korrekt corolla
Szöveges ítélet
2008 elején vettem még javában tél volt, én vagyok a 3. tulaj, és hogy "tutira" menjek, mondtam a kereskedőnek, hogy el akarom vinni állapotfelmérésre, így is lett. 1 óra alatt több, mint 20 szempont szerint megnézték az autót, hogy csak néhányat említsek: festékvastagság mérés, fékrendszer fékpadon mérve, lengéscsillapítók, kormánymű, kerekek, motor, kipufogó, váltó, elektromos részek stb.
Majd kiderült 1-2 apróság, amit a mai napig nem orvosoltam annyira apró dolgok.
A lényeg, hogy megbízható autót akartam ami nem hagy ott minden 2. hónapban valahol és nem kell évente többször több tízezer forintot ráköltenem átlagos használat mellett. Természetesen kizárólag bőven 7-800.000 Ft-ban gondolkodtam és főként japán gépet akartam, mert mindenki akinek volt azt ajánlotta. Ezért a pénzért 9-11 év körüli Toyotákat, Hondákat, Mazdákat és Mitchukat láttam illetve 1-2 évvel fiatalabb német és még fiatalabb francia autókat néztem. Persze nemcsak japánt néztem kipróbáltam 1-2 astrát, mondeót, fabiat, de nem akartam rendszeresen javíttatni a kocsimat, mint az előző fordunkat, ami 1,8 diesel volt (ez volt az egyetlen előnye)szinte mindig kijött valami. A szerelőm lebeszélt ezekről, mert tudta, hogy utálok kocsijavításra sokat költeni.
Elárulom, hogy azért vettem Toyotát, mert azt hallottam, hogy a Toyota munkagépek (targoncák) szinte napi 24-ás használatban is megbízhatóan teljesítenek gyárakban, raktárakban és sok mentőautó (Hiace) is szaladgál az utakon napi 3-500.000kilómétereket. Szóval a Toyota mellett döntöttem.
Kicsit az autóról: a belső abszolút szerény, de kényelmes, főként szürke műanyagok jellemzik, kevés kütyüvel, ülések elől kényelmesek hátul még sosem ültem de nem volt panasz. A kárpitok jól bírják, de azért fakultak a 12,5 év alatt. A menettulajdonságok jók, a 86 lóerő ehhez a motorhoz (1336 cm3) elég, bár ha 5 ember ül benne akkor már nagy sebességnél lendületből kell előzni. Autópályán 130 felett már hangos és ez zavaró, szóval az 1,3 motor nem való állandó pályázáshoz.
A rugózása jó, jobb mint a hasonló kaliberű német gépeké, kanyarban tapad, viszonylag alacsony, emiatt jól fekszi az utat.
A fogyasztása szerintem remek, átlagban 6körül van nyáron, télen kicsit több, de ez lábfüggő, én nem pörgetem.
A műszakin úgy ment át, hogy csak egy izzót kellett cserélni a hátsó rendszámvilágításnál, szerintem ez önmagáért beszél pedig már akkor 186000 km volt benne és napi használatban van. Természetesen előtte volt olajcsere és gumit is vettem.
A félreértések elkerülése végett, nem vagyok japán fanatikus, tetszik a 3-as BMW, a C Merci , az Audi A4, de csinosak az Octaviák és a Vectrák is. (ha nagyon választanom kellene még egy Octaviát is vennék.)
Összességében azt javaslom, hogy mindenki olyan autót vegyen ami tetszik neki, ez az alap, de aki ezen felül a megbízhatóságot részesíti előnyben, és csak 10 év körüli autóban gondolkodhat a pénz miatt, az vegyen japánt, nem fogja megbánni ha körültekintően vásárol. Ezek az autók idősebb korukban is kevés hibával teszik a dolgukat. Érdekes, hogy a szerelők nagy része is 90%-ban pozitívan vélekedik a japánokról.
Hibalista
- új akumlátor rögtön a vásárlás után 21000 Ft
Ide hordtam szervizbe
Régi ismerősömhöz, megbízható szaki
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 175000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | escort | Következő autója? | fiatalabb Corolla vagy Avensis, Accord, Mazda6 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
