Tengelyhatalmak találkozása
Szöveges ítélet
Volt egy Toyota a családban (´87-es piros 1.3DX - "Madame"). Nem volt egy tigris, de az első nyugati autó volt a családban...imádtuk. Óra szerint 250.000 km-t tett meg (nálunk 70000-et) csak LPG-vel, az utolsó 10e-t ingadozó olajnyomással. Még most is használja új boldog tulaja!
Nah...aztán kaptam vidéki állást. Kellett kocsi. Volt rá 1,3-1,5 milla. Legyen benne elektromos ablak, klíma, lufi, menjen és legyen japán. Hát találtam egyet lakhelyem közelében. Bár el volt már adva, mikor megnéztem a kereskedőnél, sikerült megalkudni. Mondjuk akkor még a fiókból is kisöpörtem az aprót, hogy meg tudjam venni.
Azóta 11 hónap alatt beletettem 26 000 km-t. Városban, autópályán, az Ormánság zergeb@szta útjain egyformán használom. A fogyasztását én nem tudom levinin 6l alá, de még sose ment 7,6l fölé. Még akkor sem, amikor a Pécs-Bp.-Pécs távolság odafelé útját 1,5 óra alatt tette meg. Még nem volt zéró tolerance:)
Aztán egyszer jött, hogy apám lecserélné a "Madame-ot" és vett egy tökugyanilyet, csak - természetesen - pirosban. És én közben koccantam az enyémmel, ezért a lakatolás idejére elkértem a pirosat. Alig hagytam el a várost a főúton, keresztezte az utamat egy traktor. A találkozás kb. 90-+5% között ért 25m fékúttal. A traktor felborult, toyota eleje - huss, szublimált. Én meg kiszálltam a kocsiból, mintha a cseresznyefánkról estem volna le, mondjuk az fájt is, ez nem annyira. (be volt kötve az övem és működött az srs légzsák). Azóta kicsit változott a felfogásom és az átlagfogyasztásom is lejebb ment.
Aztán jött a biztosítási ügyintézés:
- kiderült volt már TK-s a kocsi korábban - köszi a lakatosnak
- ezért a biztosító - bár korrekt volt - levont 150e-t.
- megjött a pénz és elkezdtünk kocsit nézni apámnak.
És vett egy teljesen tökugyanolyat mint az enyém. Még szürke is. Jah. és emellett még van egy Mazda 323 is a családban.
Szóval a család tökjapánbuzi lett. Ennek az az oka, hogy hihetetlen megbízhatóak, főleg a japánok.
Legjobb pozitívumok:
- fogyasztás
- 97LE - érződik is. (igazából meglep mindenkit a teljesítménye, bár a 2 embert és/vagy klímát már megérzi, de hát ha nem lenne elég, akkor vennék 2.0 D4D-t)
- megbízhatóság. Igazából egyszerre hátas és igásló, és bírja.
Hogy néhány negatívumot is felsoroljak:
- kicsit dízeles a motor hangja - nem értjük miért van ez, többnél is tapasztaltuk már ezt. Motorral semmi gond, értékek, teljesítmény, olajfogyasztás rendben van...ha valakinek van tippje, az adja le.
- itt sokan azt mondják, hogy alacsony. Hát a 87-es 1,3 DX, nah az alacsony volt, ez ahhoz képest sokkal magasabb.
- nekem Harmony felszereltségem van. A legfapadosabb. Már úgy vettem, hogy volt benne elektromos ablak, utólag berakott olasz...nah az be is szart télen, de javítható volt
- a Harmony ára, hogy nincs benne ablaktörlő intervallum kapcsoló - elég bosszantó autópályán szemerkélő esőben a kapcsolóhoz nyulkálni mindig. (apám mindkettőjében volt szabályozható(!) kapcsoló.
- amire figyeljetek: nem szereti a 10w40-et. megeszi. A toyota specifikáció 5w40 és 5w30.
- a legnagyobb hibája, hogy SEDAN, és problémás a horgászcucc hurcibálása.
Szóval a család már a 4 toyota corolláját használja és hát a vezetéknév meg Németh...szóval innen a cím:)
Majd még írok, meg töltök fel képeket.
Hibalista
- Bal refi izzója (vételnél) - 500 Ft
- Elektromos ablak - ez olasz benne - utólag berakott - 8000 Ft
- Kapcsolók háttérvilágító izzói (DIY)
- Első fékpofák (5000 Ft - utángyártott)
- Első futómű stabilizátor rúd gumibakjai (800 Ft)
-
Ide hordtam szervizbe
Pécsi Gázautó Szervíz - (édesapám)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Corolla 1987 | Következő autója? | Toyota Avensis, talán Mazda 6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
