A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (2002-2006)

Corolla 1.8 TS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

192 lóval bevásárolni? Miért is ne!

Szöveges ítélet

Először is szögezzük le, hogy '97-es születésű vagyok, szóval a vásárláskor még erősen ott volt a tojáshély a nemesebbik felemen, de még most is hiába vezettem le eddig 100 000 km-t balesetmentesen!


3 év spórolás utána 2020.05.23-án mentem el megvenni életem első autóját. A kezdeti "elég lesz nekem is sima 1.3-as Yaris / Yaris Verso mindenre" kijelentésemből átcsöppentem abba, hogy azért egy olyan autót szeretnék ami erősebb de még mindig maradtam a kis méretnél, így szemeztem a Yaris TS-el, azért abban is a 106 lovas 1.5-ös az alig 1 tonnával eléggé tetszett, fürge és agilis kocsinak látszott. Aztán mire összejött arra a zseton még előtte gyorsan körbenéztem, hogy mi van még ami azért megkapta a "sport" (nagyon erős macskakarom) jelzőt, ami már lassan 20 éve kikopott a Toyota névből, de csak azért is ráerőltették... Akkor találkoztam a Corolla TS-el először, gondoltam utána olvasok mert azért ha kicsivel hosszabb távra gondolok akkor egy Corolla tovább lesz elég mind egy kicsi Yaris TS, már méretek szempontjából.

A rengeteg hideg-meleg vélemény, teszt, fórum olvasás után tudom, hogy bizonyos szinten (fájó szívvel beismerem) baromságot csináltam, de nekem tökéletesen megérte.
Amikor nézegetni kezdtem a Corolla TS itthoni kínálatát, kisebb kétely elfogott, hogy ebből is csak 3 ajtósat találok megy egy kompresszorosat de az legalább 5 ajtós volt, csak az még 1 év spórolás lett volna. A vásárlásomnak a szempontjai azért kicsit több dolgot szabtak meg mint "legyen a legerősebb boyracer rizsrakéta és annyi".

Mikor már kezdtem feladni és visszatérni a Yaris TS-hez, megláttam az én szent grálomat, egy 5 ajtós szívó TS, az elsők közül, 2002.04. havi. Mondtam magamban "ez kell, ez lesz az, EZ KELL!!!", nem volt tétovázás, telefon a hirdetőnek aznap "Figyejjé! Holnap délre ott vagyok a verdáért, addig senkinek se adod oda!" - Na jó nem pont így de a lelkem így szólalt volna meg. - Másnap megyünk is, szemrevételezés majd próbakör. Kicsit úszósnak éreztem azért ez mégse a SPORT kategória de azért kicsikét "sport... sportos jellegű?", jól tartotta az utat, a fék az egy kicsit gyengécske, de meg lehet vele állni, bár satuféknél olyan mintha az eleje olyankor lecövekelne, a hátulja meg saját maga alá akar gurulni...
A gázpedál kicsit későn reagált (elnyúlt a bovden), de nagyon szépen szedte a lábait, és akkor éreztem meg életemben először a padlógáznál, hogy mit is istenítettek annyira mikor 6200 fölé pörgeted ezt a motort.
Most összehasonlítás képpen a család Yaris Versoja 1.3-as azért azzal is égnek állt a hajam mikor először kerültem volán mögé és megkergettem mind a 86 iszonyatos lovat, után sógorom 120 lovas TDi-je padlónál úgy belenyomott az ülésbe... de ez... Azt hittem kitépi a lelkemet mikor elindult a verda és csak ment és ment... Őszinte leszek, szó szerint halálfélelemmel száltam ki a kocsiból a tesztkör végén. Kiszálltam elsétáltam a kocsitól a kerítés mellé és megtámaszkodtam és elgondolkodtam, hogy "Biztos nekem való ez, autózni szeretnék nem MEGHALNI!", majd gondolkodtam - Igazából nem olyan vészes, ezzel sokkal jobban mertem vagánykodni mint haverom 75 lovas Ladájával... Az majdnem tetőre is raktam... - Jó lesz ez, majd mindig szépen közlekedünk vele, néha kimegyünk a felújjított útszakaszra és HA nincs ott senki meg lehet szokni/tanulni, hogy is kell ezt vezetni igazából! - Így is tettem, vettem egy nagy levegőt mosolyra derült arccal bementem és kifizettem. Apám vitt el a kereskedőhöz, aki szintén látta rajtam a halálfélelmet így ő be is ült a sajátunkba és odaállt a kapu elé, hogy "na elbízta magát a gyerek, majd néz valami mást". Persze a világ legszélesebb molyosával léptem ki a kapun a papírokkal és a kulcsokkal a kezemben.

Nos a szervezélésekről nem írnék, hogy mik voltak cserélve és mennyiért azokat lejjebb eltudjátok olvasni.

Jelenleg másfél éve használom a kocsit és igen sok gyengeséget találtam amit már a gyártáskor megoldhattak volna, például a legfélelmetesebb az olajteknő amiről külfödi oldalakon sokan írnak, hogy elbízták magukat és a kanyarban bizony elkúszott az olaj a teknőben... a gyári 195-ös gumit kicsinek érzem, bizony elférne rá egy 215-ös szett, futómű eléggé vérszegény, a súly és teljesítmény mellé nem éppen illeszkedik, szerintem alig jobb mint a Yaris Verso-ban, a többi "tipikus" hibával amivel mások találkoznak, hogy reccsen a váltó, elfogy a kuplung és egyéb mondhatni nagyon kritikus mechanikai hibák nem voltak.

Na de azért a végére még annyit, hogy ha már rizses is meg rakéta is, jó pár Passat, BMW, Merci nézett már, hogy mi a jó fene ez. Meg persze az utasaim is mosolyognak rengeteget.

Összességében ha pontozni kellene akkor nekem 10/10, mindig mosollyal szállok ki belőle, örömmel nézek rá, és úgy tesz ahogy egy Toyota Corolla, elvisz akárhova akármikor csak adj neki vizet, olajat, meg ennivalót, főleg a TS-nek.
Ha kitaposom a szemét akkor 80l/100km a pillanatnyi, ha szépen közlekedek vele a saját ritmusomban akkor 4,8-5,5l/100km a pillanatnyi. Az átlagom is elég kedvező 7,9 literrel, szóval tökéletesen teszi a dolgát és nekem mindenre megfelel.

Hibalista

- 1. Komplett vezérlés, Klíma kompresszor felújítás, Olajszivattyú felújítás (biztonság kedvéért) [687 000,-] | 2. Gumicsövek (összes), leömlőtömítés, műszerfali gombok [120 000,-] | Folytószelep felújjítás, légtömegmérő csere [65 000,-]

Ide hordtam szervizbe

Egy ex-toyota szervizes aki inkább saját magának dolgozik, nevet és címet nem írok mert így is elég nehéz bejutni hozzá, de iszonyat alaposan dolgozik baromi gyorsan. A teljes vezérlés csere a klíma kompresszor felújítással, olajszivattyú felújjítással 3 napig volt nála a kocsi.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2002
Kényelem (7) Használati időtartam év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 228000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 6700
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Yaris Verso 1.3 (családé) Következő autója? Majd valami hasonló ami sportos és családias is.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 2002 (2002 - 2006)

További ítéletek (411 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)