Ricerocket
Szöveges ítélet
Ennek az autónak a vételénél nem csak nekem volt beleszólásom, én mindenféleképpen Fiatot vettem volna, és fogok ezután is. Nem sokat mentem vele eddig, de bővülni fog az íromány. Volt egy Tempránk (megvan és meg is lesz),ami (az én hibámból) cserbenhagyott egyszer. Hengerfejes lett, én hülye meg előtte 1 éven keresztül csak borítottam bele a desztillált vizet, mintha kötelező lett volna, mondván: úgyis csak valamelyik cső szivárog. Nos, mint kiderült a hengerfejtömítésnél már régóta nyomta be az egyik hengerbe a vizet, majd utána 2-be, azt még csak-csak kipuffogta valahogy, de egyszer csak besokallt szegény:(
Nekem viszont kell egy üzembiztos autó, mivel javarészt éjszaka/hajnalban/reggel megyek pályán, országúton, akkor pedig igazán rossz lerobbanni. A Fiat továbbra is megmarad a családban, mindennapi használatban lesz, én viszont már nem szívesen vágok neki vele a hosszú útnak éjszaka.
Elérkeztünk tehát a Corollához. Amikor nézegettük az autókat, hogy milyen kéne, a Brava/Punto páros mellett még a Corolla maradt fent a rostán. A japánok közül csak erre voltam hajlandó, nagy kínkeservek közepette. A vége felé már az is bennem volt, nem is baj, hogy Toyota lesz, legalább azt is kipróbáljuk. Bejártuk érte Tolnát-Baranyát (na jó, Somogyot,Vast,Győr-Moson-Sopront:)), míg végül találtunk egy elfogadhatót. A kereskedőkre nem is pazarlom a szót, pl. Kaposvárott a 300 megnézett autóból egy nem volt, amibe nem lehetett volna belekötni. Pofátlanül hibátlannak hirdetett, össze-vissza tört kocsikból áll szinte a teljes kínálat. Mindegy, egy idős házaspártól sikerült megvenni az 53! ezret futott verdát. Tényleg csak bevásárolni jártak el vele szerintem, annyira újszerű a járgány. (pl. még a gyári Michelinek vannak rajta!). Ez egy Toyota Corolla Sedan, 1.3-as, Harmony (legfapadabb:)). Mint Fiatosnak elég nehéz megbarátkoznom vele, kívül-belül. Külseje olyan, amilyen, de a belső... Míg a vén Fiatban (az is alapmodell, csak 1.6-os) egy tiszta velúrkárpit az egész ajtó, ebben élvezhetjük a slaggal moshatóság minden előnyét:) Tiszta műanyag minden, fordulatmérő,csomagtérvilágítás csak egy szép álom, hitvány a belső világítás és elég szűkös is a helykínálat. Ebben 200-250 km után kezdek fáradni, de ez nem a Toyota hibája, elég nagydarab vagyok, minden kocsi kényelmetlenné válik idővel, kivétel (elnézést, hogy megint) a Tempra. Menet közben minden patent, mindent megtalál az ember (azt a keveset), minden magától értetődő. Nagyon csendes kocsi, ebben jobb, mint a Fiat, és a motorja is kiváló. Azt hittem, jobban igényli a pörgetést, de ez az 1.3-as érzésre kb. úgy megy mint az 1.6-os Fityó. Papíron 11 LE a Toyota javára, a valóságban valahol egál körül lehet, tömeg is kb. egyenlő, tehát nem meglepő, hogy ugyanúgy mennek. A Toyota DOHC és 16v a Fiat pedig nagyobb köbcentis. Az első átlagfogyasztásom 6,61 liter volt vele, ami elég jó, mert volt benne főváros,tempós pálya valamint vontatás is. A futóműve is nagyon jó, nem dől, szerintem egyik legjobb a kategóriában, csak kicsit hamarabb elbizonytalanodik nagy sebességnél, vagy gyors és éles kanyarvételnél, mint amihez hozzászoktam. (Védelmére: a gumi NAGYON csereérett 165-ös kis biszbasz) Viszont zajtalanabb annál, és nem dől. Váltó jó kis japán szerkentyű, de itt is csak ismételni tudom magamat, már megszoktam, hogy egy kicsit lazább az egész berendezés, ezt pl. ha sietek, nem tudom "bevágni" 4-ből 5-be 1 mozdulattal, mint az olaszban, hanem ki üresbe, jobbra el és csak utána fel. Ez csak az én hülyeségem, azzal a mozdulattal nyerek kb 0.0002 másodpercet. Nem nyikorog-nyeszereg a belseje, a gyári Toyota magnó (egy mp3-as adapterrel turbózva) hibátlan, és a 2 kis csirke ajtó-hangszóró nagyon komolyan szól. Tényleg ezt nem néztem volna ki belőle. Ami hiányzik belőle: szakaszos ablaktörlés-lehetőség (kétféleképpen töröl: elég gyorsan, vagy nagyon gyorsan), központi zár, amit tervezek bele, elektromos ablak nem kell, mostmár vagányabb a tekerős, mert egyre ritkább:), egy normális kerék, szép kipuffvég és kb. ennyi. Max. minimális optikai tuning.
Összegzés: szeretem a kis békaszeműt, elleszek vele, de alighanem én márkaelhagyó leszek, és visszatérek a Fiathoz.
De tényleg egy nagyon jó autó a Corolla, ajánlani tudom mindenkinek, egy próbát megér. Szerintem megbízható lesz, könnyen elpöfög 6 literből, 150-el kényelmesen utazik a pályán. Az a szó jut róla eszembe, hogy kispolgári, de nem a rossz értelemben.
Hibalista
- Még semmi, hiszen most vettem:) Fogom frissíteni, amint lesz valami.
Ide hordtam szervizbe
Dream-Car (volt Suzuki) lesz Vásárosnaményban. Ismerősök,ügyesek,olcsók.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 53000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Tempra | Következő autója? | FIAT |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
