A TS!Ilyennek kéne lennie mindnek!
Szöveges ítélet
Amikor megvettem 20ekm volt benne és egy idősebb Úr használta aki külföldről költözött haza a Nejével és kint az erős autókhoz volt szokva ezért vette ezt a modellt.Azért adta el,mert a Neje nem vezette biztonsággal.Hát nekem is szoknom kellett az 1.6-os után.Egészen más érzés amikor 6200-tól elindul a móka és mivel ez már a ráncfelvarrott típus a futómű is sokkal jobban hozzá lett igazítva a motorerőhöz.Egyedül amivel nem voltam megelégedve az a fék volt.Most ferodo betéteket használok és meglepő módon olcsóbb mint a gyári és jobban is fog.Ezt mondjuk nem értem a toyotánál.Szinte az összes ekkora teljesítménnyel rendelkező autóban brembók dolgoznak 310-es tárcsákkal 4 dugattyúval.Na mind1.Majd idővel lecserélem egy nagyobb szettre ha ez elfárad teljesen.Szóval jó kis kocsi volt ez alapban is,de elhatároztam hogy csinálok belőle egy olyat amilyen még nincs itthon és nem feltétlenül a külsejére gondolok.Így nagyobb felnik,jó gumik egy könnyített lendkerék,futóműmódosítás,légszűrő,sperrdiffi és módosított kipufogórendszer került bele.Így már azért egészen másképp néz ki az autó.Alapból is meg lehetett lepni jóval erősebb autókat gyorsulásban,de a váltásokhoz biztos kéz kell.Sokan panaszkodnak hogy nem tudnak úgy váltani hogy a vezérlésváltás felett maradjon fordulat.Van olyan módszer ahol nem is veszed le lábad a gázról csak kinyomod a kuplungot.Igen emberek működik,de azért nem ajánlom,nem hiszem hogy jót tesz a gépnek.Inkább a váltást érdemes gyakorolni és ha az jól megy akkor rendben van minden.
2 éve Gyulavitéz ment az euroringen a totalcaros teszt alatt velem mint utassal 1 másodperces váltási hibával.Ez egy 1.30-as kör.Pár nap múlva 1.27 elejét mentem egy amatőr kupán ugyanezekkel a beállításokkal.
http://www.youtube.com/watch?v=xqDtvLa0VVQ
Sokan kérdezik miért nem type r-t vettem.Hát néha jó az 5 ajtó és nekem a TS jobban tetszik és most már jobban is megy emellett sokan alig ismerik az autót.Hallottam párszor hogy egészen jól néz ki ez az optikai tuningos corolla,meg azt hittem lenyomom ezt a kis mazsolát.Aztán amikor kiderült ennek az ellenkezője akkor mindjárt több tiszteletet kapott a gép és ezt meg is érdemli.
Ami lehetne jobb kicsit az az hogy ha nem tiltásnál váltasz akkor visszaeshet a fordulat 6000 környékére és onnan kis szünet után indul a móka megint.Ebben jobb a honda sajna az accordban,civicben és az integrában is.Mindnél 3000nyi fordulattartományt lehet használni a váltásnál ami könnyíti a sofőr dolgát,de ha tudod vezetni a TS-t akkor nem kell ilyen dolgokkal foglalkoznod.Én nagyon szeretem,ez kiderült az ítéletből is és nem tudok még olyat amire lecserélném.Persze van jobb meg gyorsabb,de ebben ez a jó,hogy nem nézed ki mit tud.Csak akkor miután bepróbáltad...
2009 elején bekerült egy TTE Compressor ami már 2000 rpm-nél tölt és már nem kell gondolkodni a váltásokon,mivel 4800-nál van a váltás és ott adja le a max nyomatékát.A fék is megoldódott a 330-as tárcsák és a 4 dugós brembó nyergek megbízhatóan dolgoznak:-)
Írhatnám milyen autónkak lehet elmenni,de hosszú lenne a lista,de olyan 260-300 paciig hajtáslánctól függően nagy meglepetést tud okozni az autó:-)
Hibalista
- Láncfeszítőt gariban cseréltek rajta.A használat miatt féltengelyek és váltóalkatrészek cseréje.
Ide hordtam szervizbe
Ricsi,Tomiék mindent tudnak ami kérdéses azt közösen Kiderítjük:-)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 62000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Corolla 1.6 SOL | Következő autója? | Amíg nem szerettem ki belőle marad!!! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
