Kell ennél jobb??
Szöveges ítélet
2007 decemberében vettem a corollát. Volt már tapasztalatom ezzel a típussal, hiszen apámnak ma is egy ´98-as "békalámpás" corollája van. Én, a jogsi megszerzése után (´98) , ezen kezdtem el vezetni. Mivel ez az autó ma is remekül megy (240.000km-minimális szervízigény) úgy döntöttem én is corollát veszek. Vadul keresni kezdtem hírdetéseket és elég hamar ráakadtam egy tetszetős darabra. Leutaztam Pápára, megtetszett és meg is vettem. Kellően felkészültem, listát is írtam, h. mire figyeljek. Minden tökéletesnek tűnt (új fékek, szűrő, szép tiszta olaj...stb) Aztán észrevettem, h valószínüleg az autó enyhén törött volt, de ez csak koccanás lehetett, ezt aztán a tulaj is bevallotta. Hazajöttem és néhány hét után hosszabb útra mentünk (2500km). Hazatérés után nem sokkal megnéztem az olajszintet. Nem hittem a szememnek: semmit nem mutatott a pálca. Telefonálni kezdtem és a szerelőm egyből közölte, h valószínüleg eszi az olajat... típushiba. Elindultam, erre kigyulladt a motort jelképező szimbólum. Megint megálltam. Hívtam a szerelőt és egyből rávágta...típushiba. Nem jelent semmit a kijelző rossz, majd megoldja. Végül is 80000 forintomba került a szervíz. Belefutottam egy olyan autóba amit valószínüleg azért adtak el mert elkezdte zabálni az olajat (Valószínüleg az előző tulaj elmulasztott egy olajcserét és ez még rátett egy lapáttal...) . A nagy ijedtség óta eltelt majdnem egy év és imádom az autót. Tökéletesen működik, nagyon jól gyorsul, tűrhető a fogyasztása és még semmihez nem kellett hozzányúlni. A váltó pontos és rövid úton mozog. A fék teljesen rendben van (a békalámpás fékei sokkal gyengébbek). Hátul kicsit szűkös a hely, de nem okoz akkora gondot. Ez a kivitel (ferdehátú) fantasztikusan pakolható. Előredöntött ülésekkel mindent elnyel. Sokan mondják h. ronda. Dehogy ronda! Én örülök neki, h formája eltér a megszokott divatirányzattól... mostanában nagyon unalmas az autók "egyenruhája".
A fogyasztása jónak mondható. Főúton lemegy 6 körülire, de autópályán 140km/h-tól elkezdi zabálni, ami nem is csoda hiszen kicsi a motorja. Viszont nagyon erős (97 le) és nem érzi meg a terhelést.
Azt hiszem szavaimból érződik, h. nagyon megszerettem ezt az autót. Annak ellenére,h egyből szervízbe kellett vinnem, nagyon megérte megvenni. Mivel láncos, a vezérműszíjjal sem kell bajlódni. Aki ilyet szeretne venni, mindenképpen tudni kell hogy nagy komfortbeli különbség van a békalámpás és a ráncfelvarrott között. Sokmindent megváltoztattak (hatékonyabb szervókormány, jobb fékek, erősebb hátsó rugók...) Mindkét autó nagyon megbízható és strapabíró.
Alig várom a tavaszt, hogy apró optikai tuninggal feldobjam egy kicsit a külsejét!
Hibalista
- olajfogyasztás (típushiba), ablaktörlő mechanika, műszerfalvilágítás
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 123000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Toyota |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
