Cimbi, a megbízható társ
Szöveges ítélet
Kezdem a rosszal: a kereskedő (Toyota KOTO, Kaposvár) azt mondta, hogy a hitel lezárásának díja cirka 30-50 eFt. Ehhez képest a 167 eFt több volt, mint sok. Mindegy, mert utólag már nem tudok sokat tenni, és ki sem lehet deríteni, hogy vajon a kereskedő volt-e béna, vagy a bank nem tájékoztatta megfelelően őt. [frissítve] Az ítélet írása óta annyi negatív tapasztalatom volt a Budapest Bankkal, hogy biztos vagyok benne, hogy ők fütyültek a kereskedő pontos tájékoztatására.
A lényeg azonban messzemenőkig feledteti mindezt: hihetetlen pontos, készséges, udvarias kiszolgálás, és nem csak addig, amíg megvettem az autót. Volt tesztvezetés, és hosszan sorolhatnám mi minden tetszett a kereskedő részéről. Pontosan az ellentettje a pécsi Troskának. Kaposvárra fogok menni szervizbe is, az biztos.
Az autóról:
Semleges érzések, nem sok dögösség (irigykedni tudok azért ma is egy VW műszerfalra), de a leghűségesebb, és legmegbízhatóbb társ. Mindenkinek tetszik. Mos, főz, takarít, szótlanul. :-) Néma csend az utastérben, hihetetlen finom kezelés, finom érintésű anyagok. Nem kicsi emelkedőn aláztam le csúnyán egy Renault Laguna-t. :-) A középkonzol zöld lámpáit le fogom cserélni pirosra, az lesz csak az egyedi. :-) A hifit egy laza mozdulattal elintéztem: vettem két SOL ajtóháromszöget belülre (10 eFt), amibe bele lehet tenni a magashangszórót, ebbe beletettem két finom sugárzót (8 eFt), és máris tökéletes. A mélyláda csak azért került pluszban bele, mert már megvolt, és nem akartam eladni. Még így is belefértünk négyen, + négy utazótáska a csomiba. [frissítve] Nemrég rendeltem bele egy kis CD-tár emuláló dobozkát, melybe pendrive-ot lehet dugni. Most már mp3-at is tudok így hallgatni, javaslom bárkinek: http://www.xcarlink.hu
Az M-MT váltó szokást igényel, a sport gombot elég hülye helyre tették, ezért nem azt használom, hanem - ha a szükség úgy kívánja - áttolom manuálba, és hajrá. Egyébként kiváló, nem bántam meg.
A motor észveszejtő, 2000 felett harap, és nem áll meg 160-ig. Onnan már halál tovább gyorsulni, de az már egyébként is a kínzás kategóriája. 130-ig nagyon halk is.
Az úttartás kiváló, a futómű kényelmes, de elég feszes is, egyszóval bárkinek kérdés nélkül javaslom!
Hibalista
- - A középső műszerfalon, a rádió mellett volt egy kis rés (3 mm-es). Szétszedték a szervizben is, szétszedték akkor is, amikor a mélyládát kötötték be, mégsem jöttek rá mitől áll el. Meguntam, szétszedtem én is, aztán faragtam egy kicsit belül a hanyagul leszabott műanyagokon, most már csak 1 mm-es a rés. :-) Egye fene, elviselhető.
- - Párszáz km után a hátramenetet az M-MT váltó csak nagyobb reccsenés kíséretében volt hajlandó bevenni. A kaposvári szervizben szétszedték, bámulták egy ideig (mivel a központi adatbázisban utalás sem volt ilyen hibára, és a fedélzeti számítógép sem panaszkodott semmire), majd a kuplung kiemelő motor pozícióján állítottak egy centit (ez olyan megoldás, hogy állítható). A szélső helyzetből a középsőbe került így ez a kis elektromotor. Gyanítom, így kellett volna eredetileg összetenni, dehát nem tudom fejbekólintani a lüke részeg angol összeszerelőmunkást... :-)
-
- (...egy év múlva...)
-
- Lassan a 30 ezer km-hez közeledek, az égvilágon semmi baja. Egyre jobban és jobban szeretem. [frissítve] Eddig nem voltam megelégedve a fogyasztással, de úgy tűnik mintha most elkezdett volna csökkenni. Pár napja volt a 30 ezres szervíz, szóval türelem. ;-)
-
- (2009. április)
-
- 45 ezres szervizen vagyok túl, és...
-
- - Le kellett cserélni az első féktárcsákat, mert több milliméteres peremük volt már. Nem, nem őrült módjára vezetek. Döbbenet. Ezek szerint már nem csak a gyökér európai autógyártók tesznek ilyen szutyok élettartamú vackokat az autóikba. És a szakszervizek álláspontja egyöntetűen az, hogy a környezetvédelem miatt kellett megváltoztatni az anyagösszetételt, ezért kopik el ilyen hamar... persze... kapják be, bíróságra nem megyek, úgyis az ő szakvéleményük lenne a mérvadó, időm sincs rá, vettem két Brembo tárcsát, azokkal majd nem lesz baj.
- - Lekopott a kézifékkar (műanyag) gombjáról a krómozás. Garanciában cserélték az egész kézifékkart. LOL.
- - Első fékbetéteket cseréltem rajta. Nabumm, teljesen normál. Kábé ennyit kell hogy kibírjon.
- - A hátsó is nyikorogni kezdett (a kopásjelző vas jelzett) na ez már nem tetszett, a hátsóknak ugyanis illik ennél sokkal többet bírnia. Cserekor derült ki, hogy a fék egyik dugattyújába nem toltak gyártáskor elég kenőanyagot, ezért az egyik oldalon, az egyik pofa totál elkopott, a másik meg egyáltalán nem. A másik oldalon mindkét pofa félig kopott csak. Hurrá. Ledobtam az összeset, meg lett kenve szépen, kapott jó minőségű új betéteket, és csókolom. Csak annyi baxxa a csőrömet, hogy elment volna még ez sokáig, ha... de nem panaszkodok, nem volt drága.
-
- Ezen kívül semmi, ezeknél nagyobb bajom soha ne legyen, továbbra is javaslom bárkinek.
Ide hordtam szervizbe
Toyota KOTO, Kaposvár
Korrektek, de nagyon!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Almera 1.4 | Következő autója? | Toyota, vagy Lexus |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
