A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (1997-2002)

Corolla 1.6 VVT-i 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Korilka

Szöveges ítélet

Kiválóan használható autó szerintem, semmi feltűnés, de teljesen korrekt összeszerelés, kellemes anyagok, megbízható, tartós szerkezet. Szeretem.
A motorja nem teszi rakétává, de ha kell a legtöbb kategóriatársnál jobban lehet haladni. Az 1.6-os VVT-i ezzel a kasztnival (1050kg) vidáman elbánik és szép hangja van. Rugalmasságra sincs panaszom, persze egy hasonló kategóriás dízellel való összeakaszkodás előtt érdemes visszaváltani... Ráadásul jó rövidek az áttételek, ez persze hátrány is főleg autópályán. GPS-szel mérve 130-nál (óra 140 ekkor) a fordulatszám 4050 körüli. Nagyjából innen kell figyelni az oljafogyasztásra, ha sokat utazik az ember. Olajfogyasztás kb. 1 dl/1000km átlagban. Igaz, jártam vele sokfelé a közeli országokban kalap nélkül. Amúgy napi 40 km megy bele, ebből 30 autópálya és 5-10 perc dugó, így jön ki 7,3 l. 95-össel legkevesebb fogyim 6.9 volt, a max. 8,3. Kipróbáltam viszont egyszer V Power Racinget és 6,35-re lement a fogyasztás, szóval nem teljesen kamu a 100as benzin és picit tényleg jobban is ment.
A futóműve jól fekszi az utat annak ellenére, hogy elég könnyű, valamint kiszámíthatóan enyhén alulkormányozott. Nekem 185/60-as gumik vannak rajta. A futómű állja a strapát Budapesten is eddig, nem érzem, hogy be kéne állítani, ami többeknek panasza volt itt a Népítéletben.
A fék: négy tárcsa + ABS, jól műkszik, megbízok bennük.
A váltó a hajtás leggyengébben teljesítő pontja, de ez tényleg viszonylagos. Legtöbbet az egyes vacakol, néha nehezen veszi vagy alig jön ki belőle. Nem klattyanós fajta, határozott kezelést igényel, de ha kell gyorsan és mindig reccsenés nélkül gangolhatunk.

A forma teljesen érzelemmentes a külső szemlélőnek, feltűnésmentes (sokak szerint jellegtelen). Bizonyos nézőpontból szerintem pedig gonosz tekintetű. (Ezt nem én mondtam. de találó.) Általában csak autóértő ismerőseim egy része szokott érdeklődni, hogy mégis milyen a Corolla.
Ami nagyon fontos, hogy nem zörög sem a kárpit sem a futómű. Egy-két érzékenyebb ponton azért néha nyöszörög, de ez elviselhető. A klíma hatásos, de a visszajelzője erős napsütésben kézzel leárnyékolva sem látható.
Nem túl tágas a kategóriatársaihoz mérten, de általában 1-2-en használjuk. 4-en azért messzire is el lehet indulni. A csomagtér éppen elégséges ilyenkor (sedan). Szerintem a helykínálat az autó leggyengébb pontja.

Eddig csak olajat, szűrőket, ékszíjat és gyertyákat cseréltem benne. Első tárcsákat szabályozták. A ventilátorkapcsoló műszerfali világításának életre keltéséhez időnként meg kell paskolni a középkonzolt, de emiatt nem fogom szétszedni. A csomagtérajtó zsanérján vezetett kábelek gyakran kijönnek a helyükről és kidörzsölik a szigetelőgumit+kiemelik amikor az ember nyitja a fedelet. Hidegben, indítás után gyakran hamar leejti a fordulatot, szinte leáll a motor, amit csak kis gázadással vagy elindulással lehet elkerülni.

Eddig legtöbb fejfájást a légtömeg mérő és a fojtószelep ház elszennyeződése okozta: hónapokig nem tudtam kideríteni, hogy miért leng a nyomaték és gyullad ki a check engine. Az injektor.hu-n talált szervízben jöttek rá a hibára. Nem is emlékeztem már, milyen öröm vezetni.

Hibalista

- leszakadt gépfedélborítás, leesett dísztárcsa, koszos légtömeg mérő, lassuló lambda szonda

Ide hordtam szervizbe

haver, injektor.hu

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

én

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2000
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 54000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 36000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Avensis
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 1997 (1997 - 2000)

További ítéletek (220 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)