A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (1997-2002)

Corolla 1,4 VVTi Sedan 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

A világverő fapados

Szöveges ítélet

2007.07.21:
Első Toyotám. Egy barátomnak volt ötajtósa, ami nagyon tetszett és már évek óta ajánlatokat tettem rá (naná, első tulaj, törésmentes stb.), aztán egyrészt összetörte :-), másrészt semmiképpen nem akart megválni az autótól, így elkezdtem nézegetni a hirdetéseket. Végülis nem ötajtóst, hanem sedant vettem, ami azért érdekes, mert a hátulja egyáltalán nem tetszett; sokáig tűnődtem is, de olyan jó állapotban volt, hogy nem tudtam otthagyni. Az autó tök alap felszereltség (légkondival, ez feltétel volt), utólag belerakott első elektromos ablakemelők. Ráadásul ezüst szín, amit utálok. Mondhatnám, elég nagy hendikeppel indult új karrierjére a gép... :-)

Ami beleülve rögtön megtetszett és igen hiányolom a legtöbb autóból: körbe kilátni, az ablakok nem lőrésszerűek, látni az autó orrát. Barátnőm meri vezetni (!!! aki már küzdött ilyen problémával, tudja miről beszélek), mert szintén kilát és biztonságban érzi magát. (Még parkolni is szokott!) A műszerfal nem zavar össze. :-) Szép és megnyugtató a zöld belső világítás, minden azonnal kézre esik. Csak az a fránya hátsó lámpa... hát, azt is sikerült megszokni azóta - vannak szögek, amikből fotózva kifejezetten jól néz ki (majd rakok fel fotót).

2009 február:
Most, másfél év, kb. 20e km után el tudom mondani, hogy igen jó vásárt csaptam annak idején. Lehet, hogy a Toyotánál ez a fapad, de még ma is látok ennél rosszabb felszereltséggel eladott új autókat más típusokból. A belső térben puha hatású műanyagok, kellemes vajszín kárpit, fedélzeti kompúter. Száznegyvenes tempónál simán, halkan lehet beszélgetni, tehát a zajcsillapításra nekem nincs panasz. A gyári hifi (4 hangszórós) tűrhető. Az 1,4-es mocit (97 ló) manapság lenézik, de az autó alig több, mint egy tonna, és okosan tervezték össze a váltóval; autópályán 120-160 között egészen meghökkentően húz, kielőzni simán lehet. Autóúton meg sokat segít a 3-as fokozat (amit bátran, mindenféle erőlködés nélkül lehet 120-ig húzatni - naja, ez nem dízel). Százra gyorsulást értelmetlen mérni... :-)

A fogyasztás autóúton 6,2 - 6,7 körül, autópályán 7,6 - 7,8 (vérmérséklettől függően; amikor megvettem, kipróbáltam, kb. mit tud sebességben az autó - természetesen Németországban, korlátozás nélküli részen - 180-as tempónál olyan 19 liter volt a pillanatnyi, hehe). Városban eddig a leghorrorabb átlag (egyszer este télen hóesésben, dugóban araszolva majdnem két órán keresztül) 8,8 volt, de ahogy kiértünk szépséges fővárosunkból, már kúszott is lefelé. Vegyesben olyan 7,0 - 7,5 között (ma reggel néztem, épp 7,1-en áll, és mindig felfelé szokott csalni), de ehhez tudni is kell, hogyan szeret menni az autó; kell vagy egy év gyakorlat - főleg úgy, hogy nincs benne fordulatszámmérő.

Szervizelés: Volt már egy pollenszűrő csere, olaj- és szűrőcserék, ezt amúgy is megcsinál(tat)om minden autó vételkor. Ezen felül a kocsi elején volt két elemcsere meg egy kis műanyagozás, ugyanis viharban rossz fa alá álltam. :-( Ez ugye pechfaktor.

Negatívumok: elkezdett nyikorogni a vezetőoldali első ülés, kicsit epedásan. A többi lényegében a fapadból adódik: jó lenne egy csomagtartóvilágítás, meg egy fordulatszámmérő. Tudom, ezek eléggé hülye kis dolgoknak tűnnek, de az még hülyébben nézne ki, ha nem írnék semmi rosszat a kocsiról. :-)

Szumma: Szerény, csendes autó, nagy csomagtérrel, jó fogyasztás, agyoncsaphatatlan mechanika és elektronika. Az autó "egyedien szép", nem mindenkinek vonzó - én alapból szépnek láttam a dupla fényszóróval, és nagyon megszerettem; csak ajánlani tudom.

2009.03.06:
Még mindig semmi gond, mondjuk még csak 129e van az autóban... közben szereltem bele csomagtérvilágítást (hogy ezt miért nem lehetett a gyárban betenni?! A gyári kábelek ott vannak a kalaptartó alatt, csak egy lámpát kellett volna betenni). Az ülés még mindig nyikorog, más baja nincs.

2011.04.11:
Még tavaly lecseréltettem a vezérműláncot, biztos, ami biztos alapon (elvileg 200 körül kell cserélni, asszem, most nincs nálam a szervizkönyv). Idén tavasszal meg tönkrement az akksi. Volt még egy fékbetét-csere is 135e-nél, még a gyáriak voltak benne, hát az újak elég szarok is, csikorognak úgyhogy gondolkodom egy nem utángyártott beszerzésén.

A gumiszőnyeg is elkopott és a Toyota márkakereskedés már nem tart ehhez a típushoz. :-( Ennyi az összes probléma az utóbbi 2 évben. Ja, és kiégett egy műszerfal-izzó a középkonzolon! Kicseréltem, elég egyszerű volt.

Hibalista

- Egyelőre semmi, kopp-kopp.

Ide hordtam szervizbe

Toyota Sakura, 1033 Budapest, Szőlőkert u. 1.Normálisak, persze nyilván drágák. A karosszériajavításra bemondtak egy 600e-s árat, végül 200-ból megállt a dolog (sajnos nem volt casco-m).

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2001
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 96000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 55000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Daihatsu Charade Következő autója? Egyelőre nem kell másik :)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 1997 (1997 - 2000)

További ítéletek (220 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)