megbízhatóság záloga kevés pénzért
Szöveges ítélet
Ezt a típust még japánban gyártották. A megvásárlása mellett szólt a már az előző modellben is bizonyított, kiforrott és megbízható motorkonstrukció. Öreg járgány lévén a következő apró szépséghibákkal vásároltam meg az autót: a központi zár nem működött, ki volt lazulva a biztonsági öv visszahúzó mechanikája(kézzel kell rásegíteni, hogy vissza menjen a helyére), valamint apró horpadások a karosszérián(szerencsére a fényezés nem volt megtörve a pici horpadásoknál). Az eddig megtett 18.000 km alatt bebizonyította az autó, hogy jó vásárt csináltam vele . Hajlott kora és magas futásteljesítménye ellenére semmilyen hiba nem jelentkezett az elmúlt 17 hónapban. Szinte kizárólag városban használom a gépjárművet, ezért csak a városi fogyasztás adataival tudok szolgálni, ami többszöri mérés eredményeként 6,8 liter száz kilométerenként(normál vezetési stílus mellett könnyen lehet tartani a valamivel 7 liter alatti fogyasztást) - ez az érték a konkurens modellekhez viszonyítva kiváló. Az 1332 köbcentis 87 lóerős motor nem egy erőgép, de normálisan és viszonylagosan dinamikusan lehet vele haladni. A váltó tökéletesen megvezetett és precízen működik. A futómű szépen nyeli el az út egyenetlenségeit- inkább kényelmes, mint sportosnak nevezhető. Kanyarokban stabilan fekszi az utat. Sokszor olvastam, hogy a belső tér méretét kritizálták- én 190 cm magas vagyok és számomra nagyon kényelmes a vezetési pozíció és a térérzet. Négy átlagos méretű felnőtt kényelmesen elfér az autóban. A háromajtós kivitel csomagtartó méretéből fakadóan nem lesz a sokk cuccal utazók barátja. A menetzaj kilencven km/h sebesség felett kezd el erősödni, de ez bármelyik hasonló kategóriájú kis köbcentis konkurens modellre is érvényes. Az utazási komfortot 16 év után sem zavarja semmilyen csörgés-zörgés az utastérben. Az autó kinézete erősen megosztó- nekem mondjuk tetszik a békalámpája, mert legalább van rajta olyan részlet ami egyértelműen megkülönbözteti a többi autótól. Ennek a típusnak a jelenlegi piaci ára évjárattól, kiviteltől, állapottól, futásteljesítménytől és felszereltségtől függően 400-700eFt között mozog. A háromajtós ritka darab a magyar utakon, az 5 ajtós és kombi kivitelből sem szaladgál sok, amíg a 4 ajtós szedánból aránylag bőséges a választék a piacon. Bárkinek jó szívvel merem ajánlani ezt a típust, aki régebbi használt autóban gondolkozik és nem akarja, hogy az autója megkeserítse az életét.
Hibalista
- A 17 hónap használat alatt nem romlott el semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 210000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Ford Fiesta | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |
