szegény ember lexusa - megbízható utitárs
Szöveges ítélet
Azért választottam, mert ebben az árkategóriában ennek volt akkor (2001) a legkorszer?bb, leger?sebb motorja, a megbízhatósági teszteket évek óta a márka gyártmányai vezetik, nem népszer? a tolvajok között.
Az akkori német lapok (pl. Auto Motor Sport Testjahrbuch 1998) szerint ennek a kerek lámpás (békaszem?) típusa volt a mérések alapján a legcsöndesebb, legtakarékosabb a kategóriában.
Takarékos használat mellett (40-t?l 5. fokozatba tehet?) el?városi forgalomban télen max. 6,5 l, nyáron 5,9 l/100 km fogyasztást produkál 2 személlyel, légkondícionálóval, mindennapos használat során.
1.000 km-es nyári olaszországi autópályás 130-150 km/h sebességgel megtett út után az ember frissen száll ki a légkondícionált utastérb?l és csodálkozik a 6,5 l/100km körüli benzinfogyasztáson. (a városi ugyanis alacsonyabb szokott lenni) A beépített átlagfogyasztás-mér? rendszeresen 0,2-0,3l-rel többet mutat a mért értékekhez képest.
A kocsihoz tartozó gyári légkondícionáló gyakorlatilag nem növeli a kocsi fogyasztását a városi használat mellett. 50km/h egyenletes sebességgel haladva sík úton a pillanatnyi fogyasztás 3,6-4 l/100km között mozog. Légkondícionálóval ez az érték 3,8-4,2l/100km-re "növekszik".
AZÉRT írok a kocsi fogyasztásáról, mert 3,5 éves korában még nincs más amir?l írhatnék.
Hátrányok:
Abszurdum, hogy ehhez a típushoz nem jár az ütemszabályzós szakaszos ablaktörl? az els? szélvéd?höz, csak a hátsóhoz.
A fényszóró izzók speciálisak, amiket csak szakboltban lehet beszerezni.
A háromajtós kocsi els? üléstámlái el?rehajtás után az alaphelyzetbe ugranak vissza és nem az el?z?leg beállítottba.
A csöndes, rezgésmentes motor miatt a városi zajban a ráindítózás el?fordulhat (nincs kiküszöbölve)
El?nyök:
Nagy végsebesség, magas kanyarsebesség, biztonságos futóm?.
Egyáltalán nem szélérzékeny.
Átlaghoz képest jól gyorsul.
140 km/h-ig viszonylag csendes.
A beépített audiorendszer szép hangzású.
Jó úthibaelnyel? rugózás (természetesen ez csak az utakra igaz, nem Budapestre!!!!!!)
Alacsonyan tartható fogyasztás amihez 4 dolog kell: jó forgalmi viszonyok, modern motor, szorulásmentes fékek, vezet?i odafigyelés.
A kezel?szervek finoman rendeltetésszer?en m?ködnek.
A kormány kell? útérzést ad, a szervó jó.
Fékek: jó nyomáspontú, hatékony átlagos használathoz elegend?.
Kuplunk rövid úton m?ködik, a gyors váltásokhoz partner sebességváltó pontos holtjáték nélkül rövid úton kapcsol.
Szell?zés: párásodásra nem hajlamos, a szell?ztetéssel a nyílászárók gyorsan páramentesíthet?k.
A motor rezgése az utastérben nem érzékelhet?.
Hibalista
- 4 év alatt SEMMI
Ide hordtam szervizbe
Toyota Sakura
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Accent 1,5 LS | Következő autója? | Már csak Corolla jöhet szóba... |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
