Varangyos barátom
Szöveges ítélet
Előzmények:
Sokféle autóm volt már (a teljesség igénye nélkül: trabi, kockalada, BMW E21, smart, ford escort, opel corsa) ebből néhány szerelem, néhány kényszerűség okán. Kissé érettebb fejjel átgondoltam, hogy kb 1 M HUF-ért milyen tartós, mindennapi használatra alkalmas közlekedő eszközt vásároljak.
Becserkészés:
Japán kocsim sosem volt még, sok jót hallottam róluk (köszi a népítéletnek is), ezért ezen a vonalon indultam el. Végül ahogy lenni szokott 1,25 M-ért találtam rá erre a példányra, ami nem volt kifogástalan, de legalább őszintének tűnt: 140 000 km, 2. tulajdonostól, két sárvédő javítva, és a márkaszervizben is ismerték a gépet, a futásteljesítmény reálisnak tűnt, volt benne klíma, el. ablak, gyári könnyűfém felni, plusz egy szezont futott téli garnitúra lemezfelni, friss műszaki. Ebből a felsorolásból néhány tétel elképzelhetetlennek tűnik, ha kereskedőtől veszel autót....
Tapasztalatok:
Szóval megvettem, ennek másfél éve. Eleinte az döbbentett meg, hogy semmilyen reakciót nem vált ki belőlem az autó. Racionális döntés volt. S ahogy telt-múlt az idő, gyarapodtak a kilométerek, úgy lopta magát egyre mélyebben a szívembe.
Fogyasztás:
Naponta közlekedem Budapesten, nyári hétvégenként telek, meg egy külföldi nyaralás (egyben 3500 km). A városban nyáron 7,5 télen 8,5 (rövid távok) a hosszú nyaralás alatt klímával 6,8 l/100 km. Szerintem ez a realitás. Nem nyomom ki a szemét, csak úgy nyugisan. Persze az eszeveszett száguldozásra semmi sem késztet.
Motor:
A motor régi 1,3-as 4E-FE, ami városban tökéletes, azon kívül meg mondjuk, hogy elégséges, de nem ez a terepe. Oda gondolom az 1,6 a nyerő.
Futómű:
Kényelmesre van hangolva, az olasz szerpentineken azért vágytam valami feszesebbre, de gond nélkül vette az akadályokat. Ehhez az autóhoz ez úgy jó, ahogy van. Szerintem...
Méretek, kényelem:
Az egykori alsó-közép kategória (mai nevén tán kompakt) mérete ma az opel corsa meg az 1-es BMW környékén van, a tengelytáv rövidebb, mint a maiakon, viszont az 5 ajtós csomagtartója igen nagy (kb. 380 l). Ezért is választottam ezt a kasztnit, habár ebből van a legkevesebb a használt autók közt.
Fék, kormányzás:
A fék elől tárcsa, hátul dob, ABS-szel megtámogatva. Szerintem tökéletesen elegendő.
A kormány kicsit lehetne közvetlenebb és kevésbé szervós, valamint jó lenne, ha nem kéne 3* körbetekerni, de azt gondolom, hogy könnyen együtt lehet vele élni.
Érzelmek (???):
Ide tudok talán a legkevesebbet írni. Nagyon megkedveltem, és igazán nem tudok olyan tulajdonságot mondani, ami hiányozna, s azt egy másik autóban keresném. Nem volt túl olcsó, bár ez mutatja az értéktartását, nem túl szép (ronda, mint az állat, innen is a cím), viszont különleges. Nem hibátlan (ellentétben a legendákkal), de egy 9 éves pesti harci géphez képest remek az állapota. Nem egy versenyautó, de remek használati tárgy. Azt hiszem, hogy ha a mindennapi haszálati tárgyaink ilyenek lennének, akkor egy sokkal szebb és nyugodtabb világ venne körül minket. Nem tudok egyetlen olyan érvet sem felhozni, ami miatt lecserélném az autót az elkövetkező 2-3 évben. Fontolva haladóknak AJÁNLOM a típust.
Hibalista
- -hátsó ablaktörlő (típus hiba gyanú),
- -hátsó ködlámpa kapcsoló,
- -első futóműben a stabilizátor (25k HUF olajcserével, és fékbetét cserével)
- -csomagtér világítás
Ide hordtam szervizbe
ismerős, rendes, olcsó, de az elektromos problémákhoz nem ért...
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | corsa 1,4 | Következő autója? | gondolom japán |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
