Autopalyara ne
Szöveges ítélet
A Swift utan kellett egy hasonloan megbizhato, de nagyobb auto. Kis tanacstalansag utan Toyotakat kezdtem el nezni, akkori nagy oromomre volt jopar sedan is: egy auto legyen haromdobozos - gondoltam en - igy vettem egy heteves peldanyt.
Teljesitmeny
Szerencsere nem szenvedett a mostani autok meredek nyomatekgorbe betegsegetol, normalisan el lehet indulni, nem kell haromezerig porgetni a motort, hogy ne fulladj le. Kb 4000 felett kezdett eledni a motor, onnan jobban huzott, de akkor mar ordit, nagyon utaltam porgetni. Sajnos rovid a valtoja, otodikben szaznal haromezret, 130-nal negyezer folott kicsivel forgott. Hiaba terveztek europaba, a valtoja a japan szazas limitet tamogatja, akkor egeszseges a hanja, normalisan fogyaszt.
Persze a 97 loero marha jo hogy van, hogy autopalyan is lehetett vele 150-ig is elozni, kb addig gyorsul, utana mar csak kuzd a levegovel, nagy unszolasra felmegy 180-ra, de akkor mar feltem benne. 160 felett azert mar nem egy nyugodt auto.
Fogyasztas
Semmi kulonos, csak es kizarolag a gazpedalhasznalattol fugg. Szerintem ertelmetlen egy erteket megadni atlagfogyasztasnak.
* Papasan 90-el videken 5.5
* Elozgetve 100-120-al videken 7.
* Autopalyan fix 120-al 6.5, folotte minden +10 km/h fel litert emel = 140 bizony elker 7.5-ot
* Varosban nyaron off idoszakban 7.5, aztan minnel hidegebb van, meg minel surubb a forgalom annal tobb. A max 9.5 liter volt minden futessel, gigadugoval. Die pandas.
A fogyasztasmeroje halalpontos. Egy idoben vezettem spritmonitoron a fogyasztast, azt hittem, hogy en okosabb vagyok meg pontosabban, aztan egyre inkabb kiderult, hogy a computernek lehet hinni.
Tankoltam bele egy ideig 98-ast is, de semmi kuloonbseg, ugyanugy megy, ugyanannyit fogyaszt, nem eri meg.
Meretek
* Ha nem terpeszkedsz hulyegyerek modjara, hanem normalisan beallitod az ulest, akkor boven el lehet ferni elol, hatul is.
* Nem ot szemelyre talaltak ki, az csak rovid tavon mukodik.
* Hatranezo gyerekulest alig eri korbe az ov.
* Elorenezo gyerekulesrol a kolok siman tudja rugdosni az ulestamlat
* Nagyon rossz a sedan pakolhatosaga. Alig nagyobb a nyilas, mint egy postalada rese. Ok, hogy 100 cm a hossza a rakternek, de a hatso uveg miatt lehetetlen egy nagyobb targyat beletenni, csak utazotaskakra jo.
* A csomagterbe belenyulik a zsaner. Ez egy kifejezetten paraszt reszlet.
* A csomagterbe belenyulik a felfuggesztes a ket toronybol, holott csatolt lengokaros az egesz. Siman meg lehetett volna oldani enelkul is.
* Nem hajthato sikba a hatso ules. Ertem en, hogy ez egy sedan, de ha kell a kapanyelnek ellenallo csomagterzsaner, akkor ugyanmar be lehessen rakni a kisletrat. A C oszlop elott urizalunk, utana meg mindegy.
Ezektol eltekintve a meretek atlagosak, eleht erezni az elejet hatuljat, nem egy ordongosseg parkolni vele.
Hogy megy
* A gazpedal meg nem elektromos, hanem bowdenes, de valami egeszen elkepesztoen hulyen viselkedik. Elveszem alabam a gazrol, es meg egy masodpercig adja neki a benzint. Magyarul egy valtasnal azt lehet hallani, hogy a hulyegyerek kinyomja a kuplungot, de kesobb veszi le a pedalrol a labat. Ezert egy valtas ugy nez ki, hogy lab levesz a gazpedalrol, kivaras, kuplung, es mehet a valtas. Talan ezzel a kesleltetett gazelvetellel oldja meg, hogy ne legyen nagy a kibocsajtas. Ertem en, hogy hulyek ott belgiumban a politikusok,meg a hasrautessel megirt kibocsatasi torvenyek de azert meg lehetett volna csiszolni.
* Ehhez a motorhoz 17/70 R14 (tenyleg /70) a gyari gumimeret, ami valoszinuleg elosegiti az otfeles orszaguti fogyasztast, de nem szabad vele vadulni. Volt benne ABS de hosszu ido volt mire megallt, nagyon konnyen tolta az orrat, volt hogy 40-nel autoplyafelhajton elindult a hatulja, szoval csak esszel. Ellenben a /70 miatt nem razott. Meg olcso ra a gumi. Valamit valamiert.
* Csatolt lengokar hatul: ez viszont dobal. Varosban otvenes temponal erezhetoen odebbmegy a hatulja egy egy bordan, autopalyan az M7 kicsit hullamosabb reszenel be tud lengeni. Szinten eleg nagy trade off.
* Ki lehet vele menni telekre,fel lehet allni a jardara, nem fog leerni az alja. Az elso koptato a legalso pont, az karcol legeloszor.
Minoseg
* Soha nem hagyott az ut szelen. Az biztos volt mindig is, hogy tudunk menni vele.
* A kormany 180e km-nel elkezdett durvan hamlani, meg az anyosules razkodik uresen de ezen felul nagy problemat nem tudnek emliteni.
