Szemből bamba, de a segge kerek
Szöveges ítélet
Az autót 2017 májusában vettem, klasszikus módon úgy, hogy semmi átvizsgálásra nem volt lehetőségem, csak amennyire alá tudtam feküdni és körülnézni, illetve a próbaköröm is csak nagyjából 50 méter volt, mivel az autó olyan helyen állt, ahol többre nem volt lehetőségem. Ennek ellenére megegyeztem a tulajjal és elhoztam. Mondjuk a villamossági kókányolást valószínűleg nem is szúrtuk volna ki semmilyen szervizben.
A javításoknál kiemelt elektromos problémák nagyjából 1 évvel a vásárlás után jöttek elő (érthetetlen, hogy addig miért nem), ami annyira nem volt vicces, amikor este 9kor Érden álltam világítás nélkül, szakadó esőben az autóval. Szerencsére egy ottani ismerősöm segített, kókányoltunk valamit (ha olvasod, ezúton is köszönöm, Krizsy!) és tovább tudtam menni úgy, hogy én is láttam és engem is láttak. Az ismerős villamossági szerelő kókányolása után hónapokig nem volt gond, majd jött az akkumulátor-krízis, aztán 2019 januárjában a tényleges elektromos hibaelhárítás.
A tipikus "japánautó-faktor" ennek ellenére megvan benne. Beülsz, elfordítod a kulcsot, aztán mész. Ettől persze kissé unalmas is, hiszen azon kívül, hogy olajat+szűrőket meg egyéb kopó-fogyó alkatrészeket cserélsz benne, javítani nem nagyon kell. Lassan esedékes egy fékfelújítás.
Mivel békalámpás Corolla, ezért a rozsdától sem kell tartani, kivéve, ha törött volt az autó. Amikor megvettem, még nem működött az ingyenes lekérdező-rendszer, csak a fizetős, tehát akkor még nem láttam képeket a korábbi állapotokról, viszont azóta tudom, hogy a bal-hátulja minimálisan törve volt (valószínűleg egy elnézett tolatás miatt), erről tanúskodik egy régi eredetiség-vizsgás fénykép, amin egy csodálatos, PET-palackból és kartonból készített hátsólámpa ékesíti szegény autót. Szépen helyrehozták, nem látszik külsérelmi nyom.
Ami viszont látszik az az, hogy SOHA nem állt garázsban. Sajnos a teteje már kezd bemattulni, az ajtókárpitok szövetbetétje megnyúlt és leesett a műanyagról (újraragasztottam, de nem az igazi), és többször is elverte már a jég.
Vezetni olyan, mint a korábbi régi Swiftemet. Gyakorlatilag ez a Corolla olyan, mint egy Swift SuperDeluxe, vagy egy olyan Suzuki Baleno, amit rendesen megcsináltak. Igazán sokat nem tudok írni róla, mert érzelmek kiváltására maximum az autó külseje unalmas, meg a motorhang 4000-es fordulat felett, de egyébként egy tipikus használati tárgy.
Hibalista
- 2018.03.29.: Elment a világítás. Vettem egy másik bajuszkapcsolót, mert a japán verzióknál típushiba, hogy random időközönként tönkremegy. Nem oldotta meg a problémát. Az autó elkerült egy ismerős autóvillamossági szerelőhöz, aki megoldottnak vélte a problémát azzal, hogy "kikötötte" (valójában eszetlenül elvagdosta a vezetékeket) a riasztót és a távirányítós központi zárat. - Ez a világítás problémáját megoldotta.
- 2018.05 - 2019. 01.: Az autó egy hét alatt 0-ra leszívta az akksit, ennek következtében akkumulátort is kellett cserélnem. 2019.01.25.: Csizi Tamás veszprémi autóvillamossági szerelő műhelyében mélydiagnosztika, melynek során kiderült, hogy az a riasztóbekötés, amit az ismerős villamossági szerelő nemes egyszerűséggel kivágott, valójában egy túlbonyolított rendszer része és 6 db relé volt pluszban bekötve az autóba a riasztó miatt az elektromos rendszerbe. Csizi úr mindezeket kikötötte, teljesen gyárira visszaállítva az elektromos rendszert, plusz visszakötötte a gyári ülésfűtést is.
- 2019.04.18.-ra teljesen elhagyták magukat a csomagtér-fedél teleszkópjai, csere.
- 2019.05.28.: Első stabilizátor-pálcák és az első lengőkarok nagy szilentjeinek cseréje, kipufogórendszer cseréje a katalizátortól hátrafelé.
- A fent, dátumra felsoroltak voltak a problémásabb javítások, főleg az előző tulaj által bekókányolt elektromos dolgok. Ezeken kívül olajcserék, illetve a 2018-as műszaki vizsga előtt egy nagyobb listával állítottam be az autószerelőmhöz, aki mindent kicserélt és beállított, amit kértem.
Ide hordtam szervizbe
Csizi Tamás autóvillamossági szerelő, Veszprém.
Lelkiismeretes és tudja, mit csinál, mindenkinek ajánlom, akinek villamossági problémái vannak a megyében (de a megyén kívülről is)!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Tóth Autószerviz, Halimba
Gyakorlatilag születésem óta ismerem a szervizt, lelkiismeretesen, precízen és jól dolgoznak. Olyan alkatrészeket is meg tudtak szerezni az autómhoz, amit a klasszikus nagykerekben nekem nem sikerült (például a kipufogórendszert).
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 112882 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift 1.3 GL | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
