Klíma-ventilátor kezelő gombok.
Ide hordtam szervizbe
Harc, Simon György. Rendkívül megbízható, korrekt. Az a fajta, akinek örülni kell, hogy elvállal. Igaz, majdnem a sógorom lett. Protekcióm van. :-)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Honda Accord 1996 | Következő autója? | Prius 2, vagy 3 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
