A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (1997-2002)

Corolla 1,3 Harmony 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Isteni "Macijárgány"

Szöveges ítélet

A cím némi magyarázatra szorul. Isteni, mert soha semmi bajom nem volt vele, továbbá a rendszáma GOT (+1 T-vel Isten). :) Macijárgánynak a feleségem nevezte el, mert engem mackónak hív - bár a testalkatom erre nem ad okot (még). :)

Kiugró rossz tulajdonságát nem nagyon tudnék mondani, de a kuplungja valahogy nem volt az igazi, kicsit taposni kellett. Ha fáradtan vezettem megesett, hogy nem nyomtam be eléggé és akkor megszámolhattam a váltóban egy picit a fogaskerekeket. Ez talán inkább az én hibám és nem az autóé, de más autóban még nem sikerült ilyet alkotnom. A feleségem szerint nincs benne se szervó, se fék. Ő viszont a 2003-as Corsa-hoz hasonlítja, ami erősebben szervózott - nekem nem volt ez gond. Izzót egyszer cseréltem benne elöl (5 év alatt!!!) pár hete, hát a hsználati nélkül az életbe nem jöttem volna rá, hogy miként kell ezt végrehajtani és így is beletelt kb. 15 percbe. Ha valakinek nagy keze van, akkor talán még "impossible mission" is lehet a feladat.

A motorját nagyon szerettem, csöndes jószág volt. Előzni viszont csak úgy lehetett biztonságosan, ha jól felpörgette az ember - bár ez a 16 szelepes moci rossz tulajdonsága alapvetően. De nekem bőven elég volt az ereje (85LE, 120Nm). Amikor elhoztam a kereskedésből (2004-ben) 6 évesen, az egyik nagy feladat az volt, hogy ne csikorgó gumikkal induljak el. Így aztán megállapítottam, hogy az akkor még első évét se betöltött 1,4-es Seat Ibizánál bizony sokkal agresszívebb és erősebb a mocija - előtte azt vezetgettem, már amikor faterom kölcsönadta.

A váltója nagyon kézre állt és mindig pontos volt. Igaz nagy hidegben a hátramenetet kétszer kellett "odarántani" az utóbbi időben, de -10 fokban egy 11 éves autótól ezt nem nagyon vettem zokon.

A kormány kényelmes és pontos. Az új Corollához mérve jobban tetszik, mert több infót kapok az útról. Persze az új verzióé meg könnyebben kezelhető, de korai még erről nyilatkozni, mert még csak egy próbautat vezettem azt. Egy bőrözés, vagy egy gyorsan melegedő borítás viszont nem ártana neki. Ez a váltóra is érvényes. Télen sajna lefagy az ember keze a kormánytól. Bár ez érvényes sok más autóra is, így ezt nem írnám hibának. Az újban viszont lesz bőrözés. :)

Az ülések oldaltartása nem annyira jó, mint a manapság gyártott autóké, viszont nagyon kényelmes hosszú távon is. A hosszú táv az 1200km egyhuzamban történő levezetését jelent kanyargós szerbiai és montenegroi utakon. Az időtartam 24 óra volt és csak 2-3 órányi pihenőt iktattunk be. Akkor nagyon örültem, hogy ezt az autót választottam és akkor már nem első alkalommal megerősödött bennem, hogy nem fogok erről a márkárol egykönnyen leszokni. A feleségem Corsájában már 100km után érzem a derekamat, bárhogy próbálom beállítani az ülést.

A belső tér (ajtók és a műszerfal) műbőr borítást kapott, így a tapintása nem is hasonlítható össze a mai kopogós műanyag tengerrel. Tudomásom szerint garázst sohase látott (legalábbis ezen 5 év alatt nem) és a 11 év kevés volt hozzá, hogy nyüszögjön, kopogjon, vagy valahol szétrepedjen. Érvényes ez az üléshuzatra is.

A kasztni is szépen egybe van. Jégkárosként vettem, de míg faterom Ibizáját szó szerint lerombolta a jég (700e HUF volt a kár benne), addig ezen csak 1-2 cm-es átmérőjű kb. 2mm mély horpadások keletkeztek. No igen, benne van az anyag. Rozsda sehol, az alváz az autószerelő haverom szerint tökéletes.

A tükröket nehéz volt megszokni, mert a középső egy kicsit nagyított, az oldalsó meg egy kicsit kicsinyített. Így aztán valós képet egyikből se kaptam. Az autó feneke nem látszik egyik tükörből sem, így külön meg kellett tanulni, hogy meddig tolathatok.

A hátsó ülések is kényelmesek, a lábtér pedig elegendő egy 180cm-es embernek. Lehet, hogy nagyobbnak is, de hosszútávon ennél nagyobb/magasabb utasom hátul sohase volt. Amit nagyon sajnáltam, hogy nem volt dönthető, így a hosszú tárgyak szállítása nehezen, vagy egyáltalán nem volt megoldható. (Asszem a kényelemből le kéne vonni egy pontot, mert ez már a sokadik apróság, de ilyen problémával találkoztam más korabeli sedannál is).

A csomagtér nagy, de sajnos a sedannal meg kell tanulni élni. Nem lehet akármit belerakni, hiába 390 liter. Az előbb említett fix hátsó ülések pedig csak nehezítik a dolgot. Ami még zavaró volt benne (és lesz is az újban is), az a csomagtartó zsanérja. Ugyanis ez belelóg a csomagtérbe, így van két "tabu zóna", ahová nem lehet a csomagtér magasságában pakolni, csak rugalmas dolgokat. Amit hiányoltam, a csomagtér világítás. Most tudtam meg az autószalonban, hogy lehetett hozzá kapni valami bagatel összegért. Hát mit mondjak, jókor...

Összességében nagyon-nagyon-nagyon szerettem és a szívemhez nőtt, de egyszerűen nem tudom kihagyni a lehetőséget, hogy 600e HUF árengedménnyel 0km-est vegyek. Csak abban bízom, hogy ugyanolyan hűséges társam lesz az új, mint Ő volt. Aki megveszi, nem fog benne csalódni - kivéve, ha lóerő vadász a delikvens.

Az első kép 5 éve készült, a másik kettő ma, eladás előtt.

2009.03.25.

Hibalista

- Csak kopó alkatrészek. Féktárcsa, fékbetét, lengéscsillapító, gyertyák.

Ide hordtam szervizbe

Haveromhoz vittem. Árban nem volt barátság, de a minőséggel és a korrektséggel aztán végképp nem volt baj.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1998
Kényelem (10) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 100150
Megbízhatóság (10) Vezetett km 45337
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? - Következő autója? Toyota Corolla
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 1997 (1997 - 2000)

További ítéletek (220 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)