A mi családunk autója
Szöveges ítélet
Motor:
Nem vaganykodasra es gumifustolesre valo, de 80-as temponal be lehet vele vallalni egy potkocsis teherauto elözeset (harmadikban), ugyhogy nekem teljesen megfelel. Gyorsulast nem mertem, vegsebesseg az oraja szerint nalam 195 (egyszer egyedul, egyszer 3 felnott utassal, a könyve 185-öt ir).
Futomü, fek:
A csaladom neha szova teszi, hogy kemenyen reagal egy-egy katyura. Uttartasara nem lehet panaszom, a temposabb kanyarokat (hegyi szerpentin) is szofogadoan veszi, belefekezve sem billegett meg nalam soha.
Zaj:
Akit vittem vele, szinte kivetel nelkul mind szova tette, milyen csendes. Szelzajok 130-140 utan kezdodnek, de 180-ig nem erosodnek, a motor 140-150 utan kezd felzugni.
Viszont a hatso ablak lehuzasaval eleg konnyu rezonans legorvenyek kepzodeset elerni (80-as temponal kellett egyszer megkernem a hatul ulot, hogy zarja be az ablakot, mert mar be akart szakadni a dobhartyam es az agyamban is ereztem a luktetest).
Klima (nekem manualis):
Szerintem nagyon el van talalva. Nem tunik fel amikor be van kapcsolva, se a teljesitmenyen, se a fogyasztason.
Csomagter, labter es ferohely ugy altalaban:
Ikerbabakocsi alapbol befer (de nem lotyog :-)), lehajtott hatso ülesekkel az ikrek gyerekszobabutorat (ket 90x150-es agy, egy nagy sarokszekreny, pelenkazokomod, polcok) lapraszerelve egyben hazahozta.
A hatso ulesen a ket gyerekules között a csalad 60 kg körüli nötagjai panaszmetesen utaztak mar 200 km-t is egyhuzamban.
2 m-es baratom inkabb nem mögem (180 cm) ült - bar befert volna -, hanem az anyosüles möge, viszont a fejteret dicserte a nem kombi Golfhoz, Megane-hoz es Astrahoz kepest.
Esztetika, ergonomia:
Nekem bejön a belso dizajn hiaba egyszeru meg sotet, nekem kellemes elmeny a valto helyetöl a kormanykerek vastagsagaig ugy ahogy van. Tan a hifi/komputer kijelzoje üt el a többitöl (de azt en eleg ritkan nezegetem ejszaka), illetve annyi problemam van meg a hifivel, hogy epp a legtöbbet babralt TRIP/NAVI gomb van a legmesszebb...
Az ajtocsukodas hangjaba meg egyenesen beleszerettem :-) 4-5 evvel idosebb joval dragabb autok gagyi lemezdoboznak erzodnek a fülemben ehhez kepest :-) Ez is hozzaad a biztonsagerzethez.
A müszerfalra jo ranezni, a muszerfalvilagitas allitasat ("nappali" üzemröl "ejjelire" de föleg vissza) mondjuk tenyleg celszeru elindulas elott elintezni.
A benzinszintmerö csal egy picit :-) 1/8-ot mutat (es bekapcsol a lampa), amikor meg csak 39 litert (70%) lehet bele tankolni. Ujabb kb. 3 liter elfogyasztasa utan (~75%) maris a legalso vastag vonalnal (kvazi 0-nal) jar a mutato... Az 55 literesnek irt tankba 52,3 litert sikerult egyszer tankolni, de akkor mar a benzinkut elotti emelkedon majdnem lefulladt (ez nyilvan az en hulyesegem, hogy eddig hagytam kiszaradni) :-/ A lenyeg: a lampa kigyulladasatol szamitva 10-12 liter (~150 km) meg gond nelkul kipasszirozhato belole.
A tolatast nem art gyakorolni, hogy valojaban meddig is er a kaszni amikor ugy latszik, hogy meg nincs ott :-), es ilyenkor jol jonnek az allithato tukrok is.
Megbizhatosag:
Egyelöre semmi panasz, de a vasarlasnal az elsö szempontok közt volt az a legenda, hogy amig meglesz, csak a kötelezö alkalmakkor kell szervizbe vinni. Aztan ez a legenda vagy valora valik, vagy nem.
Amikre itt masok panaszkodtak (az izlesbeli kerdeseket atugorva):
- Nagy fogyasztas (8l@130)
Nekem egyenletes 140-145 körül jött ki 8. Egyenletes 160 körül (nemet autopalya) 9. Varosban (nem Budapest) meg csak egyszer erte el a 8-at (telen), 7,2-7,6 között szokott inkabb lenni. Mindezt nem a komputerrel mertem, hanem tankolassal. Azt figyeltem meg, hogy a komputer többet mer (elofordult mar 10% is), föleg akkor, ha sürübben allok meg.
Az ötödik sebesseg tenyleg alacsonyan kezdodik (3000 fordulat ~ 102 km/h), viszont egyreszt otodikben igy is csak 130 korul kezd igazan huzni, masreszt varosban 40-nel is lehet ötödikben haladni a forgalommal.
Egyik ejjel megtettem egy 35 km-es szakaszt par falun at fouton, odafele sietve, 110-130 között, agressziven, lassabb autoknal, kanyaroknal fekezgetve, elozesnel mindig viszzakapcsolva es padlogazzal gyorsitva, eredmeny: 8.6 l/100 km a komputer szerint. Visszauton mar nem kellett sietni, semmi gyorsitas, lejton motorfek, max. 90-100-as tempo, lakott teruleten 50, eredmeny: 5,6 l/100 km.
- Kökemeny ülesek
Izles kerdese, nekem bejön. A hossza is, az oldaltartasa is. Mondjuk az elso ket hetben tobbszor is mozgattam hol a kormanyon, hol az ulesen egy keveset, de sikerult megtalalni a jo poziciot. Nemreg egy nekifutasra lehajtottam vele 1100 km-t, se labam, se derekam, se hatam, se nyakam nem banta.
- Tompitott fenyszoro
Nem vartam többet, mint amit nyujt.
- Oldalszelerzekenyseg
Egyes-egyedül egyszer, autopalyan viharos oldalszelben 140 fölött ereztem ugy, hogy jobban kell fogni a kormanyt (es akkor sem annyira, mint szinten autopalyan 180-nal kanyarodva)
- A valto hidegen remeg ill. sokat recseg
Az enyemben nincs igy. Az elofordult mar (<5%), hogy a hatramenetet nem tudom egybol kapcsolni, akkor kuplung fel/vissza, es megy. Suzukival ugyanez volt, csak sürübben.
- A müszerfal közepe kilazul
Nem tapasztaltam.
- Torzit a szelvedö (mintha a szembejövöknek 4 lampaja lenne)
A Suzukival tenyleg ez volt a helyzet, tehat felismernem, ha ilyen problamaal talalkoznek. Az en Corollamban nincs igy.
- Hatso rendszamtabla lecsukaskor zörög
Stimmt. Szivacs.
- Festes erzekeny
Kavicsfeverodesem nekem is van mar jo par :-( Sajat kezuleg mosom mindig, onnan tudom... Viszont a fenyezes meg szepen tukrozodik (ejszaka, utcai lampa fenyenel)
Hibalista
- A kipufogodob felületkezeleset nem a magyarorszagi teli sohoz szabtak: felszini rozsda
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift 1,3 5a | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
