Nyugodt családapáknak
Szöveges ítélet
2004 decemberében vettem, pont 4 évesen.
Adtak hozzá 2 év garanciát, illetve biztosítást (T-Plusz) - ez nagyon melette szólt.
Mivel Liftback - 5 ajtós -, könnyű pakolni. Sokan azt mondják nem szép - Winkler úr emlékeim szerint a csótányhoz hasonlította, ami nagyon találó -, de ezt el tudom viselni cserébe a nagyobb és könnyebben pakolható csomagtérért. Amúgy elölről nekem tetszik, csak a hátuljával ne mvagyok kibékülve. A Yaris után egy élmény, hogy nem kell sakkozni a csomagokkal, mi hova kerül. Bedobom hátra és jól van.
Ami a képeken is látszik, hogy meg volt húzva, már így vettem a Reálszisztéma AutóBudanál. (Sőt meg is volt törve, bár törésmentesnek mondták, csak furcsa módon a bal lámpa 2002-es gyártású és a lámpák közti lemez kicsit csálén áll.) Amúgy nagyon rendesek voltak, átadásnál kaptam még egy üveg "Toyota" bort is.
Amikor kerestem mindenképpen az ikerlámpás VVTi motorost akartam, légkondival, ABS-szel, két légzsákkal - az már megérte az árát a Yarisban is.
Az 1.4-es motor nem egy erőgép, 97 le cirka 1100 kg-hoz, de azért nem kell szégyenkezni. (Pl. a 2000-es 1.6-os Astra is csak 100 le.) Az viszont nincs meg, ami a Yarisnál, hogy 4000-es fordulat fölött meglódul. Szóval nem sportautó, de 130-ig ez is nagyon csendes. 100-nál 3000-nél kicsit kevesebbet forog. Elől nem kényelmesebb, mint a Yaris, de ez szerintem inkább a Yaris érdeme. Hátra magam mögé - 178 cm - nem ülnék hosszú útra, de olyankor nem is én vezetek. A feleségem mögött - 165 cm - viszont tökéletes.
Négy évesen nem zörögött benne semmi. Viszont a vezető oldali biztonsági övet lassan húzza vissza. Nagyobb gondom sose legyen.
Az elején a csomagtér világítás nem működött, mert lecsúszott a csatlakozó. Valószinüleg még átadás előtt, amikor a rendszámtartót és a gumikat cserélték - kaptam hozzá egy garnitura téli gumit, amit rögtön fel is rakattam. Ezt 5 perc alatt meg is csinálták.
Amikor megkaptam, a bal térdnél levő szemüvegtartó állandóan kinyílt. (Ezt az előző tulaj egy behajtogatott polifoam darabbal korrigálta. :-| ) Amikor megnéztem mi a baja, kiderült, hogy egy fém lemezke hajlott el, amit kicsit visszahajlítva újra tökéletesen funkcionál.
Kb. 80e km-nél elromlott a légtömeg mérő. 38 000 Ft lett volna, ha nem T-Plusz-os az autó - így ingyen volt.
(Azért a T-Plusz csak egy biztosítás és a biztosító csak azt akarja fizetni, amit muszály. Hála a Toyota Mayer-nek, nekem ez belefért, bár elsőre visszadobták.)
Egyébként a hibajelzésen kívül nem sok mindent tapasztaltam ebből, de állítólag szélsőséges körülmények között csökkenhet a teljesítmény.
Az átlagfogyasztáshoz – nekem eddig 6,4, lásd még itt: http://www.spritmonitor.de/en/detail/144742.html – még annyit, hogy autópálya szinte nincs benne, leginkább országút – max. 110 km/h – és város dugók nélkül. Viszont sok benne a rövid út. (Mivel általában a család együtt megy, akusztikus sebességkorlátozás működik az autóban . ;-) )
A 90 000 szervíznél csak olaj csere kellett, én pluszban kértem váltóolaj cserét is. Ezen kívül sajátkezüleg kellett még két égőt cserélni: rendszámtábla világítás és az egyik helyzetjelző.
Mostanában viszont van egy hibája: a pillanatnyi fogyasztásmérő 0-t mutat. Ha leveszem a gyújtást és újra ráadom, akkor megint működik. :-|
Vizsgáztatás előtt némi karosszéria munka volt az autó. Cserélni kellett volna a jobb hátsó ajtót ahhoz, hogy szép legyen. Most nem olyan szép. Meg megcsinálták azokat a kisebb hibákat amik voltak. 26 000 Ft volt vizsgával.
Így hat évesen rossz úton zörög műszerfal plexi fölött lévő üveg. A közte lévő szivacs elfáradt vagy mi.
105.000-es szervíznél kiderült, hogy cserélni kéne a hátsó féktárcsát és persze a betéteket is, mert berágódott. :-( Baja nincs tőle, csak hangos, meg a fogyasztást növeli - ezt nem vettem észre. Majd jövőre. (Cirka 70e volna.)
120.000-es szervíznél megcsinálták a hátsó fékbetét és tárcsa cserét. 40e lett ennek az ára, plusz 35e a kötelező szervíz rész: hűtővíz, gyertyák, légszűrő, pollenszűrő. Olaj Castrol Edge 0w-30 került bele. Ezt galád módon túltöltötték, így jövőre valószinüleg másik szervízbe megyek - beletöltötték a 4 litert, pedig csak 3,6 kell bele. :-(
Most nagyrészt asszony használja az autót, napi kb. 15-15 km-re országúton. Változik is a fogyasztás: inkább 7 literre jönnek ki az átlagok.
Hibalista
- - Le volt csúszva a csomagtérvilágítás csatlakozója. (ingyen)
- - Mindig kinyílt a szmüvegtartó fiók. (saját kezüleg, ingyen)
- - Légtömegmérő csere. (kb. 35 000 Ft lett volna)
- - 90 000-es kötelező szervíz. (17 724 Ft + 13 475 Ft az olaj)
- - Két égő. (280 Ft)
- - Némi karosszéria munka. (10 000 Ft)
- - 105 000-es kötelező szervíz (52 038 Ft - hűtővíz, olaj, szűrők, ablaktörlők)
- - 120 000-es kötelező szervíz (99 675 Ft: átalános dolgok 35e, hátsó féktárcsa és betét 40e, meg egy ködlámpa takaró 10e, olaj 15e)
Ide hordtam szervizbe
Reálszisztéma AutóBuda (Budapest, Budaörsi út)
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Toyota Mayer (Budakeszi, Pátyi út)
A múltkor túltöltötték az olajat. :-(
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 75464 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Yaris 1.3 Sol | Következő autója? | Toyota Avensis 2.0 D-4D combi (álmodik a nyomor... :-) ) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
