A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (2002-2006)

Corolla 1,4 Wagon Terra 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A mi családunk autója

Szöveges ítélet

Motor:
Nem vaganykodasra es gumifustolesre valo, de 80-as temponal be lehet vele vallalni egy potkocsis teherauto elözeset (harmadikban), ugyhogy nekem teljesen megfelel. Gyorsulast nem mertem, vegsebesseg az oraja szerint nalam 195 (egyszer egyedul, egyszer 3 felnott utassal, a könyve 185-öt ir).

Futomü, fek:
A csaladom neha szova teszi, hogy kemenyen reagal egy-egy katyura. Uttartasara nem lehet panaszom, a temposabb kanyarokat (hegyi szerpentin) is szofogadoan veszi, belefekezve sem billegett meg nalam soha.

Zaj:
Akit vittem vele, szinte kivetel nelkul mind szova tette, milyen csendes. Szelzajok 130-140 utan kezdodnek, de 180-ig nem erosodnek, a motor 140-150 utan kezd felzugni.
Viszont a hatso ablak lehuzasaval eleg konnyu rezonans legorvenyek kepzodeset elerni (80-as temponal kellett egyszer megkernem a hatul ulot, hogy zarja be az ablakot, mert mar be akart szakadni a dobhartyam es az agyamban is ereztem a luktetest).

Klima (nekem manualis):
Szerintem nagyon el van talalva. Nem tunik fel amikor be van kapcsolva, se a teljesitmenyen, se a fogyasztason.

Csomagter, labter es ferohely ugy altalaban:
Ikerbabakocsi alapbol befer (de nem lotyog :-)), lehajtott hatso ülesekkel az ikrek gyerekszobabutorat (ket 90x150-es agy, egy nagy sarokszekreny, pelenkazokomod, polcok) lapraszerelve egyben hazahozta.
A hatso ulesen a ket gyerekules között a csalad 60 kg körüli nötagjai panaszmetesen utaztak mar 200 km-t is egyhuzamban.
2 m-es baratom inkabb nem mögem (180 cm) ült - bar befert volna -, hanem az anyosüles möge, viszont a fejteret dicserte a nem kombi Golfhoz, Megane-hoz es Astrahoz kepest.

Esztetika, ergonomia:
Nekem bejön a belso dizajn hiaba egyszeru meg sotet, nekem kellemes elmeny a valto helyetöl a kormanykerek vastagsagaig ugy ahogy van. Tan a hifi/komputer kijelzoje üt el a többitöl (de azt en eleg ritkan nezegetem ejszaka), illetve annyi problemam van meg a hifivel, hogy epp a legtöbbet babralt TRIP/NAVI gomb van a legmesszebb...
Az ajtocsukodas hangjaba meg egyenesen beleszerettem :-) 4-5 evvel idosebb joval dragabb autok gagyi lemezdoboznak erzodnek a fülemben ehhez kepest :-) Ez is hozzaad a biztonsagerzethez.
A müszerfalra jo ranezni, a muszerfalvilagitas allitasat ("nappali" üzemröl "ejjelire" de föleg vissza) mondjuk tenyleg celszeru elindulas elott elintezni.

A benzinszintmerö csal egy picit :-) 1/8-ot mutat (es bekapcsol a lampa), amikor meg csak 39 litert (70%) lehet bele tankolni. Ujabb kb. 3 liter elfogyasztasa utan (~75%) maris a legalso vastag vonalnal (kvazi 0-nal) jar a mutato... Az 55 literesnek irt tankba 52,3 litert sikerult egyszer tankolni, de akkor mar a benzinkut elotti emelkedon majdnem lefulladt (ez nyilvan az en hulyesegem, hogy eddig hagytam kiszaradni) :-/ A lenyeg: a lampa kigyulladasatol szamitva 10-12 liter (~150 km) meg gond nelkul kipasszirozhato belole.
A tolatast nem art gyakorolni, hogy valojaban meddig is er a kaszni amikor ugy latszik, hogy meg nincs ott :-), es ilyenkor jol jonnek az allithato tukrok is.

Megbizhatosag:
Egyelöre semmi panasz, de a vasarlasnal az elsö szempontok közt volt az a legenda, hogy amig meglesz, csak a kötelezö alkalmakkor kell szervizbe vinni. Aztan ez a legenda vagy valora valik, vagy nem.

Amikre itt masok panaszkodtak (az izlesbeli kerdeseket atugorva):

- Nagy fogyasztas (8l@130)
Nekem egyenletes 140-145 körül jött ki 8. Egyenletes 160 körül (nemet autopalya) 9. Varosban (nem Budapest) meg csak egyszer erte el a 8-at (telen), 7,2-7,6 között szokott inkabb lenni. Mindezt nem a komputerrel mertem, hanem tankolassal. Azt figyeltem meg, hogy a komputer többet mer (elofordult mar 10% is), föleg akkor, ha sürübben allok meg.
Az ötödik sebesseg tenyleg alacsonyan kezdodik (3000 fordulat ~ 102 km/h), viszont egyreszt otodikben igy is csak 130 korul kezd igazan huzni, masreszt varosban 40-nel is lehet ötödikben haladni a forgalommal.
Egyik ejjel megtettem egy 35 km-es szakaszt par falun at fouton, odafele sietve, 110-130 között, agressziven, lassabb autoknal, kanyaroknal fekezgetve, elozesnel mindig viszzakapcsolva es padlogazzal gyorsitva, eredmeny: 8.6 l/100 km a komputer szerint. Visszauton mar nem kellett sietni, semmi gyorsitas, lejton motorfek, max. 90-100-as tempo, lakott teruleten 50, eredmeny: 5,6 l/100 km.

- Kökemeny ülesek
Izles kerdese, nekem bejön. A hossza is, az oldaltartasa is. Mondjuk az elso ket hetben tobbszor is mozgattam hol a kormanyon, hol az ulesen egy keveset, de sikerult megtalalni a jo poziciot. Nemreg egy nekifutasra lehajtottam vele 1100 km-t, se labam, se derekam, se hatam, se nyakam nem banta.

- Tompitott fenyszoro
Nem vartam többet, mint amit nyujt.

- Oldalszelerzekenyseg
Egyes-egyedül egyszer, autopalyan viharos oldalszelben 140 fölött ereztem ugy, hogy jobban kell fogni a kormanyt (es akkor sem annyira, mint szinten autopalyan 180-nal kanyarodva)

- A valto hidegen remeg ill. sokat recseg
Az enyemben nincs igy. Az elofordult mar (<5%), hogy a hatramenetet nem tudom egybol kapcsolni, akkor kuplung fel/vissza, es megy. Suzukival ugyanez volt, csak sürübben.

- A müszerfal közepe kilazul
Nem tapasztaltam.

- Torzit a szelvedö (mintha a szembejövöknek 4 lampaja lenne)
A Suzukival tenyleg ez volt a helyzet, tehat felismernem, ha ilyen problamaal talalkoznek. Az en Corollamban nincs igy.

- Hatso rendszamtabla lecsukaskor zörög
Stimmt. Szivacs.

- Festes erzekeny
Kavicsfeverodesem nekem is van mar jo par :-( Sajat kezuleg mosom mindig, onnan tudom... Viszont a fenyezes meg szepen tukrozodik (ejszaka, utcai lampa fenyenel)

Hibalista

- A kipufogodob felületkezeleset nem a magyarorszagi teli sohoz szabtak: felszini rozsda

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2004
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Swift 1,3 5a Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 2002 (2002 - 2006)

További ítéletek (411 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)