A mérsékelten vérpezsdítő célszerű autó
Szöveges ítélet
Első saját autóm, bár több mindent vezettem előtte. A mostani leírás 3,5 év és 80ekm tapasztalata.
Alsó-közép autót kerestem, és erre esett a választás 2003 tavaszán. Tesztautó volt, 4700-zal jött, külső és technikai károsodás nélkül.
Ami tetszik, illetve mások is szóvá tették. Sportos az eleje, szép az oldalvonala. Szép a kárpit, és kényelmesek az ülések (180, 75 kg-hoz, én szeretem, ha kemény az ülés. Kapott 1 évesen gyári 5 küllős felniket, így szerintem nagyon csinosan mutat, bármikor szívesen látom meg az utcán, ha "összefutunk".
Ami nem tökéletes: a hátsó fele szerintem nem szép, a tárolók, pohártartók rosszul tervezettek. (Oldalzseb szűk, hátul nincs, palacktartó max 0,5l-es.)
A motor méretéhez képest erős, 3000 felett pörög rendesen. (Pl. autópálya-rágyorsításnál körbe lehet autózni ezt-azt. :-) 3-4 főt megérezni, szóval sportosan csak 1-2 fővel, kevés csomaggal. Az "intelligens" vezérlés miatt nem megy a visszakapcsolok-gázt adok. Kell neki 2-3 sec ébredés, ha alacsony fordulaton ment. Ezt meg lehet szokni, csak elsőre meglepő.
Szerintem a fogyasztás kicsit magas. Pesten 8-10, autópályán 130-140-el 8, 150-el 9+, országúton elég jó, 90-nél 6, 120 körül 7-7,5. Egy Prágai oda-visszában egyszer párban mentem egy Astra ClassicII 1,4 Twinporttal, mindketten 3fő+csomaggal. Ő 6,3 én 7,1-et kajáltattam. :-(
A kuplung és a váltó precíz, jól fog, semmi sem nyöszörög még a pesti kátyúrengetegen sem. (Pl. használható mindig a belső tükör.) Egy szóval jól összerakottság érzését mutatja.
A gyári (elvileg Sol felszereltséghez "prémiumként" a standard Michelin helyett adott Bridgestone) gumik kb 50e futás alatt koptak el, cseréltem Pirelli P6-ra, ami tuti hozzá. Az első fékpofákat nem túl intenzív használat után 45e után cserélték. Szerintem ez a kettő kicsit korai volt.
A fent írt műszaki hiba nyaralásra menet történt, utána ment az "egy Corolla sohasem romlik el" reklám, mpeg-ben a haveroktól legalább 10szer kaptam meg. :-)
Az automata hűtő-fűtő rendszer első páramentesítője jó, a fűtés automata üzemmódban gyenge volt, mindig rá kellett kézzel szabályozni. Aztán (szerintem) 60e szerviznél kaphatott egy verziófrissítést, mert azóta sokkal erősebben fúj, és nem kell kézzel babrálni.
Plusz adalék az árképzéshez. 2003 májusban a SOL (maximum) felszereltség 4,3MFt volt, most a reklámozott Terra ("kifutó" modellként) ugyanazt tudja (plusz két légzsák és könnyűfém felnik) 3,7M-ért. :-)
Ha berakták volna az 1,8-as motort ebbe is, még jobban ragaszkodnék hozzá, illetve a raktér kicsi. Ezen túl tökéletes autó, amíg jönnek a gyerekek...
Hibalista
- - motorhiba, mozgásképtelenné vált 10e km-nél (Technikai ínyenceknek: a vezérműlánc feszítőgörgő olajpumpája ment tönkre, ami a VVTi-t szabályozza. Így félelmetesen zakatolt a motor, és a teljesítmény a nullához közelített.)
- - első tompított izzó 15-18 havonta cserélendő (végül is ez nem hiba)
Ide hordtam szervizbe
KOTO Autóház Kaposvár
Minden korrekt, a hibát és a kötelező szervizeket is ők csinálták. Az összehasonlítási alap hiánya miatt nem 10-es.
Kötelező szervizek ára anyagtól függően 35-55eFt. Szerintem nem sok.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Sakura Budapest
Korrekt időszakos szervíz, alapvetően rendben volt.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 5000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 79000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Skoda Octavia RS vagy Mazda 6 (kombi) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
