"De srácok.. egy autó hogy tud elromlani?"
Szöveges ítélet
...tettem fel a címben szereplő kérdést már X-edik haveromnak, aki arról mesél, milyen drága volt ilyen olyan autójának a javítása, és hogy beszívta vele. Ugyanis az a helyzet, hogy 6 év és 297.000 km Corolla használat után sajnos tényleg nem értem, mi lehet probléma egy autón, mert én olyannal még soha nem találkoztam. Mivel sajnos most megválok a kocsitól, végre rászánom magam, hogy elmeséljem a tapasztalataimat.
Az autó 5 évesen, 2010-ben került hozzám, ha jól emlékszem. Akkor volt benne 155.000 km, erről az időszakról nem tudok nyilatkozni, de talán érdekesebb is az ami utána történt.
Röviden: azt tapasztaltam, hogy egy autó nem tud elromlani.
Hosszabban:
A kopó forgó alkatrészeken kívül nem sok mindent kellett cserélni, de azért legyen itt egy lista: Egy kuplung csere történt kb 240.000-nél, de szerintem bírta volna még tovább. Sajnos mivel volt egy-két kárügye az autónak (kisebb koccanások valamint egy komolyabb szarvas, még az autó újkorában), a sérülésekből adódó javítások után itt-ott elkezdett rozsdásodni a kocsi. Ezek a helyek jellemzően a szélvédő felett, küszöb, illetve kerékjárat. Szerencsére ez lakatosmunkával és fényezéssel nem túl drágán javítható, és talán kicsit normális is, hogy a sérült helyen a sérülést követő 5-6 éven belül elkezd rohadni a kocsi (még ha többnyire garázsban is tároltam). Hátsó rugókat kellett cserélni (230.000 környékén) mert egy normál szerviz során amikor megemelték az autót, a rúgók valahogy eltörtek. A kipufogó 250.000 környékén valahol kilyukadt, már nem emlékszem, hol.
Kopó alkatrészek cseréje egyszerű, utángyártott alkatrész is volt bőven, melyek minősége tapasztalatom szerint semmivel sem rosszabb, mint a gyári. Az alkatrészek ára is megfizethető, javítást pedig egy Toyotában dolgozó haver végezte szabadidejében, kedvező áron. Az ő tanácsára a relatíve nagy futás miatt az olajcsere 10.000 km-enként került elvégzésre, a 10.000 km után leszedett olaj pedig szép színű, füstölni soha nem füstölt a motor, olajat sem ette. Arra azért mindig nagyon odafigyeltem, hogy ne hajtsam hidegen.
Ami feltűnő, hogy túl gyakran kellett cserélnem az első izzókat (kb. fél évente), nem tudom, ez normális e. Majd hétfőn többet dolgozok egy órával, hogy behozzam ennek a plusz költségeit.
Ami kicsit zavaró, hogy kevés a 97 lóerő, valamint az írott CD-k a lejátszóban néha akadnak. Lehet csak ki kéne pucolni. A hátsó csomagtartó újabban nehezen záródik, pláne hidegben, valószínűleg zárprobléma. 120-130 felett nagy a motorhang. A váltó gombról levált a bőr, az alatta lévő króm(?) borítás pedig elkezdett feljönni. Azon kívül hogy rondán néz ki, többször megvágta a kezem váltás közben.
Egyébként az autó soha sehol nem hagyott ott, szerintem ez a legfontosabb. Éveken át ingáztam vele Ausztriába. Nagyon jó érzés volt úgy menni bárhová, hogy tudtam, sosem fog előfordulni, hogy az M1-esen be kell állnom P rendszámos 3-as BMW-k és Alfák mellé a leállósávba.
Őszintén szólva, ha nem jött volna velem szembe egy nagyon jó ajánlat egy Lexusra, biztos addig hajtanám a kocsit, amíg a dugattyúkat ki nem lövi a motor a helyéről. Gondolom valahol 6-700 ezer km környékén. Kicsit fáj is eladni, hiszen ez az a jármű, ami egyszerűen sose tudott elromlani.
Hibalista
- Hátsó csomagtartót emelő teleszkóp - Ajtónál lévő gumi tömítés egy helyen egy ajtónál elválik a fémtől
Ide hordtam szervizbe
Ismerős garázsa
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 155900 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra F | Következő autója? | RX400 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
