Megbízhatatlan megbízhatóság :)
Szöveges ítélet
2012. októberében vettem ezt a csodajószágot. Mindenképpen valami megbízható autót kerestem magamnak, mert külföldön szerettem volna munkát vállalni. Emiatt esett a választás a Toyota Corollára, mert árfekvésben éppen megfelelt az igényeimnek.
Neki is estem a keresésnek. Találtam pár ígéretes darabot az interneten. Vidéki lévén felutaztam Bp-re megnézni egyet. Ennek irdatlanul zörgött valami a motorjában, így ez kapufa volt. Megállva egy gyorsétteremnél tovább böngészve leltem még kettőt. Az egyiket éppen aznap vitték el, a másikat meg ki tudtam próbálni. A próbaúton sajnos nem voltam eléggé Schumacher, így nem vehettem észre a hibáit. Mindegy. Megtetszett, megvettem.
3 nap után megjelent egy adag olajtócsa a parkolóban, mely gyanúsan a kocsi alól kandikált kifelé. Alánéztem. Az olajdekni szigetelése mellett kifolyt egy kevés. Gondoltam, úgyis olajat kell cserélni benne, hát legyen! :) Pár ezer Ft-ból megjavult. Ekkor a hátsó stabilizátor rudakat és szilenteket is cseréltem.
1 hónap után, 2 nappal azelőtt, hogy Ausztriába indultam volna állásinterjúra zárlatos lett az akkumulátor, ami vitte magával a kilóméter-óra elektromágnesét is. Így bontóból 15 EFt-ért sikerült enni egyet, mely működött. Ezután vígan furikáztam vel mindenfelé. Nagyon szerettem, mert nekem kényelmes. 300 km vezetés után sem volt fárasztó.
De jött 2014 decembere. Ekkor egy reggel nem indult el. Apósomék szerelőjét hívtam, aki éppen szabadságon volt januárig. Másik megoldás, bevizsgáltatni az autót. Autódiagnosztánknak nem volt hozzá megfelelő programja, de annyit megállapított, hogy nincs kompresszió a motorban. Ezután irány a haver szerelő. Ő megnézte endoszkóppal és közölte a rossz hírt. Olcsóbban járok egy cserével, mint a komplett javítással. Kis keresgélés után találtam egy motort, melyet be is szerelt. 150.000.- Ft nem ide. Azóta ismét volt egy aksi lemerülés és ismét kikezdte a kilóméter-órát. Most álló helyzetben is 20 km/h-val közlekedem. De legalább ezt a differenciát stabilan tartja, így a gyorshajtás kizárt :)
Amúgy nagyon szerethető autó. Ha a hibái nem lettek volna, akkor imádnám.
Ha körültekintőbben vásároltam volna, akkor nem egy ennyire széthajtott darabot vettem volna meg. De erre szokták mondani, hogy "Ha öreganyámnak töke lett volna, akkor ő lett volna az öregapám!" :)
Hibalista
- 2 évvel és 2 hónappal a vásárlás után úgy döntött a drága, hogy nem indul. Irány a szerelő. Közölte, hogy kompresszió hiányos kissé. Kamerával belenézett és közölte, hogy olcsóbb kicserélni, mint javítani. A blokk kuka, a többi az eladható. Ez mondjuk annak tudható be, hogy feltehetően az előző tulaj is olyan jó tekerőset vett, mert a kilóméter a mutatott kép alapján kb. duplája, ha nem triplája volt az órában szereplőnek. Ez a csere 150.000.- jó magyar Forintba fájt. Karácsony előtt egy héttel kifejezetten kellemes volt :( - A másik, ami nem felelt meg az elvárásoknak, az rejtett hiba mind a mai napig. Valami miatt a kilóméter-óra meggajdult. Szerintem szimplán a lemerült akkumulátor miatti indítás okozta sokk miatt, de két óránál már ez gáz (egyszer már cseréltem a műszeregységet). - A futóműben a szokásos cserék lettek végrehajtva a kellemetes magyar utaknak hála!
Ide hordtam szervizbe
Haver, aki kicsit lassú, de legalább tűrhető árfekvésben dolgozik.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Apósék szerelője, aki jól dolgozik, jó áron, csak sok a munkája, így hosszadalmasabb a határidő.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 188000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (0) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Trajet |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.4/10) |
