Kékvillám - elcsépelt cím, de igaz
Szöveges ítélet
Az autót 124000 km-rel vette a család 1,4 milliós áron. Persze törve volt, de viszonylag korrektül javították, így megközelítőleg gyári állapotú volt a szentem. Kissé el volt hanyagolva - kuplungon már alig volt kopó felület, pollenszűrőn max egy tornádó tudott volna némi levegőt átfújni, a gyertyák állapota siralmas volt, a légszűrőt inkább hagyjuk, a motorolaj meg már inkább motorméz volt az állagát tekintve... Ennek ellenére nem lett semmi baja. Miután kicseréltünk rajta mindent, amit kellett az autó nagyon meghálálta:
9 literes átlagfogyasztása lement 6 literre,
nem mellékesen úgy húz mint egy Catterpillar D-10es 2esben felezővel :)
A menetkomfort nem rossz. Az erős merevítések hiányában a keresztbordákon ráz, a hosszanti nyomvájúk pedig megvezetik, kanyarban viszont gokart-szerűen tapad.
A motortérben van valami felderítetlen gond - 2700-as és 2900as fordulat között valami rezonál a motortérben gázelvételkor, erre sajnos még nem jöttünk rá mi az oka, valószínűleg a leömlők körül lehet rögzítési hiba.
A teljesítményről: ez az amiben igen kiváló az autó. Ez még a ráncfelvarrás előtti, még nem VVTi-s moci, ellenben ez is 110 LE és 150 Nm. Viszont a tapasztalat azt mutatja hogy ennek a motornak alacsonyabban van a nyomatékcsúcsa és a görbe is laposabb mint a VVTinél, mert azzal ellentétben ez a moci 1500tól is szépen húz, nem kell agyonpörgetni. Az ötödik elég rövid - 110nál pörög 3000-et - cserébe viszont előzéshez se nagyon kell visszaváltani, de így se fogyaszt rengeteget. A törvény adta lehetőségeken belül maradva 6,5 liter körül tartható a fogyasztás klímával, ami azt hiszem nagyon jó eredmény egy benzines autótól. A fogyasztás 150 felett ugrik meg drasztikusan, huzamosabb ideig 160nal vagy felette hajtva - persze Németországban :) - bekortyolja a 8-9 litert is, ami viszont még mindig nem túl sok a teljesítményhez mérten.
Összességében egy rettentően megbízható és elég gyors autó, ami a megjelenése ellenére (valljuk be nem az autók adonisza) még szerethető is. Legalább nem tévesztem össze a parkolóban.
Legszebb tulajdonsága előzéskor jön elő: visszateszem 3ikba 3500-4000es fordulat környékére, tolok neki egy padlót és már csak a rendszámomat tudják olvasni...
Hibalista
- Kopó alkatrészek természetesen - csodák nincsenek
- Kiemelném a kuplungot - 208000 körül tart az autó és a második kuplungot fogyasztja - élete felét a budapesti dugókban araszolva töltötte, ahhoz képest jól bírja.
Ide hordtam szervizbe
Amikor megkaptuk már nem volt rajta garancia, így a drága - és sokszor hozzá nem értő - szakszervíz helyett a család ismerőséhez hordtuk amikor igényelte - nem túl sokszor szerencsére.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 124000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 83000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | Toyota Corolla/Auris |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
