Családi kapocs
Szöveges ítélet
Az előd egy '97-s Corolla volt. Megboldogult ugyan zabálta az olajat, de egy kuplung hibán kívül soha semmi baja nem volt a 6 éves együtt élésünk során. Így aztán, amikor újra autóvásárlás előtt álltam a japán vonal adott volt. Első körben az Almerákat nézegettünk, de a barátom barátja lebeszélt róla. Így kicsit mélyebbre ástam a piacon, és egy rossz keresés eredményekén a tervezett keret felső részében felbukkant a Corolla. Apró szépség hiba: 3 ajtós.
Azért elmentem megnézni. Kisebb szépség hibák a karosszérián, de a motortér hibátlan. Kipróbáltam. Majd vittem a barátomat. Ő áldását adta ránk. Megbeszéltem a családdal, de mivel az ausztriai munka miatt főleg egyedül használom a feleségem is bólintott. Kalandos hitelintézés után 2012 áprilisban meglett a család új tagja.
Gyors kötelező vételi szerviz. Olajcserék, szíjak, fékbetétek, klíma feltöltés. S indult is a mai napig tartó használat. Ami baromi egyszerű. Lemegyek, berakom a kulcsot, elfordítom. S az autó megy, megy és megy. Az igazat megvallva otthon elég a közel 100 ló, de a sógoroknál már kevés. Itt már vannak hegyek is. S nem csak elvétve, hanem a munkám kapcsán a kétezer közelében is jártam. S ott igen csak kevés volt a motor. Ez lesz majd az év vége felé a csere oka is. Ami még kevés, a csomagtartó. Egy-egy szezonkezdés során úgy nézett ki az autó, mint egy tömött liba. De egy komolyabb bevásárlás után is már komoly logisztikára volt szükség a bepakolásnál. Következő autónál már erre is figyelni kell. De ezeket leszámítva teszi a dolgát, és igazi kapcsot jelent az otthoniakhoz.
Pár szó a fogyasztásról. Kicsit odafigyelve a megadott sebességhatárokra 7-8 liter között fogyasztott. Jellemzően osztrák benzinnel fél-egy literrel kevesebbet evett, mint a hazaival. Olajcserék utáni első 1000 km meg egyszerűen szürreális adatokat hozott. Persze haza utak során, amikor már nagyon nehéz volt a jobb láb, akkor megitta a magáét.
Most még kapott egy kis pluszt. Meguntam már a sok autópályázást, és beszereltettem a tempomatot. S ez nagyon jó döntés volt. Azért egy 500 km-s etap során már nem mindegy. Ez is szempont lesz a következőnél. De ezt az évet még közösen töltjük. S utána remélhetőleg a családnál marad, és nyomon köevthetem a sorsát, mert megérdemli.
Hibalista
- Kiégett a két első lámpa, és két féklámpa. A kopó alkatrészeken kivül még semmi sem romlott el. Kopp, kopp, kopp.
Ide hordtam szervizbe
Barátom szervízeli, így aztán baráti áron megbizhatóan történnek a kopó alkatrészek cseréi. Plussz az olajcserék.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
