Dízel széllökés :)
Szöveges ítélet
Három hónappal ezelött vettem át a várva várt Corollámat. Összességében megvok elégedve az autóval, legerősebb pontja egyértelműen a dízel mocija, azt mondhatom, hogy a legtöbb szituációban bőven elegendő a teljesítménye, 1800-as fordulatszámról remekül gyorsul, mint akit fenékbe rugtak olyan érzés. :) Azzal együtt, hogy még bejáratós az autó, még így is 5.5 l-es fogyasztás átlag jön ki vegyes használatban. Kellemesen csendes a motor, bemelegedve nehezen mondja meg motorhang alapján az ember, hogy dízelautóban ül. Azért ez nem kis teljesítmény, ismerve a francia és német dízelek kerregését. Arról nem is beszélve, hogy nincs koromfüst gyorsításkor (részecskeszürő nélkül elismerésem)... A futómű remek, a viszonylag egyszerű konstrukció ellenére akár független felfüggesztésűnek is elmenne viselkedését tekintve.
A felhasznált anyagok abszolút első osztályúak, kategóriájában követendő példának mondanám, ebből a szempontból inkább a prémium kategóriában keresném az autó helyét, nem érdemes mezei alsóközepesekkel hasonlítgatni, ott sokkal kopogósabb egyszerűbb utastér anyagokat találunk. A csomagtér lehetne picit tágasabb, de nem feltűnő a vetélytársakhoz képest való literekben kifejezhető elmaradás.
Egy negatívumot említenék csak az autóval kapcsolatban: lényegében 0 km-es kora óta vannak apróbb zörejek, nyikorgások az utastérben és őszintén szólva ezek azért bosszantanak picit, főleg úgy, hogy nem kell túl rossz minőségű úton autózni ahhoz, hogy ezek jelentkezzenek. A hátsó rendszámtábla zörgése sajnos típusbetegség, nálam is jelentkezik a szalonból való kigurulás óta (azóta alászívacsolták, vmivel jobb lett). A műszefal fényerejének állíthatósága valóban nem túl egyszerű, megoldás: nem állítgatom túl gyakran, így nem bosszankodom. :) Ha a hifi játszana már mp3-at azt sem bánnám (legalább felár ellenében kínálhatnák ezt 2006-ban), amúgy elfogadhatóan de közel se kiemelkedően szól.
Formailag bár valóban nem a legújabb irányzatokat hozza az autó, ezzel együtt nagyon szemrevaló és tetszik a legtöbb embernek (azt hiszem ezzel teljesíti is a célját hiszen vhol ez a feladata egy autó külcsinének :) ).
Mindent egybe vetve kedvelem a jószágot, a dízel moci remek választás hozzá, még ha közel fél millió is a felára (ebben az esetben nem a benzinkútnál haggya az ember ott a töbletet, hanem a banknál pár ezer Ft-al magasabb törlesztő részlet formájában, ugyanott tartunk magyarán).
Hibalista
- Idáig semmi...
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Clio 1.2 16V | Következő autója? | Auris, Avensis |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
