A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (1997-2002)

Corolla 1,4 Linea Terra 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Varangyos barátom

Szöveges ítélet

Előzmények:
Sokféle autóm volt már (a teljesség igénye nélkül: trabi, kockalada, BMW E21, smart, ford escort, opel corsa) ebből néhány szerelem, néhány kényszerűség okán. Kissé érettebb fejjel átgondoltam, hogy kb 1 M HUF-ért milyen tartós, mindennapi használatra alkalmas közlekedő eszközt vásároljak.

Becserkészés:
Japán kocsim sosem volt még, sok jót hallottam róluk (köszi a népítéletnek is), ezért ezen a vonalon indultam el. Végül ahogy lenni szokott 1,25 M-ért találtam rá erre a példányra, ami nem volt kifogástalan, de legalább őszintének tűnt: 140 000 km, 2. tulajdonostól, két sárvédő javítva, és a márkaszervizben is ismerték a gépet, a futásteljesítmény reálisnak tűnt, volt benne klíma, el. ablak, gyári könnyűfém felni, plusz egy szezont futott téli garnitúra lemezfelni, friss műszaki. Ebből a felsorolásból néhány tétel elképzelhetetlennek tűnik, ha kereskedőtől veszel autót....

Tapasztalatok:
Szóval megvettem, ennek másfél éve. Eleinte az döbbentett meg, hogy semmilyen reakciót nem vált ki belőlem az autó. Racionális döntés volt. S ahogy telt-múlt az idő, gyarapodtak a kilométerek, úgy lopta magát egyre mélyebben a szívembe.

Fogyasztás:
Naponta közlekedem Budapesten, nyári hétvégenként telek, meg egy külföldi nyaralás (egyben 3500 km). A városban nyáron 7,5 télen 8,5 (rövid távok) a hosszú nyaralás alatt klímával 6,8 l/100 km. Szerintem ez a realitás. Nem nyomom ki a szemét, csak úgy nyugisan. Persze az eszeveszett száguldozásra semmi sem késztet.

Motor:
A motor régi 1,3-as 4E-FE, ami városban tökéletes, azon kívül meg mondjuk, hogy elégséges, de nem ez a terepe. Oda gondolom az 1,6 a nyerő.

Futómű:
Kényelmesre van hangolva, az olasz szerpentineken azért vágytam valami feszesebbre, de gond nélkül vette az akadályokat. Ehhez az autóhoz ez úgy jó, ahogy van. Szerintem...

Méretek, kényelem:
Az egykori alsó-közép kategória (mai nevén tán kompakt) mérete ma az opel corsa meg az 1-es BMW környékén van, a tengelytáv rövidebb, mint a maiakon, viszont az 5 ajtós csomagtartója igen nagy (kb. 380 l). Ezért is választottam ezt a kasztnit, habár ebből van a legkevesebb a használt autók közt.

Fék, kormányzás:
A fék elől tárcsa, hátul dob, ABS-szel megtámogatva. Szerintem tökéletesen elegendő.
A kormány kicsit lehetne közvetlenebb és kevésbé szervós, valamint jó lenne, ha nem kéne 3* körbetekerni, de azt gondolom, hogy könnyen együtt lehet vele élni.

Érzelmek (???):
Ide tudok talán a legkevesebbet írni. Nagyon megkedveltem, és igazán nem tudok olyan tulajdonságot mondani, ami hiányozna, s azt egy másik autóban keresném. Nem volt túl olcsó, bár ez mutatja az értéktartását, nem túl szép (ronda, mint az állat, innen is a cím), viszont különleges. Nem hibátlan (ellentétben a legendákkal), de egy 9 éves pesti harci géphez képest remek az állapota. Nem egy versenyautó, de remek használati tárgy. Azt hiszem, hogy ha a mindennapi haszálati tárgyaink ilyenek lennének, akkor egy sokkal szebb és nyugodtabb világ venne körül minket. Nem tudok egyetlen olyan érvet sem felhozni, ami miatt lecserélném az autót az elkövetkező 2-3 évben. Fontolva haladóknak AJÁNLOM a típust.

Hibalista

- -hátsó ablaktörlő (típus hiba gyanú),
- -hátsó ködlámpa kapcsoló,
- -első futóműben a stabilizátor (25k HUF olajcserével, és fékbetét cserével)
- -csomagtér világítás

Ide hordtam szervizbe

ismerős, rendes, olcsó, de az elektromos problémákhoz nem ért...

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1999
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 140000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? corsa 1,4 Következő autója? gondolom japán
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 1997 (1997 - 2000)

További ítéletek (220 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)