"véletlen" vétel - végtelen elégedettség
Szöveges ítélet
A mi Corollánk teljesen véletlen került hozzánk, egy Toyota kereskedő ismerősünk beszélt rá. Az elejével kimondottan nem voltam kibékülve, őszintén szólva a mai napig rondának tartom.:) De szerencsére ezt belülről nem látom.
A kocsi előző életét tekintve futárautó volt, sok kilométerrel, nulla hibával. Ez szólt mellette. Hosszú ideig tényleg csak a kötelező olajcserék, szűrő- és szíjcserék voltak szükségesek. Pedig tényleg nem kíméltük. Építkezés miatt rengeteget húzott utánfutót (kicsit túlterhelve) és ez megbosszulta magát, kuplungszerkezet csere lett az eredmény. Most cseréltünk stabilizátor karokat, mert már nagyon kopogott és zavart, de ezt sem igazából a kocsinak kéne felróni, mert eszméletlen rossz utakon járunk. Apró hiba, hogy lejött az első lámpa körüli gumi, aminek semmi jelentősége. A szakaszos ablaktörlőt én is hiányolom.
Mivel ez az autó hírből sem ismeri a garázst, télen befagynak a hátsó ajtók...hát ez bosszantó:) de szerencsére ott sosem ül senki. Ami hiba még jelentkezett, hogy egy zöldkártyáztatás során a drága szerelőfiú kicsit erőteljesen húzta meg a kilincset és letört. Hát ez drága mulatság volt...14000.:D Egy autónál ennyi hiba azt gondolom bagatell.
Nagyon megbízható, -20 fokban is elsőre indul, a motor 150 km/h-ig szinte zavaróan csendben van. Kanyarokban is nagyon stabil. A belső térben sem zörög semmi, nincsenek műanyaghangok. Kényelmes, hosszú távon sem fárasztó vezetni.
Teljesítményét tekintve nem kap el a vágy, hogy legyorsuljak egy-egy új autót, de azért 10 évesen LPG-vel sem kell szégyenkezni miatta. Bár azt nem szeretem, hogy a klíma erősen visszafogja. Viszont mindezért kárpótol a fogyasztása.
Amíg a környezetemben azt látom hogy a 2-3 éves kocsikat azért cserélik le, mert horror összegeket kell rá költeni, addig én elégedetten szállok ki a 10 éves Corollámból. A családban az elmúlt 5 évben 4 Toyota talált gazdára, érdekes módon, senki nem akar megválni tőle....:) Ezen érdemes elgondolkodni.
2008.május
Újabb infók. Fontosanak tartom előre leszögezni, hogy kicsit sem ábrándultam ki a kocsiból, csak rosszul érintett az elmúlt hónapokban, hogy mélyebben zsebbe kellett nyúlni.
Minderről persze megint nem az autó tehet, hanem a gondatlan gazda...
Egyszercsak azt vettem észre, hogy nem úgy gyorsul, ahogyan eddig és valamivel többet is fogyaszt. Aztán az alapjárat is eléggé "bizonytalan" lett. Első körben kompressziómérés...két hengerben szinte nulla...jött az elkeseredés és a kedves kérdés, hogy mikor lett szelephézag állítva. Miért azt is kell???? (Itt hívnám fel a figyelmét a nem autószerelő és nem túl hozzáértő sofőröknek, hogy kell!) Hát ezen nem lett állítva és két hengernél a kipufogószelep felismerhetetlenné vált.
Kicsit drága volt, de kész lett és még a fogyasztása is jóval visszaesett érthető módon.
Azóta megint csak arra kell figyelni, hogy ne kapjak egy fotót több százezres csekkel. :)
Kívánok mindenkinek sok-sok ezer boldog kilométert a Toyotával!
Hibalista
- Kuplungszerkezet csere, egyszer fékbetét csere, stabilizátor karok, ja és klímafeltöltés:) Egyébként a 2 évenkénti műszaki vizsga díja a legnagyobb költség...
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 160000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Audi80 | Következő autója? | Toyota Avensis vagy Lexus |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
