Korilka
Szöveges ítélet
Kiválóan használható autó szerintem, semmi feltűnés, de teljesen korrekt összeszerelés, kellemes anyagok, megbízható, tartós szerkezet. Szeretem.
A motorja nem teszi rakétává, de ha kell a legtöbb kategóriatársnál jobban lehet haladni. Az 1.6-os VVT-i ezzel a kasztnival (1050kg) vidáman elbánik és szép hangja van. Rugalmasságra sincs panaszom, persze egy hasonló kategóriás dízellel való összeakaszkodás előtt érdemes visszaváltani... Ráadásul jó rövidek az áttételek, ez persze hátrány is főleg autópályán. GPS-szel mérve 130-nál (óra 140 ekkor) a fordulatszám 4050 körüli. Nagyjából innen kell figyelni az oljafogyasztásra, ha sokat utazik az ember. Olajfogyasztás kb. 1 dl/1000km átlagban. Igaz, jártam vele sokfelé a közeli országokban kalap nélkül. Amúgy napi 40 km megy bele, ebből 30 autópálya és 5-10 perc dugó, így jön ki 7,3 l. 95-össel legkevesebb fogyim 6.9 volt, a max. 8,3. Kipróbáltam viszont egyszer V Power Racinget és 6,35-re lement a fogyasztás, szóval nem teljesen kamu a 100as benzin és picit tényleg jobban is ment.
A futóműve jól fekszi az utat annak ellenére, hogy elég könnyű, valamint kiszámíthatóan enyhén alulkormányozott. Nekem 185/60-as gumik vannak rajta. A futómű állja a strapát Budapesten is eddig, nem érzem, hogy be kéne állítani, ami többeknek panasza volt itt a Népítéletben.
A fék: négy tárcsa + ABS, jól műkszik, megbízok bennük.
A váltó a hajtás leggyengébben teljesítő pontja, de ez tényleg viszonylagos. Legtöbbet az egyes vacakol, néha nehezen veszi vagy alig jön ki belőle. Nem klattyanós fajta, határozott kezelést igényel, de ha kell gyorsan és mindig reccsenés nélkül gangolhatunk.
A forma teljesen érzelemmentes a külső szemlélőnek, feltűnésmentes (sokak szerint jellegtelen). Bizonyos nézőpontból szerintem pedig gonosz tekintetű. (Ezt nem én mondtam. de találó.) Általában csak autóértő ismerőseim egy része szokott érdeklődni, hogy mégis milyen a Corolla.
Ami nagyon fontos, hogy nem zörög sem a kárpit sem a futómű. Egy-két érzékenyebb ponton azért néha nyöszörög, de ez elviselhető. A klíma hatásos, de a visszajelzője erős napsütésben kézzel leárnyékolva sem látható.
Nem túl tágas a kategóriatársaihoz mérten, de általában 1-2-en használjuk. 4-en azért messzire is el lehet indulni. A csomagtér éppen elégséges ilyenkor (sedan). Szerintem a helykínálat az autó leggyengébb pontja.
Eddig csak olajat, szűrőket, ékszíjat és gyertyákat cseréltem benne. Első tárcsákat szabályozták. A ventilátorkapcsoló műszerfali világításának életre keltéséhez időnként meg kell paskolni a középkonzolt, de emiatt nem fogom szétszedni. A csomagtérajtó zsanérján vezetett kábelek gyakran kijönnek a helyükről és kidörzsölik a szigetelőgumit+kiemelik amikor az ember nyitja a fedelet. Hidegben, indítás után gyakran hamar leejti a fordulatot, szinte leáll a motor, amit csak kis gázadással vagy elindulással lehet elkerülni.
Eddig legtöbb fejfájást a légtömeg mérő és a fojtószelep ház elszennyeződése okozta: hónapokig nem tudtam kideríteni, hogy miért leng a nyomaték és gyullad ki a check engine. Az injektor.hu-n talált szervízben jöttek rá a hibára. Nem is emlékeztem már, milyen öröm vezetni.
Hibalista
- leszakadt gépfedélborítás, leesett dísztárcsa, koszos légtömeg mérő, lassuló lambda szonda
Ide hordtam szervizbe
haver, injektor.hu
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
én
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 54000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Avensis |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
