A betonülés? rizsrakéta
Szöveges ítélet
Az két el?z? autóm egy-egy Clio volt, hozzászoktam a kényelmes ülésekhez. Viszont az utolsóban elég sok kilométer volt és nekem a munkábajárás évi kb. 40000 km, plusz az egyéb utak, ezért cseréltem. A cég Toyota flottát futtat, sikerült megkapnom a céges kedvezményt, így egy Corolla lett az új. Szép, kívül-belül tetszik, meg voltam vele elégedve. Egy darabig. Mert aztán jöttek a nem tetsz? dolgok:
Nagy fogyasztás - alig tudtam 8 alatt tartani (130-nál!); a Cliok 6,5-tel beérték. Ha meg nyomtam neki, 160-nál már 10-11 litert is megivott.
K?kemény ülések - az ülés elején támaszkodik a combom, akármit csinálok. A régi Corollán legalább az ülés d?lését tudtam szabályozni. Hosszú úton a mélyvénás trombózis garantált.
Iszonyú szélérzékenység - el?ször azt hittem egy állandó oldalszeles szakaszon, hogy lapos valamelyik gumi. Aztán megel?ztem egy kamiont... majdnem meglátogattam a korlátot, mikor elhagytam.
És aztán eljött a 8. hónap és a jeges utak. A hihetetlen imbolygásnak meg is lett az eredménye. Ugyanott, ahol a Renault-tal 90-100-zal mentem és soha nem csúsztam meg, ezzel simán keresztbeálltam, meglátogattam egy árkot, minek következtében a kocsi tk. lett. Hozzáteszem, kb. 70-nel mentem, mert úgy 15 percem volt az utolsó 6 kilométer megtételére!
Amíg nem volt másik kocsim, egy 99-es "bandzsa" Corollával jártam. Majdnem szívszélh?dést kaptam, mert ugyanott, ugyanúgy eldobta a farát kétszer is. Pedig, mivel kicsit megviselt az eset, hát már csak 50-nel mentem... Lakott területen kívül.
Szóval a hátsó futóm? nem sikerült igazán jól, korábban is el?fordult, hogy egy "jó" magyar úton kanyarban az úthibákon elpattogott, mint egy Wartburg.
Azóta megint egy Corollám van, de ez már céges (ez az oka). Azóta persze rájöttem, hogy kell vagy 50 kg nehezék a csomagtartóba, ett?l leül kb. 5 centit (!) és stabilabb lesz.
Ezt régen a 120-as Skodával kellett tenni, csak oda el?re kellett a súly.
A következ? saját kocsim biztos nem ilyen lesz.
Azért jót is tudok mondani: engem soha nem hagyott ott. Persze szép is lett volna 8 hónap alatt! A céges flottában már nem ilyen jó a helyzet, tudnék mondani pár kollégát, akinek több olajat evett, mint benzint, vagy átlag minden 5. úton lerohadt pl. Erdély közepén. Ugyan átlagosan tényleg elég megbízható, de (legalábbis nálunk) nem olyan jó a Toyota, mint pl. az ADAC listáin.
Ja és még valami. Ha legközelebb meg tudtok nézni egy Corollát, nézzétek meg, hol van a kormány a vezet?ülés középvonalához képest. Hihetetlen! És kényelmetlen.
A lámpái katasztrófálisak, a Clio projektoros lámpájához képest mindenképpen, tompítottal vakon megyek a pályán, refit meg ugye nem lehet kapcsolni (az mondjuk jó lenne, de nem lehet használni).
Szóval drága volt (kedvezménnyel is), szép volt (az új még szebb), a család és a csomagok belefértek, még sajnálom is (többek között mert vesztettem rajta), de nem ajánlom senkinek - valószín? visszatérek majd a franciákhoz.
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
az "ikres", aki tudja, tudja, aki nem, majd rájön
az eddigi legdrágább rezsióradíjjal dolgozó szerviz
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Clio | Következő autója? | ugyanaz, de sedan |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.3/10) |
