Bálnaének
Szöveges ítélet
A gépkocsit 2007. májusában vettem át. Tesztautó volt,850 km volt benne. Jelenleg 9300 km-nél tartok. Nekem bejön a konzervatív elegáns Sedan formája,a hamuszürke metálfényezés pedig még jobban feldobja. Az 1.4-es D4D motor kellően nyomatékos kb. 140 km/h-ig dinamikusan gyorsul, utána kissé visszafogottabbá válik,de végül is nem egy sportkocsival állunk szemben. Az autó sebességváltója nagyon eltalált megvezetésű,könnyen kezelhető. A futómű hangolását nagyon eltalálták, a 205/55 R16-os Yokohama gumikkal nagy kanyarsebesség érhető el és a rugózás is kellemes. A hangszigetelése az autónak nagyon jó : a diesel motor hangja szinte észlelhetetlen és a szélzaj is csak
150 km/h körül érzékelhető.A manuális klíma nagyon hatékony könnyen kezelhető és a 6 hangszórós hifi is szépen szól.
Rendkívül kényelmesek az ülések deréktámasz nélkül is,de ez a Toyotánál már hagyomány.
Néhány negatívum,hogy teljes legyen a kép:
Az első ülések háttámlája nincs teljesen végig kárpitozva (Lunánál ) az alsó 1/4 egy fekete filcszerű anyag van ami nekem már nagyon bolyhozódik mivel hátul kisgyermek ül és a lába pont ahhoz ér. Ebben a kategóriában ezt már meg kellene oldani.. Folyamatosan előforduló probléma,hogy általában fékrendszer hideg állapotánál tolatás,kanyarodás közben történő fékezésnél a hátsó tárcsafékek felől erős nyikorgó hang hallatszik.A fékek felmelegedését követően a hang megszűnik.
Háromszor voltam a Toyota Sakuránál ahol nagyon kézségesek voltak és a fékbetétek csiszolásával ill. a kéziféknél történő állítással próbálták megoldani a problémát de a nyikorgás nem szűnt meg. Tudomásomra jutott,hogy az Aurisoknál is előfordult
már a probléma és a szervizekben kicserélték a fékbetéteket.
Remélhetően ez megoldja nálam is a problémát.
Ezzel együtt az új Corollát nagyon precízen összeszerelt (japán gyártás) kiváló minőségű autónak tartom bárkinek szívesen ajánlom,dieselmotorral pedig különösen.
Hibalista
- A hátsó tárcsafékek erősen nyikorognak. Elsősorban a fékrendszer hideg állapotánál tolatás,kanyarodás közben történő fékezésnél.
-
Ide hordtam szervizbe
Toyota Sakura.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 850 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Lacetti | Következő autója? | Toyota |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
