A Toyota szégyenfoltja
Szöveges ítélet
A Toyotára a megbízhatóságáról terjedő legendák alapján esett a választás, na meg miután hitelre vettem, az alacsony THM miatt. Előzetesen minden tesztet és a népítélet összes ítéletét elolvastam, így abban a tudatban készültem az új kocsi átvételére, hogy jól döntöttem.
Az örömöm már az átvételkor lelohadt. A 2005 májusában átvett autó forgalmijában ott virított, gyártási év 2004. Becsapva éreztem magam, mert egy francia márkánál már márciusban árengedménnyel kínálták az előző évi gyártású kocsikat. Sajnos, ekkor már nem volt mit tenni.
Körülbelül 100 m-t tehettem meg, amikor a műszerfal megzörrent. Két-három nap után kezdtek megjelenni foltok az üléseken. Egy hónaposan már öreg autó benyomását tette (mindenesetre a 4 és fél évesen eladott Renault Clióm új autó volt mellette). Amikor visszavittem letették a nagy esküt, hogy Toyotán még ilyet nem láttak. A szervízben először teljes tisztítással próbálkoztak, ami nem volt eredményes. Fél évbe telt, mire elismerték, hogy az üléshuzatok impregnáló anyaga pára hatására foltosodik.
Majd újabb fél évbe telt mire megérkezett az üléshuzat, mert erre az addig nem létező hibára ilyen hosszú sor volt előttem.
Közben ez az egy év nem telt unalmas üléshuzatra várakozással, mert a kocsi egyre jobban zörgött. Úgy havonta visszavittem, próbálgatták. Vagy süket szerelő ült mellém, aki semmit nem hallott, vagy hallották, de okát nem tudták. Végül mégiscsak kiderült, kormányoszlopot kell cserélni. Javítás után két hétig olyan büdös volt a kocsi, mint egy traktor. Kis idő múltán kiderült nem jelez az inmobilizer. A kijelző egység cseréje segített. Végre az autó 11 hónapos korában a 15 000 km-es szervízzel egyidőben az üléshuzatokat is kicserélték. Ezt megelőzően jobb első ülés párna is meg lett rendelve, mert az utasérzékelő közvetlen a huzat alá szerelve nyomta az utas ülepét. Ez után a Toyota Motor Hungary-hez került a kocsi zörgésmentesítésre, mert a műszerfal irányából több szólamban hallatszottak a zörgések. Majd´ félév eltelt szervízlátogatás nélkül, ami nem kis részben türelmemnek volt köszönhető, hiszen az ajtóburkolatok sem akartak kimaradni a koncertből. Egy párás téli reggelen a klíma nem vitte le a párát, mert rövid idő után kikapcsolt, és utána több párát fújt be, mint amennyit levitt. A szerelők a plusz 2 fokos utcán bizonygatták, hogy ez bizony hideget fúj, de nem hagytam magam, végülis újratöltötték a gázt, és azonnal hideget fújt.
Akkor telt be a pohár, amikor egy kotyogó kávéfőzőt utánzó hang miatt vittem be a szervízbe a kocsit, és azt látom, hogy a szerelő az első lökhárító alatt matat a talajon álló kocsi alatt.
Majd félóra múlva közölte a munkafelvevő, hogy volt egy nem garanciális műanyag patent csere, mert azt valószínűleg egy felpattanó kő okozta. Erre közöltem, hogy a csere előtt kellett volna szólni, másrészt, ha valami úgy eltörte a patentot, hogy az nyomtalanul eltűnt, akkor legalább egy karcot kellett hogy okozzon, nézzük meg. Persze semmilyen karc nem volt, ennyi minőségi hiba után amúgy is az volt a legvalószínűbb, hogy a patent már átvételkor sem volt ott. A hiba egyébként nem ott volt, újfent a Toyota Motor Hungary orvosolta a hibát. Egyébként fél év múlva újra előjött, ekkor már a hibás műanyag elemet cserélték. Ez volt az utolsó látogatásom az 1. helyen említett szervíznél. A 30 000 km-es szervízre már a 2. szervízbe vittem a kocsit. A 2. szervízzel elégedett voltam, de a zörgések szerintem javíthatalanok voltak.