* Nem zorog a belter, a legtobb illesztes ugy van tervezve, hogy biztosan tamaszkodjon, semmi nem akart szetesni rajta.
* Az elso ulesekeben vagy elfaradt a tomes, vagy eleve ilyen volt, de alig tarja az ember hata kozepet, faraszto benne ulni.
* A radio sajnos kazettas (ki hasznalt meg kazettat 2002-ben?), de a radio resz tisztan szol, van RDS, koveti a csatornat. Nem egy high end, de teljesen normalisan szol. Az antenna viszont ugy kapja a szelet, hogy 110 felett berezeg, 130-nal mar 20 cm-es amplitudoval, szepen lepucolta a rugorol a gumit.
* Minden elektromos cucc mukodott benne stabilan, nehany izzo kiegett a szelloztetes panelen, csereltettem, de ennyi.
* Ja igen, majd elfelejtettem: hiaba tartalmazta a felszereles az elektromos ablakemelot, anelkul jott be az orszagba, es az importor/kereskedo sajat kutfobol filleres kapcsolokkal, szerkezettel potolta. A kurbli igenytelenul ledugozva, a kapcsolo muanyagja szettorik, a mikrokapcsolo kontakthibas, vinnyogva, nehezkesen huzza a motor az ablakot, tehat szar. Az en hibam, hogy nem vettem a faradsagot, ki kellett volna cserelnem egy gyarira. Eloszor soknak hangzott a gyari alkatresz, de az elso este amikor lennmaradt az uveg, mar megbantam, hogy nem csereltem le.
Meg valami: Elmeletileg ez a motor szeria gyari hibas, a Toyota 7 ev/150 km max-ig cserelte, namost ebbol en a 7 ev miatt pont kicsusztam. A hiba mibenlete az, ahogy a totalcar is megirta, hogy leeg a henger belso feluleterol valami bevonat, es ez egyre novekvo olajfogyasztast eredmenyez. Ezt anno pont ugyanigy olvastam a forumokon, elso felevben meg is tapasztaltam hogy megevett fel liter olajat, kellemesen ideges is lettem. Persze a forumon irtak, hogy ez mar csak rosszabb lesz, meg ujra kell gyuruzni a motort, meg motorcsere stb. Elhataroztam, hogy nem idegeskedek tovabb, csak figyelem az olajszintet. Nos, szerencse vagy sem: 1 ev/15e km alatt pontosan 1L olajat fogyaszott el kovetkezetesen. Se tobbet, se kevesebbet. Ugy dontottem, hogy megadom neki amit ker, felevkor utantoltottem fel litert, a szervizben meg evfordulokor ugyis csereltek az egeszet Lehet, hogy csak kepzelem, de szerintem akkor csipegette az olajat, ha magasabb fordulaton ment a motor (4400+). Igy aztan felhagytam a porgetessel, hajszolassal.
Miert adom el
Azert mert nem kombi. Viccen kivul tenyleg ez az indok, betelt a pohar. Arra mar rajottem, hogy ekkora csomagter kell (literben), de egyben felnyilo hatso ajtoval. Tudom, sajat magamnak astam ki ezt a godrot, mert anno pont ilyet kerestem, de hat egy marha voltam.
Mivel elszantam magam a cserere, ezert max negyeves auto lesz a kovetkezo. A megbizhato uzem miatt persze rogton Toyotakat neztem, az Avensis nagy lenne, Corollabol, pontosabban Aurisbol nem hoztak erre a piacra, igy aztan nezek mast. Btw. mekkora orbitalis marketingmellefogas ez az Auris nevcsere. Meg a nagymamam is tudja, hogy a Corolla az egy megbizhato auto, ekkora a brand recognition. Erre valami ekszer marketinges kitalalja, hogy csereljuk le azt ami jo. Es meg premiumot is kaphatott ezert. Kosza gondolatkent megfordult az is, hogy vegyek egy 2013-as uj kombi Aurist, de sehogy nem nez ki. Se kivulrol, se belulrol. Igy aztan most megnezem egy ideig, a nemetek mit tudnak.
Hibalista
- Semmi komoly nem romlott el rajta, csak kopo-fogyo alkatreszek meg nehany aprobb cucc (zarojelben az arak). - * Ekszijat + gorgot(20000), gyertyat(15000) csereltettem benne amikor megvettem - * Megvetelkor torott volt a szivocsonk. Mint aznap este kiderult ez szeriahiba, visszavittem, kicsereltettem az eladoval, nem en fizettem (100000) - * Egyszer elfogyott alatta a fek+fektarcsa(75000) - * Minden szerviz alkalmaval megkapta amit a konyvben irtak(olaj, olajszuro,legszuro,pollenszuro, ilyenolyan folyadekok) (35000-55000) - * Tobbszor sikerult leegetni a duda biztositekat - * Visszahivasokra elvittem - * Egy alkalommal az anyosulesre is kellett tennem egy nagyobb dobozt, az ut vegere lebarmolta egy otforintos nagysagban a muszerfalat ahol hozzaert. Ezt mar nem csereltettem ki. - * Valamiert a szelvedo mind a negy sarkaban elkezdett repedni. Szinten nem javitottam mar meg.
Ide hordtam szervizbe
MF Toyota Kiskoros* mindent elore egyeztetve csinalnak meg, semmi meglepetes* az arak markaszervizesek, de nem elnek vissza vele* a varakozo terbol latod mit csinalnak az autoval
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 136000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 64000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift 1.0 fapad | Következő autója? | Golf Variant 1.4 TSi |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
