Toyota, mimás?
Szöveges ítélet
Az előző tulaj 60e km keresztül magasról tett mindenféle kopóalkatrészre (az olajcserén kívül), így egy kedves tétel fogadott a vásárlás után. Gyertyák, szűrők, olajok, fékbetétek, stb. de hát ki nézi meg a gyertyákat vásárlás előtt? Ez fájt a pénztárcámnak, de asszem csak egyszerre volt sok.
Amúgy a kocsival semmi gond, a megbízhatóság aranybálványa, a fogyasztás a teljesítményhez képest a reális és a kedvező között mozog. Városban 7.5, tojásos gázzal 7.3. Klímával úton 6.5, pályán 7. Klíma nélkül nem tudom, nyáron vettem, azóta nem lehetett kibírni klíma nélkül, csak a városban.
Legközelebb is csak TOYOTA!!!
2008.03.31.: Újabb élmények. Erdélyben a fogyasztás 4 személlyel + pakkokkal 6!!! l/100 km, aki járt arra mostanában, tudja mennyit kell előzni, és mégis. Csak lestem. Olajból 1 l/2000 km, ami magyarázatra szorul: azt ugye rendben, hogy a VVTi eszi az olajat, ilyen (-> 2009-2013: a nagy büdös pali firifittyét ilyen! Jó olaj, előírás szerinti csere és egy csepp se fogy már 150e km óta! Hülye ember teszkós olajjal, na az az "ilyen"). Oka: Előző tulaj(ok) hanyagsága + rossz olaja -> kilágyult olajlehúzó gyűrűk -> olajétvágy. A gyűrűcsere kb. 150 ezres műsor lenne, úgy döntöttem ennyi pénzért jó darabig töltögetem még bele az olajat, plusz nem akarom a gyári motort megbontani. Megint csak nem konstrukciós hiba, hanem gondatlanság. A Trabant is besül ha nem keveréket kap, nemde? Másik bosszúság: jobb hátsó fékszerkezet. Ezt a típust háromféle kézifék-megoldással gyártották: 1. tiszta dobfék, 2. kicsi dobfék a rögzítéshez, tárcsa az üzemi fékhez, 3. tiszta tárcsafék. Az első kettő elnyűhetetlen, na persze hogy nekem a harmadik van. A kocsi korábbi (megint csak előző gazdi) padkára ültetése miatt a fékszerkezet galvánrétege megsérült -> kézifék mechanika berohadt -> amikor megindult, befeszült -> fék befogott és úgy is maradt. Az egész fékszerkezet egy csodás öntöttvas darab, gyenge 120e Ft-ért. Komplett csere megvolt. A bal oldalán - milyen érdkes - gyári állapotban van. Egy valami amit a kocsi hibájának rovok fel: a gyári rádiógombokat (mondjuk hogy fedélzeti számítógép) rosszabbul nem is lehetett volna kitalálni. Vékony kis műanyag füleken lógnak le, melyek úgy törnek egy idő után mint az üveg. Házilag jól reparálható (némi drótkeféből származó acéldróttal), de nagyon bosszantó. Ami embere válogatja: a féktárcsák. Két technológia létezik: 1. edzett acél: az életben nem kopik el, viszont hőre deformálódik -> fékezéskor beráz -> szabályozás -> könnyebben deformálódik -> és így tovább. 2. öntöttvas: két fékbetét garnitúra után csere mert kopik, viszont nem deformálódik. A Corollákat az 1. változattal szerelték. Nekem fontosabb, hogy költségkímélőbb, de mindenki döntse el maga, jó tudni ezt is.
Mindezek ellenére IMÁDOM!!! Annál is inkább, mert annyival piaci értéke alatt vettem, hogy még mindig hoztam be, bármennyit is költöttem rá. Visszaültem nemrég a régi Almerámba amit most faterom hajt, fapad, fapad, fapad. Pedig hogy dicsértem azt is. Hát igen, mindig van egy nagyobb hal... Toyotát mindenkinek (és lehetőleg nem ilyen előéleti szerencsével)!!!
2009.01.13.: Olajlehúzó gyűrű csere megvolt. Mint azt megtudtam, lehet töltögetni az olajat, csak hosszútávon nem tesz jót a lambda szondáknak (2 van belőle), meg a katalizátornak. Ezek ára összemérhető a gyűrűzéssel. Német pályán a nagy fordulat miatt rapidan itta az olajat, s a fehér autó hátulja hazaérve fekete volt, szó szerint. Ekkor döntöttem a fájdalmas javítás mellett. Gyűrűk csak szettben, mindent cserélni kellett. Ha már úgyis szétdobtuk a motort: hengerfej felújítás, szelepszár szimmeringek, stb. stb. Összerakták. MEGY MINT A BAROM, EGY CSEPP OLAJAT SEM ESZIK, HIHETETLEN GÉP! Mintha új lenne. Állítólag még a gyári hónolás látszott a hengerfalon. Szóval a motor nem kopik, csak a gyűrűk halnak el, ha nem adunk jó olajat a vasnak. Azóta kizárólag 5W-40 full synt. Nincs is baj. Kicsit más lett a hangja, főleg hidegen hallható, de új szívet kapott, az látszik rajta. Úgy éljek, marad amíg ki nem rohad alólam.
