Tökéletes társ a hétköznapokra
Szöveges ítélet
Suzuki Swiftből átülve szinte autós menyországnak tünik.. Még ha szemből ránézve az autóra arra gondolok,hogy túl sok szakét ivott a designer,vagy fene rossz izlése van a japóknak.. Szemből nekem egy kicsit "malacpofájúnak" tünik a kocsi, de a csúny is lehet szép.... Még ha kocsi a családtagtól "levetett holmi" is...
Minden müködik,mindenből érzödik az igényesebb választás, látszik,hogy valaki/kik sok-sok kilométerre terveztek. Nem úgy mint az esztergomi legyen olcsó és akkor jó lesz a magyarnak felfogás...
Komoly hiba a kuplung mechanizmusa,(hidraulikus) aminek a fapados Szuzuki után ( bowdenes) nehéz megszokni az adagolását. Kellemes a csomagtartó mérete ami ha kell 3 ember több napi horgász csomagját is elviszi, de ha kell elbírja egy lakásfelújtás anyagszükségletét is. Az 1,4-es motor nem egy rakéta előzésnél néha "csokis a gatya" de ésszel lehet pótolni a hiányzó lóerőket..Szerintem az 1,6-os lenne az igazán jó választás. A futómű konstrukciója az "aluról fütött svájci utakra" és nem a magyarra való, a széles R14 185/65-ös kerekek néha úgy befekszenek a nyomvájúba minta sinen mennének,de kellmessen tapadnak a kanyarba is ha kell,csak hát kevés az őket hajtó lóerő...A gördülési zaj és komfort elég kellemes, nagy sebességnél is normál hangon lehet beszélgetni.A gyári rádió szinte nulla, nem látható napsütésben és a magnója is a 90-es évek elejét idézi.. Olyan igazi nagypapás az egész autó feelingje, bár ami érdekes, családi autónak is tökéletessen megfelel.
Igazándiból summázva az egészet: Látszik,hogy normális autót terveztek, normális embereknek. Sok kilométerre minimális hibalehetőséggel.És a cél a minőség volt.Nem pedig valami "olcsójános"-os húzások elrejtése a kocsi szerkezetében.
Igazi "szürke eminenciás" ami csak megy... megy... megy... és nem romlik el..
Hibalista
- kb.98000km.. Se kép se hang... de akkusaru le+fel és újra jó minden
- kb 110000km Elszakadt egy izzószál a hátsó szélvédőben.... :))))) micsoda katasztrófa.. :))))
- kb.115000km. A kipufogó dob belsejébe zörög a cső.
- kb.120000km fékbetétek....
- kb.126000km vezérmű+egyéb szíjjak
-
Ide hordtam szervizbe
Kis szerviz a 6-os kivezetőjén, jól eldugva.. Eredetileg Suzukira, de csinálták a Toyotát is.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 126000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift 1,3 GLX | Következő autója? | Mindegy csak toyota legyen és/vagy bármi normális japán amit ott is raknak össze nem az EU-ban. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
