A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (1997-2002)

Corolla 1,4 vvt-i 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Unalomig unalmas és unalomig megbízható

Szöveges ítélet

2,5 évesen vettem a háromajtós Corollámat. Alapvet?en megbízható autót szerettem volna, alacsony fenntartási költségekkel és gyenge lopási statisztikákkal. Nos, a Corolla ezeknek a kívánalmaknak tökéletesen megfelel. A face lift után a csepplámpával kívülr?l egész elfogadható formája lett, kis túlzással még szerethet? és tetszet?s is. Belül sajnos szinte semmi nem változott, hiába, itt látszik, hogy ezt az autót egy unatkozó japán tervezte egy hideg téli éjszakán, úgy 1994 környékén. A felhasznált anyagok min?sége változó: a m?szerfal borítás puha és jó tapintású, az ajtókárpitok már nem annyira, a szövetek inkább kopásállók, mint szépek.F?leg az oldaborításokról mondható el, hogy amit egyszer megbontottak - akár csak egy bekábelezés erejéig, azt már nem nagyon lehet nyöszörgésmenetesen visszaszerelni.

Az üléseket esetében egyértelm?: ezeket sem látta ortopéd orvos, 20-30 percnyi vezetés után elfárad a vezet? dereka függetlenül attól, hogy magasságállítású vagy nem a vezet?ülés. A háttámla vagy túl függ?leges, vagy "elfekv?s", ilyenkor persze alig lehet kilátni.
A háromajtós kivitelnél a hátsó ülések csak 165 cm-es testmagasságig elviselhet?k.
De ami a lényeg: az autó rendkívül jól vezethet?. Városi forgalomban a legtöbbet használt gáz-fék-kuplung-váltó négyes egyszer?en felülmúlhatatlan. A kuplung kicsit fennt fog, de rendkívül puha. A fék ezzel szemben kemény és minimális nyomásra is rendkívüli lassulást eredményez. A váltó tökéletesen, "vakon is" kapcsolható, precíz, könnyen jár és finoman, de határozottan kattan (nekem 20e km budapesti forgalom után néha nem veszi az egyest - összesen 105e km van az autóban:-(

A vvt-i nem annyira érezhet?, mint a Yarisban, valahogy elmarad a magasabb fordulaton jelentkez? "robbanás"; ezzel együtt magasabb fordulatszámon jól gyorsul, országúton el?zéskor nyugodtan kapcsolhatunk akár két fokozatot is vissza, egy siheder g?zgép kel életre. A 97 lóer? és az 1050 kg-os öntömeg mellett könnyedén tartja a 150-et, a vége 195 km/h (óra szerint...)

Fenntartás: olajcserére érzékeny, inkább az el?írt periódus el?tt, mint kétezer kilométerrel utána. Ajánlott a 0 W 40-es olaj, a többi alkatrész viszonylag olcsó - egy átlagos szerviz olaj nélkül 12-17e Ft.

Fogyasztás: minimum rekord Érd - Pécs 90-el 4,8 liter, maximum rekord tél, Bp, araszolva, 8,6. Nyári városi átlag 7,2, téli 7,8 nyugdíjas tempóban.

Az autónak egy igazán gyenge pontja van, mégpedig a futóm?ve: a pesti kátyútengerben sajnos 10e kilométerenként esedékes egy futóm?állítás. Ennél sokkal nagyobb baj, hogy tüköraszfalt kivételével - azaz Magyarországon legtöbb helyütt - eltáncol az autó, úgy követi a nyomvájúkat, mintha el?tte alapsoan feltankolt volna szakéval, es?ben pedig hajlamos a megcsúszásra - gumiktól függetlenül.
Apropó, gumi: a gyárilag szerelet Michelin Energy vizes úton életveszélyes, még kifejezetten lassú tempó mellett is pillanatok alatt megcsúszik, induláskor pedig kipörög. Nagyon nem ajánlott...

A Corolla ezen sorozata azoknak ajánlott, akikb?l az autó kulcstartójának formája nagyobb extázist vált ki, mint a karosszéria, s az autózás érzelmi aspektusáról nem is hallottak. Beülni, nem felt?nni és menni, menni, menni, ennél többet ez az autó nem tud, de ezt mindig és minden körülmények között.

