192 lóval bevásárolni? Miért is ne!
Szöveges ítélet
Először is szögezzük le, hogy '97-es születésű vagyok, szóval a vásárláskor még erősen ott volt a tojáshély a nemesebbik felemen, de még most is hiába vezettem le eddig 100 000 km-t balesetmentesen!
3 év spórolás utána 2020.05.23-án mentem el megvenni életem első autóját. A kezdeti "elég lesz nekem is sima 1.3-as Yaris / Yaris Verso mindenre" kijelentésemből átcsöppentem abba, hogy azért egy olyan autót szeretnék ami erősebb de még mindig maradtam a kis méretnél, így szemeztem a Yaris TS-el, azért abban is a 106 lovas 1.5-ös az alig 1 tonnával eléggé tetszett, fürge és agilis kocsinak látszott. Aztán mire összejött arra a zseton még előtte gyorsan körbenéztem, hogy mi van még ami azért megkapta a "sport" (nagyon erős macskakarom) jelzőt, ami már lassan 20 éve kikopott a Toyota névből, de csak azért is ráerőltették... Akkor találkoztam a Corolla TS-el először, gondoltam utána olvasok mert azért ha kicsivel hosszabb távra gondolok akkor egy Corolla tovább lesz elég mind egy kicsi Yaris TS, már méretek szempontjából.
A rengeteg hideg-meleg vélemény, teszt, fórum olvasás után tudom, hogy bizonyos szinten (fájó szívvel beismerem) baromságot csináltam, de nekem tökéletesen megérte.
Amikor nézegetni kezdtem a Corolla TS itthoni kínálatát, kisebb kétely elfogott, hogy ebből is csak 3 ajtósat találok megy egy kompresszorosat de az legalább 5 ajtós volt, csak az még 1 év spórolás lett volna. A vásárlásomnak a szempontjai azért kicsit több dolgot szabtak meg mint "legyen a legerősebb boyracer rizsrakéta és annyi".
Mikor már kezdtem feladni és visszatérni a Yaris TS-hez, megláttam az én szent grálomat, egy 5 ajtós szívó TS, az elsők közül, 2002.04. havi. Mondtam magamban "ez kell, ez lesz az, EZ KELL!!!", nem volt tétovázás, telefon a hirdetőnek aznap "Figyejjé! Holnap délre ott vagyok a verdáért, addig senkinek se adod oda!" - Na jó nem pont így de a lelkem így szólalt volna meg. - Másnap megyünk is, szemrevételezés majd próbakör. Kicsit úszósnak éreztem azért ez mégse a SPORT kategória de azért kicsikét "sport... sportos jellegű?", jól tartotta az utat, a fék az egy kicsit gyengécske, de meg lehet vele állni, bár satuféknél olyan mintha az eleje olyankor lecövekelne, a hátulja meg saját maga alá akar gurulni...
A gázpedál kicsit későn reagált (elnyúlt a bovden), de nagyon szépen szedte a lábait, és akkor éreztem meg életemben először a padlógáznál, hogy mit is istenítettek annyira mikor 6200 fölé pörgeted ezt a motort.
Most összehasonlítás képpen a család Yaris Versoja 1.3-as azért azzal is égnek állt a hajam mikor először kerültem volán mögé és megkergettem mind a 86 iszonyatos lovat, után sógorom 120 lovas TDi-je padlónál úgy belenyomott az ülésbe... de ez... Azt hittem kitépi a lelkemet mikor elindult a verda és csak ment és ment... Őszinte leszek, szó szerint halálfélelemmel száltam ki a kocsiból a tesztkör végén. Kiszálltam elsétáltam a kocsitól a kerítés mellé és megtámaszkodtam és elgondolkodtam, hogy "Biztos nekem való ez, autózni szeretnék nem MEGHALNI!", majd gondolkodtam - Igazából nem olyan vészes, ezzel sokkal jobban mertem vagánykodni mint haverom 75 lovas Ladájával... Az majdnem tetőre is raktam... - Jó lesz ez, majd mindig szépen közlekedünk vele, néha kimegyünk a felújjított útszakaszra és HA nincs ott senki meg lehet szokni/tanulni, hogy is kell ezt vezetni igazából! - Így is tettem, vettem egy nagy levegőt mosolyra derült arccal bementem és kifizettem. Apám vitt el a kereskedőhöz, aki szintén látta rajtam a halálfélelmet így ő be is ült a sajátunkba és odaállt a kapu elé, hogy "na elbízta magát a gyerek, majd néz valami mást". Persze a világ legszélesebb molyosával léptem ki a kapun a papírokkal és a kulcsokkal a kezemben.
Nos a szervezélésekről nem írnék, hogy mik voltak cserélve és mennyiért azokat lejjebb eltudjátok olvasni.
Jelenleg másfél éve használom a kocsit és igen sok gyengeséget találtam amit már a gyártáskor megoldhattak volna, például a legfélelmetesebb az olajteknő amiről külfödi oldalakon sokan írnak, hogy elbízták magukat és a kanyarban bizony elkúszott az olaj a teknőben... a gyári 195-ös gumit kicsinek érzem, bizony elférne rá egy 215-ös szett, futómű eléggé vérszegény, a súly és teljesítmény mellé nem éppen illeszkedik, szerintem alig jobb mint a Yaris Verso-ban, a többi "tipikus" hibával amivel mások találkoznak, hogy reccsen a váltó, elfogy a kuplung és egyéb mondhatni nagyon kritikus mechanikai hibák nem voltak.
Na de azért a végére még annyit, hogy ha már rizses is meg rakéta is, jó pár Passat, BMW, Merci nézett már, hogy mi a jó fene ez. Meg persze az utasaim is mosolyognak rengeteget.
Összességében ha pontozni kellene akkor nekem 10/10, mindig mosollyal szállok ki belőle, örömmel nézek rá, és úgy tesz ahogy egy Toyota Corolla, elvisz akárhova akármikor csak adj neki vizet, olajat, meg ennivalót, főleg a TS-nek.
Ha kitaposom a szemét akkor 80l/100km a pillanatnyi, ha szépen közlekedek vele a saját ritmusomban akkor 4,8-5,5l/100km a pillanatnyi. Az átlagom is elég kedvező 7,9 literrel, szóval tökéletesen teszi a dolgát és nekem mindenre megfelel.
Hibalista
- 1. Komplett vezérlés, Klíma kompresszor felújítás, Olajszivattyú felújítás (biztonság kedvéért) [687 000,-] | 2. Gumicsövek (összes), leömlőtömítés, műszerfali gombok [120 000,-] | Folytószelep felújjítás, légtömegmérő csere [65 000,-]
Ide hordtam szervizbe
Egy ex-toyota szervizes aki inkább saját magának dolgozik, nevet és címet nem írok mert így is elég nehéz bejutni hozzá, de iszonyat alaposan dolgozik baromi gyorsan. A teljes vezérlés csere a klíma kompresszor felújítással, olajszivattyú felújjítással 3 napig volt nála a kocsi.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 228000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 6700 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Yaris Verso 1.3 (családé) | Következő autója? | Majd valami hasonló ami sportos és családias is. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
