A legkellemesebb csalódás...
Szöveges ítélet
Be kell vallanom, hogy örökös német-autó imádó voltam, aztán egyszer csak azt vettem észre, hogy a családi/baráti körömben mindenki japóra váltott… A többség Toyotára, innen jött az „érdekl?dés” a márka iránt, továbbá barátn?m is egy Tsport Yarisra cserélte le az autóját, már az is nagyon tetszett csak egy „kicsit” n?ies volt a 190-es magasságomhoz meg a 100 kilós pehelysúlyomhoz..
Ekkor kezdtem el kacsingatni a Corolla felé, benzintemet?, „mindig-van-vele-valami” Audimtól hála´ hamar sikerült megszabadulnom, és mivel javarészt városi használatra kellett a kocsi, így elkezdtem a dízel Corollákat nézegetni, kevés sikerrel… A legtöbb sajnos kintr?l behozott, sérült, visszatekert km-órás volt, ami tényleg jó az meg drága volt nekem, az 5-6-700ezer Ft-nyi árkülönbözetet a benzineshez képest nem nagyon fogom „kitermelni”, viszonylag keveset (évi 10-12 ezret) megyek, így végleg a benzines mellett tettem le a voksot. Ott se volt könnyebb a helyzet… Javarészt kismillió km-t futottakat árultak, mindenki azt mondta, hogy hiába van benne „annyi”, még akár 2x „annyit” is elmegy! Megköszöntem, de nekem ne legyen 170ezer egy 2 éves autóban, amikor a tíz éves Audimba raktam 6 év alatt alig több, mint 100ezret…
Autóra viszont már egyre jobban szükségem volt, így kezdtem lejjebb adni az igényeimet, ekkor jött egy telefon: vidéki, ötvenes úr, els? tulaj 20e km… Nagyon csábító volt az ajánlat, ráadásul 3 ajtós volt a kocsi, ami nekem sokkal jobban tetszett, mint a többi karosszéria verzió. Megnéztem, megvettem. Nagyon tetszett az autó, a CD-rádiót kivéve minden benne volt ami nekem kell, kereken két éves kora ellenére gyakorlatilag új volt, garázsban állt, a hátsó biztonsági-öv csatjairól én kapartam le a gyári véd?-fóliát…:-) Beülve is olyan illat terjenget, mint egyik barátom 3 hónapos Corollájában, nagyon meg voltam elégedve, és ahogy hazafelé tettem bele a kilométereket, úgy lettem egyre nyugodtabb, hihetetlen megbízhatóság sugárzik az autóból! Minden ott van és úgy m?ködik ahogy kell, nagyon tetszik! Egy cseppet se hiányzik a német, innovatív technológia!
„Gyorsan” beletettem 2 ezer km-t, nagyon-nagyon tetszik, szerintem küls?re is nagyon pofás a kocsi, nekem a belseje is tetszik, kényelmes, csendes meg minden… Csak városi használat mellett, decire pontosan a gyári értéket hozza 8,3-8,4. Szerintem teljesen jó, figyelembe véve a telet meg a sok „dugózást”, meg nem utolsó sorban én minimum a dupláját tankoltam bele 100km-enként a négykarikás „nagytestvérbe”... Tavasszal (meg az ünnepi dugó?rületek után) szerintem akár 8 liter alá is lelehet majd vinni… Átnézettem: fék-futóm?-motor minden rendbe van, bár szép is lenne ennyi km-nél valami bibi, a szakszervizben is megjegyezték, hogy olyan az állapota mintha egy 0km-es revíziót csinálnának… Örültem neki, és mindig örülök mikor valahova mennem „kell” az autóval!
Hibalista
- Semmi. (El?z? tulajnál se.)
Ide hordtam szervizbe
Emil Frey. Itt van ismer?s, és az egyik szerel? pedig régi barátom... Ennyi b?ven elég, hogy 10+ legyen az értékelés...:-)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 20500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | A6 | Következő autója? | 99.9 %, hogy Toyota, a maradék 1tized a Mazda. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
