Csinos tömegcikk
Szöveges ítélet
El?tte egy Honda Civic VTi-m volt(160Le,0-100=7,9sec...) az az autó nagyon egyben volt,iszonyatosan ment,csakhát már betöltötte a 6.évét,így váltani kellett.
Mivel új autót akartam és azt is kizárólag feketében, így hosszú keresgélés után(mert csak japán autóba akartam ülni) találtam rá a Corollára.
Szép, jó autó, nem mondom,de a Hondával nem összehasonlítási alap(jó,mondjuk nem is 160Le, hanem csak 110Le).
Én néhány egyéb extrával 4,1millióért vettem(eredeti ára 4,6 millió volt,csak nagy balhé árán, meghogy kiállított darab volt, odaadták olcsóbban).
Az els? benyomás nagyon jó volt, aztán rá kellett jönnöm, hogy ez az autó inkább n?knek, vagy alacsonyabb termet? embereknek készült. Én, a 185cm-mel alig férek el normálisan benne, de ami a legbosszantóbb, hogy olyan magas az üléspozíció, és olyan közel vannak a pedálok, hogy akármit csinálok, sohasem érem el rendesen a kormányt(ez rövid utaknál nem gond, de hosszú utakon kínszenvedés).
Motorikailag rendesen össze van rakva, semmi gond nincs vele, még viszonylag elég jól is megy(még a Honda után is), de egy 6. sebességi fokozat nagyon hiányzik bel?le.
Meg kell hagyni, az egész váltó egy szemét benne. A kettest és a hármast sokszor(f?leg ha hideg a motor) nehezen lehet vele venni(ez a probléma újkora óta fennáll,nem én ronotottam el). A szervízbe csak annyit mondtak rá, hogy majd bekopik. HÁT NEM TETTE!
A fékek jók, bár nem méretezték túl a tárcsákat, olykor rendesen meg kell taposni a pedált,hogy megálljon.
Kuplung tökéletes, futóm? egy kicsit lágy(városias), a kormány iszonyatos(ütközést?l ütközésig 3,7 fordulat, ami miatt állandóan tekergetni kell-összehasonlításképp a Hondában 2,8 fordulat kellett).
A beltér szépnek szép, de a m?anyagok elég kopogósak(téli hidegben nyekegnek).
A hátsó helykinálat nagy, viszonylag kényelmesen elfér 2 feln?tt és egy gyerek(bár én nem szoktam ott ülni).
Az els? szélvéd? teteje elég alacsonyan van, ez miatt a jelz?lámpát sokszor csak kicsavart pózból látni.
Minden m?szaki küty? tökéletes, a klíma ha kell megfagyaszt.
A rövid téli utak átka: baromi lassan melegszik be a motor, 5-6km mire elkezd f?teni...
A küls? desigról pedig:nagyon szép lett, bár nekem a 90-es évek elejei stílus sokkal jobban tetszett.
Fogyaszása nem túl alacsony: nyáron 8, télen 9 liter(de megyek is vele-a Honda is beérte 9-el,csak az élmény volt más)!
Ami csúnya benne, hogy a kasztni és kerék között van vagy 12-13cm távolság(kell rá vagy 4-6cm ültetés, hogy jól nézzen ki, és akkor a komfortból még nem veszt annyit).
Összességében a Corolla egy viszonylag szép és jó TÖMEGAUTÓ!-ett?l függetlenül szeretem, mint minden autómat!
Ferrari meg BMW nem lesz bel?le, de az ára er?sen túlméretezett!
Üzenem a tervez?knek: a fiatalosabb,sportosabb forma, a puhább anyagok és a technikai újítások a XXI. században nem csak a fels?kategóriás autók kiváltsága!!!
Hibalista
- Még nem romlott el szerencsére semmi,csak rengeteg bosszantó dolog jelentkezett!
Ide hordtam szervizbe
Toyota Rácz-kiugrott a fedálzeti computerem a m?szerfalból,elvittem,hogy tegye vissza.Nagy unszolás árán csinálta meg,azt mondta,ha nagyobb a baj(eltörtek a patentok,amik odafogják) vigyem másik szerel?höz,mert neki erre nincsen költségvetése!
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Toyota Sakura-csak kötelez? szervízre vittem,ami lényegében olajcseréb?l áll.Felszámolt az olajon kívül 7500ft-ot munkadíjnak(ez egy órára vonatkozik!-egy óra alatt cserélte le az olajat???) azért mert azt mondta,hogy átvizsgálta az autót,hogy minden rendben van-e vele,megnézte a futóm?veket,fékeket,folyadékokat...(ott álltam a szervizes mellett végig, semmit nem vizsgált meg,még csak föl sem emelte az autót!)
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 23650 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Civic Vti | Következő autója? | Subaru Impreza |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
