A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (1997-2002)

Corolla 1.6 SR 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Lerúgni vettük... Eddig nem sikerült

Szöveges ítélet

Úgy alakult, hogy szükségünk volt egy második autóra. Pici, városban rohangálós kellett minél olcsóbban. A környékbeli kínálatot végig nyálazva, párat megnézve végül ennél az 1.6os 3 ajtós sr-nél közöttünk ki. Akkori árfolyamon 300e forintnyi helyi valutát adtunk érte és csak azt vártuk el hogy minimálisnál is kevesebb karbantartással azért egy évet húzzon ki. Ezért a pénzért nem voltak nagy igényeink, így a vásárláskor nem lepődtünk meg, hogy a klíma nem működik, mint később kiderült kiszerelték, de ezen az éghajlaton annyira nem hiányzik, továbbá a rádió kikapcsoló gombja betört, így csak lehalkítani lehet kikapcsolni nem, valamint hogy a könyöklő fedele törött. A futómű is fura volt, de ezt helyesen betudtam annak, hogy négy különböző gumi volt a négy keréken (botrány, hogy itt ilyet is lehet, simán átmegy a műszakin ha a mintamélység amúgy megvan). De a motor szépen járt és ez volt az egyetlen fontos dolog. Ez már 3 éve volt de a Corolla még mindig megy. Lassan már csoda, mert törődést, azt nem kapott soha. Vétel után kapott új olajat meg szűrőt, egy marék gyertyát, egyforma gumikat oszt jónapot. Egy évvel később kellett bele egy szervoszivattyú, mert a régi engedte az olajat és le kellett tömíteni a kipufogót. Valamelyik előző tulaj ledobta a katalizátort és egy nem rá való kipufogót tett rá aminek a bilincsét nem lehet ráhúzni a könyökre. Így műszaki előtt (amit itt évente kell) letömíti a szerelő pasztával, és mire jön a következő már pont eléggé repedtfazék. Olajszűrőt ekkor kapott utoljára frisset mert utána nem tudtam leszedni a régit a láncos olajszűrő szerszámmal. Mondván mit érdekel, úgyis mindjárt megdöglik, rajta hagytam a régit. Hát nem döglött meg. Habár most már érezhetően lépdel az elmúlás fele. Az a csoda hogy bírja még. Egy évig volt kutyaszállításra használva, kizárólag városon belül sok hidegindítással. Napi 5 kutya utazott benne, kettő a csomagtartóban, kettő a hátsó sorban egy az anyós ülésen. Párom, aki a kutyákat vitte meséli gyakran, hogy amikor már azt hitte mindent látott az egyik kutya odaszart a hátsó ülésre. Ugyan volt védő az üléseken meg a csomagtartóban, de esélytelen volt bármennyire is tisztán tartani. Most, másfél évvel később ugyan a szag már elmúlt de még mindig kerül elő egy-egy takarításnál olyan szőr ami nem a mi kutyánké. Időközben a másik autónk kidőlt (amit megvett pár nepper, kipofozott, megtekert, eladott de mivel az angol igazságszolgáltatás működik összesen 14000 font bírságot és 15 hónap börtönt kapott a három, nevük alapján lengyel gyökér), én meg inkább motort vettem magamnak úgyhogy előlépett elsőszámú autónak. Ez nem jelenti, hogy több törődést kapna, csak sokkal többet fut.
Node az autóról:
Pozitív – nagyon jót lehet vele csapatni szerpentinen. Pici könnyű bódé, rövid tengelytáv, élénk kormányzás, relatíve feszes futómű. Ugyan az 1.6os vvti motor csak felül húz de jól leforgatva, fordulatot magasan tartva (4000-nél vált a vezérlés) nagyon jó móka.
Ezen kívül az elpusztíthatatlansága a plusz pont és itt vége is van a jónak.
Negatív – Az ergonómia pocsék. Egyszerűen nem európai emberre méretezték. Ha nem megyek fodrászhoz két hónapig a hajam súrolja a plafont. Pedig nem vagyok colos. A kezem nem ér le a könyöklőre, a sarkamnak nincs hely a pedál alatt, ezért spiccben nyomom a gázt ami már egy fél óra után is kényelmetlen. Az ülés egyszerűen rossz, gyengén párnázott, kényelmetlen és nem is tart. Ok, hogy a csomagtartó pici, meg kisautó de a kombi corollában sincs több hely elöl.  
Már írtam hogy a motor alul nagyon halott, átlagosan használva, nem kicsontozva elég lomha, fogyasztásra átlagos, 7 liter körül van.
A rozsda nem támadta meg, szerintem ennek van köze ahhoz hogy itt nem fagy (nem sóznak) és a hőingadozás is kicsi így nem alakulnak ki mikro repedések a fényezésen. Jut eszembe a hőingadozásról azt szeretem, hogy piszok gyorsan bemelegszik a motor. Viszont a vezető fele sokkal melegebbet fúj mint az anyós oldalra.
Az utóbbi időben elkezdte enni az olajat, de ez lehet csak szubjektív, mert mostanában sokat megyünk én meg sosem néztem az órához mennyi fogy, csak kihúzom a pálcát hetente és feltöltöm. A váltó picit akadt mikor megvettük a váltó picit akadt. A sok hidegjárás és városi használat megette hatását és már ott tartunk, hogy az 1-est és a 3-ast visszafele csak kétszer kuplungolva veszi. De az is biztos hogy ezen már senki nem fog szinkrongyűrűt cserélni. A vezérműlánc is becsörög néha, de amúgy is borzalmas hangok jönnek a motor felől. Már csinálja egy ideje, úgyhogy az is lehet, hogy elketyegne még 1-2 évet így is.
Ha nem lenne elég a karbantartás hiánya még meg is lett nyomorgatva szerencsétlen. Egyszer lendülettel beletolattak, ekkor berepedt a jobb ködlámpa de nem nagyon izgattuk magunk a javításon, nem is biztosítóztuk le. Kikaptam a lámpákat és fillérekért rendeltem a helyükre burkolatot. Szóval ha kell valakinek egy repedt üveges jobb meg egy jó bal corolla ködlámpa ingyen viheti. Ugyanitt 2005ös mazda 6ból visszamaradt hamutál is vihető szivargyújtóval.
Ezután még két ráfutásos balesetet is összehozott a párom, de sok nem látszik az örök túlélőn. Ezen kívül még vagy 3x húzták meg az utcán parkolva, de ez a jó a puruttya autóban: a legkevésbé sem érdekel.
 
Összességében megvettük ütni-vágni és minden várakozásunk felülmúlta a kitartása. Ugyan nem szeretem mert pici, alul lomha és kényelmetlen, de eddig soha nem hagyott cserben minket és minimális összegből biztosítja a mobilitást és igazából nekünk ez a fontos.
Ha kitart még addig 1-2 hónap múlva már biztosan lecseréljük. Bár ki tudja... ezt mondogatjuk már két éve.

Miután megírtam az ítéletet kicsit megkönyörültem és kapott új olajat meg szűrőt is, mert a motorjaimhoz idő közben beszerzett szűrő leszedő pont jó hozzá is. Előkerült a műszaki papírja is másfél hónappal ezelőttről amin ott a futás, így kiderült, hogy 6000km-re töltöttem rá 5 litert, ami még a gyári 1L/1000km határértéken belül van. Úgyhogy annyira nem ég a ház.

Hibalista

- Eddig egy szervószivattyú, egy garnitúra tárcsa betéttel, és olaj+szűrő ami belement.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2001
Kényelem (2) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 168000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 62000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 6 Következő autója?
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 1997 (1997 - 2000)

További ítéletek (220 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)