Titkos tipp
Szöveges ítélet
Kellett egy napi rohangálós autó, ami a legkevesebb figyelmet, pénzt és törődést igényli. Van egy Subarum, amit már nem szívesen viszek be a városi forgatagba, télen sem hozom már ki a sólébe. Illetve kicsit takarékosabbra akartam venni a hétköznapi működést.
Még az ársapkás időszakban vettem, amikor még aránylag nyugi volt, de már akkor 7-900 ft volt a 100-as a Subaruba és látszott, hogy ezt így hosszútávon 3x többe fog kerülni üzemeltetni, mint korábban. Viszonyításképpen írom, hogy 2019-ben 100-assal 11.5 l-es fogyasztással 3900 Ft volt 100 km a Subaruval, ma (2023) a Toyotával 3800 Ft 100 km 6.5 l-es fogyasztással mezei gázolajjal. Nem szarrágó lettem, egyszerűen átértékeltem és mára csak hétvégi autónak használom bubukát.
Az autó: 2001 Toyota Corolla Linea Sol 2.0 D4-D JT-s alvázszám (japánban gyártott) 3 ajtós ezüst, ez elvileg a full extrás változat, ülésfűtés és tetőablak nincs benne.
Nagyon ronda, még a faceliftes is rettenet csúnya, de már kezdem megszokni.
Karosszéria/beltér: Nagyon merev, egész jó a zajszigetelése. Jó érzésed van benne, jól összerakott autóban ülsz. Ha rossz úton mész érzed, hogy nem csavarodik a kasztni, nem zörög-csörög az egész. Japános viszonylatban nem rohadós annyira, ez osztrák kocsi volt, itt-ott van némi rozsdakezdemény az alján, de semmi komoly. Egyszerű tartós beltér, minden az örökkévalóságnak, minden működik. Gyári rádióberendezés CD tárral, egyész jól muzsikál a mai napig.
Motor: 1CD-FTV vasöntvény blokk, common rail-es 2000 ccm-es dízelmotorral. Egyszerű, mint a szög, egy pici GARRETT turbóval, nincs rajta intercooler és nincs kettőstömegű lendkerék rajta. Igazából nem fogyaszt kevesebbet, mint a benzines, de cserébe van dinamika és nem veszed észre a teljesítményen, ha megy a klíma. 90 le és 210 Nm az 1150 kg-os kasztnit csak úgy repíti, városban verhettetlen. Autópályán 120-140-as tempóval 6 l körül fogyaszt, országúton 5 l alatt, városban 6.5 l. Ha bemelegszik, akkor gyögyörűen jár, mint a Doxa. Nulla olajfogyasztás, nagyon szeretem.
Futómű/fék: Elöl-hátul McPherson futómű, jellegre 1-1-ben Subaru, jó nagy rugóúttal, kimozog mindent. Szar pesti utakra termett, egyszerűen mintha repülő szőnyegen utaznál. Emiatt nagyon kényelmes és komfortos. 22 éves gyári gátlók puhábbak már, de tök jól működnek. Kanyarban egész feszesnek érződik, ha megcsúszik nagyon agilisan előbb az eleje, majd utána nem sokkal a hátulja is elindul, nagyon barátságos és jóindulatú az egész. Elöl-hátul tárcsafékes, elég érzékenyre sikeredett szervózás, ez növeli a biztonságérzetet.
Használat: Ennyi pénzért talán kapsz egy épkézláb magyar Swiftet, de azzal nem lehet egylapon említeni. Sokkal autóbb autó annál, volt olyanom, szerettem, imádtam, de ezeknek annyira lement az áruk és a fenntartási költségük, hogy szerintem nem kérdés, hogy inkább ilyet érdemes venni. Mindennapokba jól beleillik, síkba hajtható hátsó ülések, egy kisebb raktér van benne, kifejezetten praktikus. Minden a helyén van, jól ki lehet látni. Nagyon szeretjük.
Negatívum:
Nagyon rövid váltó, 3000-et forog 130-nál óra szerint, ami valós ~120kmh. Hosszabb váltóval valószínűleg jobban fogyasztana. Kellene egy hatodik vagy hosszabb végáttétel. 183 cm vagyok, nekem éppenhogy jól be lehet állítani az ülést, nagyobb embereknek talán kényelmetlen.
Kinek ajánlom:
Aki egy megbízható csatalovat szeretne, ami ha el is romlik, nem kell kétségbe esni, talicskaszám van hozzá minden és fillérekből javítható. Kényelmes, kellemes nyugodt utazásra termett. Ha nem akarsz Suzukival járni, akkor ez a titkos tipp.
Kinek nem ajánlom:
Akik utálják a japán autókat
Akiknek fontos a presztízs
Magas nagydarab culáknak
Belsősávban tisztogatni sem ezzel fogsz
Ja és többet mentem vele lapjával, mint a Subaruval. :D
Hibalista
- Generátor. 40k - Első fék felújítás, karmantyú, dugattyú, csúszka, betét, tárcsa stb. 30k - Klíma vásárláskor sem volt jó, javítva. 80k
Ide hordtam szervizbe
Magam javítom.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 274000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Impreza WRX | Következő autója? | Impreza WRX |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
