A világ legjobb dízelmocija
Szöveges ítélet
Nekem el?tte egy er?s benzines turbós autóm volt, csakhogy az falta a benzint városban és kiautózhatatlan volt. A magas ára miatt a biztosítás is egy rémület volt, nem is beszélve a teljesítmény miatti kopásokról ami szintén sok javítást eredményezett.
Olyan autót akartam ami ugyanazt az élményt nyújtja mint a turbósok általában, viszont takarékosat. Hallottam hogy jó ez az 1.4 D-4D motor, de el?tte kipróbáltam az össze márka 1.5-1.6 dízeleit aztán ezt is. Példátlan a különbség az ´. D-4D javára. A motor benzines járású melegen, nincs turbólyuka viszont a turbó miatt a nyomaték 1800-3000 között vidáman egyenletesen jön. Élvezet vele autózni, városban nyugodtan mehetünk vele sportosan. Egy tank(55L) gázolajjal városi(sportos) használatban 800-900KM, országúton utazva (1000km körül) van a hatóstávolsága. Olyan a motor mint egy kicsinyített méret? er?s turbómotor.:) Ugrik, és pörgethet?, SOSE füstöl. A motor 108kg és emiatt semmi orrnehézsége nincs az autónak. Nem véletlenül teszik ezt a motort a Mini új dízelváltozatába!! Autópályán 160-at szoktam vele menni.
Az autó kasznija nekem tetszik, inkább barátságos mint agresszív, ezért is szeretik a csajok:) A mérete is pont jó. Viszont sérülékeny a k?felver?désekre! A Sport csomagba tartozó spoilerek sokat dobnak rajta, én még vettem rá 4 szép felnit ami mögül szépen látszik a Toyota jellegzetes vékony perem? szép féktárcsája. Mivel ez a "ráncfelvart" változat, ebben már a Lexus optitron m?szerfala van ami gyönyör? viszont ahogy másokat is engem is zavar hogy a rádió/üzemanyag fogyasztás kijelz? ami a középkonzolon van az zöld:( Remélem ezen változtatnak. A csomagban a kormány/sebváltó b?r és nikkelezett. A váltót be kellett járatni, sztem jó váltó, nagyon pontos. A kormánnyal csak annyi kezdeti problémám volt hogy az el?z? amutómnak nem volt ennyie könnyített/direkt a kormánym?ve, az úthibák nem térítették ki a kocsit, itt erre figyelni kell, illetve arra hogy kis kormánymozdulat már számít, de megszokható. A futóm? keménykének hívható, de a városban mégis jó az úthibákat elnyeli és mégse billeg?s, egészen sportoska a mez?nyben.
A fékkek hihetetlenül er?sen fognak, sztem az ABS hamar kapcsol be néha indokolatlanul, ezért okozhat meglepetést, a másik dolog hogy a fékek sportos tartós városi gáz/fék alatt hamar túlmelegednek és sokat! veszítenek a fékerejükb?l amire számítani kell.
Én nagyon szeretem a kocsit, mert élményautó kiautózható teljesítménnyel, valami zsenális motorral, sportosnak nevezhet? tulajdonságokkal. Nagyon megbízható, mondhatni hogy nyúzom nap mint nap és soha semmi nem romlott még el rajta. Érzelmileg is köt?döm hozzá amit kevés autó tud elérni nálam. Soha nem tuningolnám, ezzel mocival, így sztem egy nagyon eltalált alsó-közép autó!! És nagyon megy:)
Hibalista
- Fékbetét 30e Km-nél elkopott, 30ezres szervíznél garban csere. Kérdeztem hogy normális-e hogy ennyinél már elkopott, de mondták hogy EU-s szabvány a betét ha sokat fékezgetek városban, akkor az kb ekkor fogy el.
- Nekem hiányzik a fékbetét lámpa, ugyanis a betét végét karistoló hang jelzi ami nem kellemes.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Pest - kifogástalan a szolgáltatásuk. Id?pontra viszem az autót, így azonnal foglalkoznak a kocsival és csak azzal és hamar visszakapom, a tájékoztatás korrekt.
Ráadásul orvosi kedvezményt kaptam az autóra, ami azzal jár hogy a ciklusos szervíz ingyenes.:)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 1.8 20VT | Következő autója? | Lexus er?s dízellel |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
