13 és fél év tapasztalat
Szöveges ítélet
A kocsi 2006 májustól volt velem. Először, mint szolgálati autóm, majd mikor eljöttem a cégtől, megvásárolhattam és egészen 2019 decemberéig hűségesen szolgált.
Eleinte pár apró hibája volt, amit garanciában javítottak:
a kuplung kinyomásakor kattant valami a pedálnál, de cseréltek valami alkatrészt,
kétszer elment a légkondi gáz, de azt is feltöltötték, majd egy jobb tömítés behelyezésével végig hibátlanul hűtött.
Nem jártam vele sokat, átlag évi 14 ezer kilométert, ezért évente csak egyszer vittem átvizsgálásra, olaj-olajszűrő-légszűrő cserére.
Azt hiszem, erre a típusú autóra mondják, hogy igásló. Nem igényelt sok törődést, de mindig üzembiztos volt.
A fogyasztását folyamatosan vezettem, ezért igen pontos nyilvántartásom van róla. A teljes átlaga 6,88 liter/100 km. Kedvenc terepe az országút volt, ahol 90-100-as tempó mellett 5,5 literrel beérte. Autópályán ez felment 7-7,5 literre. Városban nagy volt a szórás, mert 7 és 10 liter között alakult attól függően, hogy milyen rövid volt a táv, illetve hideg, vagy meleg volt.
Azzal együtt, hogy rosszabb autóm sose legyen, voltak hiányosságai, hibái is.
Mivel ez egy Terra felszereltség volt, hát nem kényeztetett el sok extrákkal. A légkondin és az utas oldali pipere tükrön kívül nem volt benne semmi, még első ködlámpa sem. Nem csak a fogyasztása miatt volt kedvence az országút, hanem a hangja miatt is. Úgy 110-ig kellemes hangja volt, de autópályán már zajongott. Az 1,4-es motornak különben is volt egy kellemetlen „varrógépes” tónusa, a rövid ötödik miatt szétpörögte magát: 90-nél 3000-et, 130-nál 4200-at pörgött. Nagyon kellett volna egy hosszabb, 6. fokozat.
Ahogy idősödött előjöttek már apróbb hibák. Kb. 170 ezernél bal első csapágyat kellett cserélni, 185 ezernél elengedett a kipufogó, amit egy gyors hegesztéssel orvosolni lehetett. Sajnos nem sokkal ezután a checkengine lámpa felvillant, ami a katalizátor elégtelen működését jelezte. De ez már az új tulajdonosra váró feladat lett.
Hibalista
- Légkondi kétszer
- Bal első csapágy
- Kipufogó
- Katalizátor
Ide hordtam szervizbe
KOTO Autóház Kaposvár, Nagykanizsa
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
M-Autó Kaposvár
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 13 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 189000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Megane | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
