A hűséges szerető
Szöveges ítélet
Nos ez céges autó. Használták már elöttem. De mikor beültem először még éreztem az "új" szagot. Suzuki után csodának tünt. Minden a helyén van, mindent megtaláltam elsőre, max másodikra.
Néhány jó dolog.
Menetközben halk, futómű még semi hangot nem hallat, motor is nagyon csendben van, dehát mit is várunk egy 1.4 es 16szelepes soros motortól. Úgy gondolom ilyen motort készíteni már minden középkategóriás autókat gyártó cégnek tudni kell. ( Csak a franciáknak nem nagyon megy még) rugozása kicsit kemény szerintem, relativ nagy sebességgel bevett kanyaroknál pattog a hátulja. Ülések rendben, szerintem megfelelő az oldaltartásuk is ehez a teljesítményhez.
Néhány rossz dolog.
A műszerfalról és a belső kialakításról megoszlanak a vélemények. Sokan mondták, hogy nem tetszik nekik ez a belső tér. Őket ki is raktam " akkor mennyé gyalog" :) . Nekem tetszik. Az anyagokkal nem vagyok megelégedve énsem. Zörög, ropog. Főleg télen. Van egy kis rés a rádió előlapja és felette lévő műszerfalrész között. Amikor szomorú vagyok vagy elkeseredett egyszerűen mindíg odavonnza a szemem és akkor magamban: "és itt van ráadásul ez a kibaszott rés is...ááhh" Valószínűleg megvetemedett egy forró nyári napon. De akkor is.. Nemáá. Aztán ott van a lámpa. Szerintem nem elég a maximális fénytáv. Ha feltekerem 0-ra akkor is kb 10fok hiányzik a vízszintestől. Ha nem több. Indulásnál néha rángat. Egy idő után bejeletettűk a mayerhoz. Az ügymenet nagyon egyszerű.
-Világít a motor kontroll lámpa?
-Nem
-Akkor sajnos nem tudunk mit kezdeni vele.
Látja, hogy néhány húr elpattant bennem, és igazíból nem ezt várom a SZAKSZERVÍZTŐL, ezért hozzáteszi:
- Vezettél már japán autót, nehezebb ám vele indulni mint egy európaival.?
-(Igen bazzeg, vezettem te gyökér, de ez hogy jön ide? Old meg a problémát...)
Szartak rá.
A probléma néha néha előjön újra. De nem okoz különösebb gondot. Csak idegesítő ez a finom szita. De ez van. "Kistesti hibákkal együtt kell élni" Ahogy a főnököm mondja.
De mit is nyújt az autó?
A teljesítényéről talán jó szemléltető példa, az apámmal folytatott versenyzés. Neki egy 2.2 DCI mercije van. Piroslámpánál egyszer találkoztunk... Nos szerintem le akart hagyni, hgy bizonyítsa; csak a mercédesz autó. Pirosig huzattam 1 2 mindíg a tiltás elött egy pillanattal váltottam kettesben meg is csikordúlt a kerék egy szolídat de jelzésértékűt. Végül nem bírt ott hagyni. Fej fej mellett haladtunk kb 200 méterig, ( az én rajtom egy kicsit jobb volt)aztán jött a köv piros. Autópályán 150-160 sem fáj neki. (Annál tovább nyomni meg már drága, ha jön a csekk vagy megy a jogsi). Végre sztem 180 körül megy. Kanyarokban egyfolytában próbálgatom. Jól veszi őket. Ha meg is csúszik kicsit, még kontrolálható. Szemléltető példa, a rakpart végi nagy kanyar, budai oldal, egy erős jobbos. 75 a rekordom. Akkor még nem is csúszott.
Egyszóval jó kis autó, jó áron. Mindennapos használatra tökéletes. Én 2000km t megyek vele havonta átlagban. És eltekintve néhány apróbb hibától szerencsére még nem történt semmi komoly.
Szeretem a dögöt.
Hibalista
- Műszefarlvilágítás
- gyertya
- fékbetét féktárcsa
-
-
Ide hordtam szervizbe
toyota mayer Gyáli út
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 75000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | swift | Következő autója? | x |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