Időközben 40.000 együttöltött szerelems kilométer után elváltunk egymástól. Az ok a szokásos: az ÉHSÉG valami újra. Az autót sikerült kétszer is karposszériáshoz juttatnui - egy kamionos nem vette figyelembe kikanyarodáskor a túlnyúlást, elvitte a fél hátulját. két hónapba telt, amíg emgcsináltk. Után asszonyka megy előttem haza, kezdő jogsival nem lép a fékre sárga lámpánál, hanem csak gurul. Én meg azt hittem átzúzunk, hát lett is belőle zutty.....
Döbbenetes volt az elváltozás:mindkét sárvédő, motorháztető, első keresztartók, hűtő, de még az ajtó is nehezen nyíltak. Ezúttal nem bíztam szakikre, lássuk, mit tud a májer. A fentieken kívül annyit, hogy ha gyári elemet építenek bele - és ez az összes márkára igaz - akkor ember legyen a mérőórájával, aki megmondja, hogy gyári a fényezés vagy sem. Mert mikor érték szerint az. ÉRdemes megnézni a sárvédőrögzítő csavarokat. Májerék ezt is leestették, tehát maguk ellen dolgoztak...
Mindezektől eltekintve az autó az elmúlt 15 év egyik legjobb, legmegbízhatóbb járműve. A 120.000 alatt kopott 1 első fékbetét, tárcsa szabályozva, (12.000 a gyári, utángyárott kb harmadannyi), egy ékszíjtárcsa (11.000) ennek a feszességbeállítását bízzuk szakemberre; mert sok cuccot szétnyomhat, ha túl feszes/túl laza. Ja, és még cseréltem néhány levegő és olajszűrőt, meg 4 gyertyát 115.000-nél.
A két év alatt döntő többségében városban használtam, de összesen kb 10 alkalommal nem indult egy rúgásra, legyen szó -20 vagy + 40 fokról. Egy dolgot nem szeret: a O fok kötüli nyálkás, párás időt, akkor kell neki két-hátom másodperc, míg megtaláljaaz ideális befecskendezési arányt.
Az egész autó könnyű (1050 kg 97LE), hátul semmi súly, ezért ha egyszer elindul kifelé a fara, ne mhozod vissza, nem segít az ellenkormányzás sem.
Nagy dilemma volt megválni tőle, mert szerettem és mindenből a legjobbat kapta (OW40, Shell V Power - érezhető a külnbség, ez az egy dolog, amiben Paliknak hiszek. Ráadásul tudtam, hogy a következő 80.000 km-t gond nélkül (talán egy újabb fékbetétcsere?) el lehet követni.
Gumiből mindegy, milyet veszel rá, nyálkás, havas úton hamar elkapar (nygy nyomaték, könnyű orr), nedves úton ABS nélkül csak csúszik, csak csúszik, az összes próbált abroncs (Micchlen, Pirelli, Good Year közül egyedül a GY tete a dolgát, igaz az Ultragrip egy ilyen olcsó autónál valóságos vagyont tesz ki, de megéri.
Még egy pár apró hülyeség: nem tudsz magad rádiót cserélni, mert a fej nem arra van optimalizáva, ami a te bemeneti fejed. a szálakat egyenként kell kihúzkodni és egy másik üres aljaztva bedudosni. Ráadásul így a fogyasztásmérő sem működik...
Végezetül a nagy pofon: észrevettem, hogy az első ajtók zsanérjánál, a belső (!) íven rozsdapöttyök jelennek meg és terjednek tova. Négy éves autón???? Azt mondták ... Májer, ki más..... hogy ez fényezési probléma (a korrózió megjelenése), arra meg csak három év gari van. Mindim jó, akkor adjunk be egy ügylírást a Toyota Hungarynak. Nyafogtak, nagy nehezen beadták. Előszőrre visszadobták (ez is milyen eljárás: a TH nem engem, hanem a szervizet értesíti, az értesítsen engem.... Mondom mit lehet tenni? Semmit. Fellebezni lehet? Ja, azt lehet. Akkor fellebezek. kérem a toyotás kontaktot. Megkapom. Autós újságíró-igazszágügyi szakértő barátomnak megmutatom a fotót, két mondtot ír. Elküldöm. Egy hét múlva hyv a májer: ok, cserlik a kérdéses alkatrészt - a komplett ajtót, mikor viszem be hozzájuk. Szegényke, ekkor már egy másik telepen állt beszámítva. Nem baj, az új tualjdonsának talán még jó szolgálatot tehet a következő 200000 km-en...
Ja, és árak: karbantartás javítás olcsó, minden Toyota műhely fix óradíjon dolgozik. Great. Javítás (4 elem lebontás, visszarakás, fényezés egy 1,5 m értékű autónál 1,2 m. Hűt ebből lehet olyan sok rohadt jó kocsit fejleszteni. Mert a Toxo megbízható, nem kell hozzá alkatrész. de ha töröd, akkor kell és az milliárdok. Ha valaki jót akar, vegyen egy 1,4 HB-t öt ajtóval, még húsz év múlva is autó lesz.

Hibalista

- baloldali ajtókilincs visszahúzó rugó eltört
- ablaktörl?lapátból kicsúszott a gumi, pedig echte Toyota

Ide hordtam szervizbe

Toyota Mayer Budakeszi
Ez nem az anyázás helye - a márka klubjának honlapján részletesen kifejtettem a róluk alkotott képet. Sajnos még így is a legjobbak és legkorektebbek közé tartoznak:-(((((
Azért felteszek egy-két képet arról, hogy hogyan is néz ki, mikor májeréknál kifogy a festék a pisztolyból.... meg a betört szélvédő szilánkjaitval van tele a kormány, a váltó, az egész utastér. másnap visszavittem, de nem értették

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Bauer Tamás, Paks. Olcsó.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2001
Kényelem (2) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 81000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Legacy Következő autója? Honda Accord 2.0iES automata
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 1997 (1997 - 2000)

További ítéletek (220 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)