Az AUTÓ az japán és piros !
Szöveges ítélet
A Swift után -bármily furcsa- úgy gondoltam , az autó az japán ! Hosszas variálás , elemzés után döntöttem a 3-ajtós Corolla mellett , ma már bizonyos : nem rosszul !
Bárki bármit mond , ez a típus -főleg pirosban- ha visszafogott is , de szép ! Az 1.4-es motor összehasonlítva a konkurencia hasonló erőforrásaival, nem hinném , hogy ma legyőzőre találhat :97LE , 185 végsebesség , kitűnő nyomaték eloszlás , és mindez 6,5 l átlagfogyasztás (nem kamu !) mellett.
Menettulajdonságai szerintem jók , bár összehasonlítási alapom hosszabtávon nem volt hasonló kategóriában. A fékek
szerintem kitűnők , a kormányzás lehetne (sokkal) direktebb, a váltó jó.
A sokat kritizált csomagtartó nekem bőséggel elég, ráadásul kitűnően bővíthető , igényes kárpitozású. (Aki ömlesztett krumplit , vagy homokot szeretne szállítani , az foglalkozzon csak a "literekkel" , nekem a tágas rakodóhely, és az alacsony rakodóperem lényegesebb.)
Az igényes kialakítás egyébként jellemző az egész beltérre, bár
a műanyag elemek a szemét útjainkon néha zörögnek, ezt azonban minden műanyag minden autóban produkálja egy idő után , aki nem ezt mondja az hazudik vagy Lexus-szal jár!
Vannak csicsásabb , vidámabb belterű autók a szegmensben, de a tartósság , a praktikum az hogy minden úgy működik ahogy meg van írva az a Corolla mellett szól .
Nem igaz , hogy a japánok drágák , 2003-ban ilyen alapfelszereltséggel , motorizáltsággal ebben az árban nem lehetett - ilyen kategóriájú- agyon favorizált német típust kapni , és akkor nem beszéltünk a minőségi különbségekről !
Ami ez idáig elromlott , az az anyós ülés visszaállásáért (3-ajtós lévén) felelős mozgatószerkezet , egy filléres műanyag persely törése miatt. Először ezt az alkatrészt cserélték , majd
miután újra eltörött , az egész ülés alsórészt , szerencsére még garanciában.
Persze vannak apróságok amik bosszantóak lehetnek, pl .: a
könyöklő alacsonysága , a kormány csak magassági állítási lehetősége , a vezetőülés "memóriájának" hiánya , de ezek egyrészt nem befolyásolják számottevően a kényelem érzetemet , másrészt a frissítés során a hiányosságok pótlása megtörtént , valamint tovább emelkedett az alapfelszereltségi szint. (Szerencsére a külső megjelenést sikerült
rontaniuk a 2003 -as fazonhoz képest , legalábbis szerintem )
Alapjában véve , ha minden márka ennyi problémát tudna
csak felvonultatni , talán azok a tulajdonosok is hozzám hasonlóan elégedettek lehetnének , akik nem Toyotával járnak ! ( A képen nem az én autóm van de Ő is ilyen !)
Hibalista
- bal első ülés állítás
Ide hordtam szervizbe
Autófókusz 2 Zala
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Autóház Veszprém
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift 1,0 | Következő autója? | Valószínű: Toyota (majdani új Corolla ?) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
