Végtelenül hűséges használati tárgy
Szöveges ítélet
Tíz évig használtam és mindvégig imádtam. Végig szakszerűen karbantartott volt és soha nem hagyott cserben. Még a régebbi 1.3-as motorral szerelt alapkivitel. Kiváló motor (Mobil1 5W40 végig otthon cserélve) sosem evett olajat, jól tűri a fordulatot is, én hidegen mindig 2000-es fordulat alatt tartottam. Nagyon jó fogyasztás! Elnyűhetetlen hajtáslánc -kuplung is végig eredeti-, precíz váltó de az ötödik picit rövid áttételű (tipikus japán). Futómű nagy tartalékokkal bír, a vékony 165/70 R14 gumikon is rendkívül precíz, pontos kormányzás, kiváló fordulékonyság. Futóművet sosem kellet javítani pedig 70%-ban Budapesten közlekedett.Metálfényezése mindvégig kifogástalan állapotban maradt, persze a kőfelverődéseket azonnal javítottam, tetőn a csomagtartónál a metál lakk kicsit karcolódott, de sokszor használtam max.terhelés felett. Fék: szerintem erős közepes, de az ABS nagyon hiányzott. Első fékbetét csere 160000km, ugyanekkor féktárcsa felszabályozás (3500.-), hátsó nem lett kicserélve bírta végig. Flexibilis fékcsövek is végig eredetiek. Világítás: erős közepes, de ízzót csupán 3X cseréltem 10 év alatt összesen.Beltér: zörgésmentes utastér minvégig!!!, kényelmes plüss ülések, kormány és váltókar, pedálgumik egyik sem kopott meg, újszerűek maradtak. Néhány visszajelző izzót cseréltem 8 éves korában, biztonsági övek kopásmentesek. Kicsi a lábhely hátul, és még a kardánalagút is magas. Ülésfűtést 9 éves korában cseréltem. Csomagtartó: Hatalmas, nagyon jól pakolható, az ötödik ajtó emelői 8 éves kor után a hideg téli napokon már csak kalaptartó nélkül birták megtartani a hatalmas ajtót. Ködlámpák burkolata már rozsdásodott, de végig kifogástalanul működtek. Lámpák sosem párásodtak. Korrózió még nem jelentkezett. Szélvédő 3X javítva, de végig bírta, 10 éves korára kicsit látszódtak már az apró karcok erős napsütésben. Kipufogó: végig hibátlan rozsdamentes. Eladni is azért kellett, mert megszületett a harmadik gyermekünk, és másfél év szorongás után nagyobbra cseréltük. Jól karbantartott példányok szerintem 300-400e kilómétert is simán kibírhatnak, nem is értem minek visszatekergetni az órát?! Két gyerekig, kiváló családi autó, kicsi költségekkel.
Hibalista
- Központi zár (163000), Ülésfűtés (165000km),
Ide hordtam szervizbe
Toyota Tsusho (korábban Toyota Pest)
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Farkas Autószervíz (Bp. XVIII. Üllői út)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 174000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Samara 1.3 | Következő autója? | Verso 1.8 Luna |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
