Szürke, lapos, gázos
Szöveges ítélet
Kereskedőtől vettem, viszonylag jó állapotban és árban, de vélhetően visszatekert órával (a megvásárlása melletti döntő érv a J-vel kezdődő alvázszám volt). Mivel előtte közel tíz évig gázüzemű autókat használtam, már csak hagyománytiszteletből, fél év után gázszettet szereltettem bele, bár igaz, hogy közrejátszott az akkori 430 Ft-os benzinár is. :) Kb 80%-ban városban használom, ezért a fékek, kuplung, lengéscsillapítók és az önindító korábbi elhasználódása várható volt. 140-150E óraállás (+ a valószínű visszatekerés) körül voltak cserélve/felújítva az eredeti alkatrészek, így amióta megvan, átlagban havi 900-1000 km mellett 3500-4000 Ft a javítási költsége, amit a gázüzem simán kompenzál (Metabond használatával országúton 7, városban, autópályán 8,5-9 l). A hűtőrendszert, légkondit, amióta megvan nem kellett utántölteni, a fékfolyadékot is csak a szerelés miatt. A megbízhatósága átlagon felüli, közhely, de tényleg igaz, hogy olyan nincs, hogy egy Toyota (legalábbis ez, akár -15 fokban is) nem indul (kivéve, mikor az önindító bronzkeféi szinte tövig kopnak :)). Az 1,4-es, vvti motor tényleg eszi az olajat, (nem vészes, az 5 l-es kanna kitart 10E km-ig >> 3,5 l cserére, 1,5 l utántöltésre) viszont a külseje csontszáraz, teljesen szivárgásmentes. Az elektromos rendszere példás, eddig két izzócsere, néhány kontakthiba és más semmi. Elég lapos, így még nagyobb sebességnél is bátran lehet vele kanyarodni és az oldalszélre sem érzékeny. A kaszni egyben van, de az alja már itt-ott rozsdásodik, a hátsó sárvédőíveket cserélni kellett, a kipufogórendszer viszont még gyári. A rugózása tűrhető, de nem jobb, a menetzaj autópályán már elég magas. A beltér strapabíró anyagokból van, de így 16 éves korára már jónéhány helyen nyöszög, az ülést pedig soha nem bírtam igazából megszokni. Sajnos szó szerint kinőtte (elvileg ugye Golf kategória lenne) és kiöregedte a család, a már felnőtt gyerekek szinte nyomorognak hátul, én pedig az alacsony ülést bírom már egyre kevésbé, így nemsokára meg kell válnom tőle. Szerintem ha a következő tulaj nem hagyja szétrohadni, az eddigihez hasonló használat és karbantartás mellett, gond nélkül megéri a harminc évest kort.
Hibalista
- Kopó alkatrészek: fékek, kuplung, önindító, hátsó lengéscsillapítók, futómű gömbcsuklók. Hátsó sárvédőív csere.
Ide hordtam szervizbe
Ismerős szerelő, baráti munkadíjakkal, kedvezményes alkatrészárakkal, sokszor soronkívüli munkával.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 72000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift 2001 | Következő autója? | Galaxy |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