2012.12.17.:
Még mindig nálam, és még mindig imádom. 290.000-nél jár az óra, ebből 140.000-et nekem köszönhet. Többször elvitt már a világ végére, és vissza is hozott egy köhintés nélkül. Spanyolország, Svédország, Bulgária hogy csak a legtávolabbiakat említsem. Fél éve havi szinten ingázok Brassó és Pécs között munka miatt, gond nélkül. Idén nyáron ő volt az esküvői kocsi (lásd: kép). A jobb hátsó, 2008-ban cserélt féknyereghez hasonló módon halt meg a bal hátsó idén nyáron. Bontóból kapott alig használtat 20e-rért, és olyan lett mint a svájci bicska. Olajfogyás egy csöpp se, pedig már 100.000 ment bele a gyűrűzés óta. Kuplungtárcsa 2011-ben, fékbetétek, féktárcsák idén. A motor felől nyekergő kattogó hang sejlik, főleg alapjáratot, terhelés nélkül. Vízpumpa, vagy valami komolyabb a motorból, nem tudni. A teljesítményén és a fogyasztásán sem venni észre különbséget. Feltételezem, hogy csak az óra mutatott 152.000-t amikor vettem, valójában több lehetett benne. Én nem tekertem, vagyis a 290.000 lehet hogy inkább 400.000. Ennyinél meg aztán igazán köhöghet kicsit a motor. Első rozsdafolt a jobb hátsó sárvédő és a lökhárító találkozásánál az íven. Ez van, 12 év...
Továbbra is tartom, hogy akkor cserélem, ha kirohad alólam (vagy ha majd jönnek a gyerkőcök és kell a nagyobb hely).
Feleségem kapott egy 2005-ös szintén 1.6 VVTi szintén Corolla Sol-t, 60.000 km-rel. Ez viszont valós, a kocsi újszerű, számlákkal, leinformáltan. Egy álom az is.
Életem egyik legjobb döntése volt a Corolla, soha rosszabb kocsit!
2013.03. Hát ejött: a 300.000 km!!! Ünneplés gyanánt berohadt a jobb első fékmunkahenger, és félig befogott a fék. Kb. kemény 5ezer lesz a felújító szett, sssssszzzz.
Hasonlóan "húsbavágó" a jobb első stabilizátor zászló, kb 10ezer. Kopog, cserélni kell. Megjegyzem, hogy apósom 1.4-esén, amit már Angliában raktak össze, 50ezer után kellett cserélni mindkét oldalon. Órát Svájcból, autót Japánból, ennyi.
Indításkor megzördül a vezérműlánc, amíg meg nem jön a tisztességes olajnyomás. Közös megegyezéssel megállapítást nyert, hogy valószínűleg kicsit már megnyúlott, meg 300ezernél, hát, na, cseréljük már le. Ez kicsit húzósabb, utángyártottban 50-80e körül feszítővel, vezetővel, lánckerékkel, stb. Gyáriból csak a lánc 80 :(
Mivel már elég sokat vezettem, és sokfelé írom a tapasztalt átlagos fogyasztási adatokat:
város: 7,6 / 7,8 / 8,2 (nyár / klímával / tél)
országút: 6 / 6,5 (90 km/h / 110 km/h) klímával + 0,5 liter
autópálya: 7,3 / 9 (130 km/h / 170 km/h ez utóbbi átlagsebesség!!! Németországban mentem éjjel Berlintől észak felé) klímával kicsit több.
A sebességek GPS alapján, az óra csal, mert Toyotáék a biztonság okán elhangolják az órát (A távolságot kotta jól méri, a sebességben viszont 10%-ot csal azért, hogy ijedj meg, és ne nyomd annyira. Az újak is ilyenek ki lehet próbálni!). Apropó: 195 volt a vége :) és akkor volt benne 250e km...
Hibalista
- Az előző tulaj átal magasról le... kopóalkatrészeken kívül semmi. - - 2008.03.31.: Azóta további következmény jobb hátsó fékrendszer úgy ahogy volt, illetve a gyári rádiógombok könnyen fáradnak. - - 2009.01.13: Gyűrűgarnitúra csere megvolt. - - 2012.08: Bal hátsó fékrendszer. - - 2013.03: Jobb első fékmunkahenger berohadt 300.000 km-nél HAHAHAHA :) valamint vezérműlánc csere (csak úgy úri passzióból), jobb első stabilizátor zászló
Ide hordtam szervizbe
Toyota Troska, Pécs, no comment, azóta már meg is szűnt
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Bíró Tamás, Pécs, korrekt, olcsó, pontos, szakértő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 152000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Almera 1.4 GLX | Következő autója? | Avensis |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
