A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (1997-2002)

Corolla 1.6 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Múló szerelem, de hűséges feleség

Szöveges ítélet

Első komolyabb autóm volt, előtte a család két majd négyütemű Wartburgjait nyúztam, meg a céges Opel Astrákat. Úgyhogy a vásárlást komoly piackutatás előzte meg, Excel táblába gyűjtöttem a hasonszőrű modelleket, majd jártam a szalonokat, tesztvezetés, konstrukciók, miazmás. Fő szempont volt a megbízhatóság, és elég erőtartalék, hogy nyugodtan mehessek bele egy-egy előzésbe. Hegyi szerpentin csikorgó gumikkal nem az én világom. Meg persze fontos volt, hogy tetsszen is, amit veszek. Végül egy három ajtós, 1.6-os Corollára esett a választás, amit végül nem bántam meg.

Az autó az előzőkhöz képest maga volt a kényelem netovábbja, kellemes kárpitok, puha műanyagok. Az anyagok tartósnak is bizonyultak, 7 év használat után sem koptak meg különösebben, pedig hát finoman szólva gyakrabban is kaphatott volna belső takarítást :) Egyetlen apró bajom az üléssel volt, 180cm vagyok, de meg 2-3 centit szívesen toltam volna hátrább, csak már nem volt hova (a dolog nem egyedi, a kategória legtöbb autójában nem tudom igazán kényelmesre belőni az ülést, biztos velem van a baj) Ja, az üléselrendezés másik hülyesége, hogy hátulra gyakorlatilag csak jobbról lehet beszállni, a vezetőülést nem egyszerű előrehajtani. És beszállás után az utasülés sem talál vissza a helyére, lehet mindig állítgatni. És persze hátul túl sok hely nincs, de ezek nem zavartak, én úgyis mindig elől ültem, hátulra pedig igen ritkán került utas.

Motorikusan is jobb volt, mint bármi, amit addig vezettem, alacsony fordulatszámon is elég volt a teljesítmény, és 5 emberrel is nyugodtan lehetett vele előzni. Ha pedig pörgettem a motort, akkor pedig ment mint állat :) Fogyasztás városban 9 körül alakult, országúton egyszer bírtam 7 liter alá nyomni. Dinamikus autópálya+város kombóban 8 körül evett (Bp-agglomeráció viszonylat)

Csomagtérről inkább ne beszéljünk, 280 liter nem egy úszómedence, viszont az ülések lehajtása után bőven van hova pakolni. Bár ha belegondolok, a 4 cseregumi mindig befért ülések mozgatása nélkül is, úgyhogy annyira nem is kicsi az a hely (ja, Wartburgból ültem át, 525 litert nem könnyű űberelni)

Vétel után 1000-es átvizsgálás, semmi különösebb, de mintha láttak volna valamit az egyik abroncson, és biztos ami biztos, gumit cseréltek. (Nem én kértem, maguktól). Ezt igen pozitívan értékeltem, szerencsére hasonló hozzáállás jellemezte a szervízt a továbbiakban is.

Innentől mentek a rendes szervízek (15ezres ciklussal), a kötelező szervízköltségek jóval alacsonyabbak voltak az előzetes várakozásnál, 20-25ezernél talán egyszer fizettem többet.

Kb 4 éves korában kezdett kimúlni az akksi, tél volt, reggelente kicsit hosszabban és lassabban köszörült, mint ahogy az szimpatikus lett volna, de nem hagyott ott sehol. Azt cserélni kellett, Toyota Optifit utángyártott rendszerben adtak valamit, azzal eladásig nem volt gond.

5 éves korában jött elő egy gond, ami aztán beárnyékolta addig felhőtlen kapcsolatunkat: rendszertelen időpontokban elkezdett ugrálni az alapjárat, sőt, időnként le is állt a motor pl. kanyarban, kinyomott kuplung mellett. A szervízben hümmögtek, mértek ezt-azt, cseréltek gyertyát (kissé kormosak voltak), de a helyzet nem javult (ja, persze szervízben sose produkálta a hibajelenséget). Már első egy-két alkalommal emlegették a Lambda szondát, de mivel az komolyabb összeg volt (kb 50e), próbálkoztak előbb mással. Végül csak a Lambda szonda lett a hibás, csere után a hiba elmúlt. A szervíz javára legyen mondva, hogy egy fillérembe nem került a dolog (a gyertyakészleten kívül) a végső javításig.

Egy kis rossz érzésem azért maradt a javítás után (úgy fél éven át húzódott a javítás, nem volt sok időm szervízbe járkálni), valahogy néha mintha nagyon jól ment volna, néha meg mintha nem annyira... Mintha egy henger nem úgy húzott volna mint a többi. Persze ez se a fogyasztáson, se a "dinamikus" autópálya sebességen nem látszott, csak egy érzés volt. De valahogy nem múlt el az eladásig...

Soha nem hagyott cserben, jól is ment, csak 3 ajtó családdal már nem praktikus, úgyhogy pár hónapja megváltam tőle. Minimális hibalistáját tekintve szerintem az új tulaj se fog vele rosszul járni.

Hibalista

- Lambda szonda, akksi (végelgyengülés), ablaktörlő lapátok, csomagtér izzó, és talán még valami, amire soha nem derült fény...
-

Ide hordtam szervizbe

Toyota Mayer, Budakeszi
Mindig pontosak, udvariasak és gyorsak voltak, szervízárakkal se volt gond, garancia lejárta után reális áron ajánlottak akár utángyártott alkatrészeket.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 105000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 1.3 Következő autója? Mazda 6
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 1997 (1997 - 2000)

További ítéletek (220 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)