De ezt megelőzően egy hétvégi kirándulás alkalmával, mindkét első ajtó irányából fémes recsegő, kattogó hangot adott az autó. Mivel kirándulni voltunk, kamera is volt nálunk, így készítettünk egy 10 perces felvételt ebben az álomautóban történő utazásról. A felvételt elküldtem a Toyota Motor Hungary-nek, jelezvén, hogy most már ehhez a kocsihoz nincs bizalmam, ezért cserét kérek. Persze újra csak a javítgatást, vizsgálatot ígérték, az eddigiekhez képest annyi változással, hogy csak a javítás 5. napjától adtak volna csareautót. Ez a hiba közben hol megszűnt, hol előjött. Eleinte úgy tűnt, hogy akkor csinálja csak, ha süti a nap, később már hidegben is recsegett. Olyannnyira, hogy finom kuplung felengedéses öreguras indulásnál is reccsent, illetve fékezésnél is.
No ennyit a megbízhatóságról. Az rendben van, hogy 2 és fél év alatt soha nem hagyyott ott, de ez még semmit nem mond a kocsi minőségéről.
Véleményem szerint, a motor, hajtáslánc, részben a futómű, még csak gépet alkot. Az autó ott kezdődik, amikor kényelemről, komfortról, zajról, rugózásról beszélünk. És ezt a felét nézve a dolognak, bizony ez nagyon gyenge eresztés.
Nézzük milyen egy Corolla, ha a nyilvánvaló hibáktól eltekintünk.
Véleményem szerint a legjobb része a CD játszó volt. Ami nem teszett benne, hogy a sebeség növekedésével nem hangosodott fel. Miért kellett volna? A motor kellemes bugó hangon szólt max. 90 km/ó-ig. De 3000-es fordulattól, már méltatlanul csúnya hangja volt. Még a motorról. A motor vezérlő elektronika nem tetszett. Indulásnál, tolatásnál állandóan lefulladt. A váltások előtt a gázról le kell venni a lábat, különben felpörög. A fogyasztás 6,6 l volt a 2 és fél év átlagában. Miden autómról vezettem eddig is tankolási naplót, és az adatok táblázatkezelőben fel vannak dolgozva. Árnyalva: városban nem szégyellt 8,5 l-t inni, de országúton, a sebbességkorlátozásokat betartva 5,5 l is elég volt neki.
Az optitron műszerfal jópofa, de idétlen a fényerőszabályzás módja. Reggel sötétben megyek munkába kis fényerőre állított műszerfallal, hazafelé kora délután teljes fényerő kéne, de ezt úgy kell beállítani, hogy közben nem látod a fényét. A tekerős módszernél erre nincs jobb. Nem tetszett a műszerfalban, hogy az összes megtett km-t, nem a kocsi computere jegyzi, hanem a km-óra. Ez a km óra cserénél derült ki, 35 000 km után hirtelen 0 km-es lett. Én magasan szeretek ülni, de hiába állítható a kormány 2 irányban nem lehetett elég magasra emelni, így kitakarta a műszereket. Az első ablaktörlő az intervallum szabályzós törlés utáni következő fokozatban túl gyors. Pont az optimális sebeséggel nem törölt. Tompított fényszóró gyenge volt, viszont a 2 és fél év alatt egyik sem égett ki. Az első ülések fotel méretűek, de mégis nehéz volt kényelmesre állítani.
Ha már a kényelmet említem, a futómű irgalmatlanul üt, kényelmetlen. Jó minőségű autópályán kényelmes, de ilyen nálunk nem létezik.
A beltér tágas, de nem praktikus. Szállítani benne egy 2 m-es lapra szerelt CD polcot majdnem lehetetlen volt. A hátsó ülések lehajtásakor ki kell venni a 2 szélső fejtámlát, a lehajtott hátlappal nem keletkezik sík tér. A csomagtartó a kocsi méretéhez képest kicsi. Egy kocsi méretéhez akkor passzol a csomagtartó, ha a saját 4 kerekét az évszakváltáskor be tudom tenni, hogy elvigyem a gumishoz cserére. Mi 2 személlyel használtuk, így elég volt, bár nyaraláskor a hátsó ülésekre is kellett pakolni.
Mindent összevetve legnagyobb örömöt az eladása okozott. Megfogadtam, soha többé Toyotát.
Még mielőtt bárki azt hinné, hogy törököt fogtam, vagy angol összeszerelésű volt, el kell árulnom echte japán alvázszáma volt.
Hibalista
- Az összes üléshuzat cseréje, kormányoszlop csere, párásodó fényszóró (gumisapka hiányzott), inmobilizer visszajelző csere, klíma újra feltöltés, hátsó lengés csillapítók cseréje, műszeregység cseréje, műanyag elemek cseréje.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Super Újpest
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Toyota Vácz
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 38000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Clio Tech Road | Következő autója? | Honda Jazz 1,2 Cool |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.2/10) |
