Az én Lexim
Szöveges ítélet
SZERETEM!Nagy betűkkel írom, mert tényleg így van!De őszintén: 2007. január 24., nagybetűs dátum volt, mert akkor vettem...papíron...egy héttel később vettem át az előző, kőszegi tulajtól Szombathelyen.
Előzmények: mocskos mennyiségű időt fordítottam a használtautó.hu böngészésére. Gyakorlatilag a reggelim részévé vált, talán még most is a klaviatúrámban vannak a morzsaszemek. Egy idő után kívülről fújtam a kocsikat, fejből tudtam az összes fent lévő adatait. Szó se róla az én "drágámat" is ott találtam, azonnal le is beszéltem a talit. Háromszor mentem Szombathelyre. 1. Foglaló, 2. Autó átvizsgáltatás, papír procedúra. 3. Hazahozatal.
Hát a második alkalommal a tulaj hölgyike már a falat kaparta, gyakorlatilag teljesen kiveséztettem a kocsit a toyota szervizbe. Megnézettem az előéletét, szervizkönyv eredetiséget vizsgáltattam, magát az autót teljesen megvizsgáltattam, szakvéleményt kérettem. A szokásos felszíni sérülésektől eltekintve az autó makulátlan tiszta (kívül-belül) állapotban volt. A tulaj hölgy egy gyenge - eredetileg autóápolással foglalkozó - ürgére bízta az eladást, mondván neki tökre nincs ideje ezzel foglalkozni. Nos emberünk nem igazán volt a helyzet magaslatán, bár az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy mielőtt megvettem volna a kocsit, kicsit utánakotortam az előéletének, felkutattam a tulajt, és később már a közvetítő ürge csak másodhegedűs volt az ügyben.
Lényeg a lényeg, hogy a kocsi jól muzsikál, ezt most le is kopogom...Semmi baj nincs vele, igaz az nem is ötezer kilométer után fog kiderülni. Eszméletlen fogyasztást produkálok a kifejezetten "könnyű" lábammal. Város: 6,5, országút: 5,6-6. Autópálya: 7 liter/tartós 150 km. Ez úgy gondolom elég jó. Zömében eddig városban vezettem, igaz nem azon a környéken ahol a dugók vannak. Azt gondolom, hogy a reális az kb. 7 liter városban.
Kényelem: első autóként soha rosszabbat, biztos vannak nála sokkal kényelmesebb kocsik is, de teljesen megfelel ennyi pénzért. Kézre esik minden, jól lehet pöffeszkedni benne. A váltóbot nagysága néha zavar, lehetne egy kicsit kisebb is, de sebaj. Az úttartása nagyon jó, erős-gyors kanyarokat is szereti, a végsebesség véleményem szerint kb. 190-195 körül lehet, ennél többet nem megy, de kinek hiányzik.
Egy dolog zavar: alacsony alapjárat. Bemelegedett motornál 600-650 között lehet az alapjárat. A szerviz mindenhol azt mondja, hogy ez a jellemző érték és ne lepődjek meg, éljek vele együtt, és nem lehet rajta változtatni. Kicsit furcsának találom, de már nagyjából megtanultam együttélni a több gázzal történő elindulással.
Hirtelenjében ennyit gondolok, mindenkinek ajánlom, hogy vegyen ilyen toyotát, megéri!
2008. január 11.: történt olajcsere, történt egy izzócsere :), semmi más, csak tankolni kell. Egy milliliter olaj utántöltése sem volt szükséges. Javasolt jó minőségű OMW Bixxol olaj használata, ne spórold el soha, mert meghálálja a paripa. A fogyasztása továbbra is minden autós álma lehet benzines kategóriában.
- Nyár: város: 6,6-7, országút: 5,8-6, pálya: 7-7,5 között (attól függ, mennyire nyomom)
- Télen nagyjából minden érték 1 literrel növekszik meg értelemszerűen. (és ez mind nagyon baráti érték).
Összességében lassan egy éve van nálam az autó, 12000 levezetett km után semmi baj vele. Tiszteld, szeresd az autód minden nap bármilyen is van (javasolt japánt venni), mert meghálálja a törődést és a figyelmet!
2008. április: továbbra is rendkívül hálás a kicsikocsi, remélem még sokáig így is lesz. Egy kedves jóakaróm (valószínűleg ismeretlen) megkulcsozta az autó oldalát, de elmehet a sunyiba, megcsináltam, kijavítottam házilag 98 %-os sikerű eredmény lett. A gusztustalan kulcsos karcolásból már szinte semmi sem látszik, és nem fényezve lett, csupán gitt és kikevert szín és sok-sok munkaóra...
Hibalista
- Jelenleg még semmi. Az előző tulaj (Kőszeg, sokat jelent a vidék) cserélt ezt-azt rajta, ami nem tetszett neki, elvégre garanciális volt, és a tulaj sem volt halvérű jelezni az igényeit. Nekem meg csak jó!
- 2007. november: közel egy év után H7 izzó csere :) házilag, ment, akku oldalon nehézkesebb lesz majd :)
- 2008. április: esedékes lassan egy olaj- és szűrők csere.
-
Ide hordtam szervizbe
Még nem vittem sehova, de egy olajcsere lassacskán bejátszik.
2007. augusztus: hosszabb túra miatt olajcsere cimbinél megtörtént. Használj jó olajat!
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 41500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Sokáig nem készülök lecserélni, de valószínű Toyota lesz |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
