Nyugalom és unalom
Szöveges ítélet
Németorszégi vétel, elsö tulajdostól, 65+ magyar bácsitól, ismerösön keresztül.
Mikor megláttam, nem fogott el az izgalom, mint mikor BMW-t vagy Audit ,kabriót vesz az ember.
(Kb 30 autóm volt eddig, Golf 3-tol RX-7en keresztül az A8ig.)
Az 5 ajtós nem a legszebb forma, elöröl sem, de hatulról sem.Oldalról némi vonalvezetést fel lehet benne fedezni némi meditálás után.
Belülröl az idös bácsi a vezetö ülést fehér szörös huzattal boritotta.Hónapokkal késöbb is találtam még szöszöket a plüss üléseken.
248000 km volt benne óra szerint, kivételesen nem kellett gyanakodnom a valódiságát tekintve.
Magyarországra érve müszaki,regadó, forgalomba helyezés volt a sorrend.Pontosan már nem emlékszem e regadó mértékére, de 60-70e ft közt volt.(+ müszaki és okmányiroda)
Aztán elkezdtem használni...
Hosszu ideje nem volt ilyen megbizható autóm.Ugy tünik nemcsak városi legenda a Corollák megbizhatósága.
A sok megtett kilométer ellenére semmi nem recseg,nyikorog nyöszörög.A müanyagok stabilan állnak a helyükön, de szép kopogósak is.Cserébe a hangszigetelés egy Golf 2 szintjén van.Az elsö hetekben ellenöriztem az ajtókat, hogy valóban becsuktam teljesen, vagy valoban ennyire pocsek a hangszigetelés.
Kényelem:
Legnagyobb negativum a hangszigetelés.Ülések 2-300 km-re még elviselhetöek, de hosszabb távon kényelmetlen.Hátul sem jut sok hely az utasoknak, de ritkán is használom +1 utasnál több személlyel az autót.
Manuális klimás az autó, feltöltés után müködött, de nem kell téli fagyokra számitani az autóban.Nyáron kissé könnyebbé teszi a dugóban az araszolást,semmi több.
A futómü a kisebb egyenletlenségekkel megbirkózik, de a közepeseken már érezhetö a hiányossága.Puhára van hangolva, tempósabb kanyarokban nem tünik stabilnak.Cserébe egy szilentet sem kellett cserélnem, ami nálam nagy szó!!
Teljesitmény:
A motor meglepöen jól húz az 1350 köbcentihez és 86 kiscsikóhoz viszonyitva.Van érzékelhetö gyorsulás, de inkább a lágyra hangolt futómü érezteti a vezetöval, hogy megindultunk, mint maga a gyorsulás.
A fogyasztás:
Nem vagyok boyracer, de szeretek temposan haladni.Még a Clio 1,5 dci is 6-6,5 litert evett nálam.Hozzátenném, hétközben Bp belváros, rövid távok.Hétvégén vidék ,kb 5-600km pálya vagy sima közutak.
A Corolla vegyes fogyasztása valahol 7-8 liter közt van nálam,télen 8 fölé is megy.
Praktikum:
Egyértelmüen pozitiv.Lakásfelújitáskor minden elfért benne, súlyra, méretre való tekintet nélkül.Csomagtér nyilás nagy, könnyü bele pakolni.
Tervezéskor a szépség emiatt maradt el.
Fenntartás:
Olcsó!- ha nem romlik.
Más márkákhoz viszonyitva az uj és a bontott alkatrész árak is magasabbak mint az átlag.Idö ráforditásával olcsobban meguszható némi kereséssel.Leginkább kopó alkatrészek szükségesek szerencsére)
Gumik gyári 175/65 r14.
Nem csajozós autó,tény.Sem kivül , sem belül.
Vélemény:
Nem élményautó, a mindennapokra egy olcsó közlekedési ESZKÖZ.Nem nyujt semmit, ezért cserébe nem is kér különösebb anyagiakat, szervizben töltött idöt, vagy alkatrész vadászatot az interneten.Ezt a gondtalanságot értékelve egy jó autóról beszélhetünk.
Hibalista
- Sorrendben: - -kerékcsapágyak 26000/pár - -kuplung 22000 / szett - -hátsó fékcsövek 9000ft - -4 féktárcsa + betétek 30e - -vezérlés,görgökkel, ékszij és klima szij 18e ft - -hátsó ablaktörlö relé - -motorháznyitó kallantyu eltört
Ide hordtam szervizbe
Ismerös.Ingyen volt.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 248000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Clio Dci | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
