A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (1997-2002)

Corolla 1.4 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Imádnivaló "kisautóm"

Szöveges ítélet

Egy 25 éves, 1.6-os dízel kocka Kadettből ültem át a 8 éves bagolylámpás, 1.4-es liftback Linea Terra Corollába 2007.10.01-jén.

4 ezer km utáni vélemény:
Az új autó kiválasztásánál nem a dizájn és a hiperszuper tudás volt a fontos, hanem a maximális megbízhatóság, amit talán meg is ért mindenki. Sajnos az anyagiak elég szűkösre voltak szabva, nem sikerült faceliftes VVT-it vennem. Így lett enyém a 8 éves lila csoda. Törött volt elöl és hátul is, ezek látszanak (nekem legalábbis igen, mint autószerelő csajának és fényező lányának), de barátok közül senki sem vette észre elsőre. Minden javításról (!) papírja van a kocsinak, márkaszervizbe hordták. De hát nem is tökéletes verdát akartam, hiszen akkor eggyel régebbi kasztnit kellett volna vennem, sokkal több km-rel, hibalehetőséggel, stb., de egyébként is a család beleszólt, hogy ha lehet újabb, akkor inkább az legyen. Páromék átvizsgáltatták természetesen az autót - mivel szervizben dolgozik, atomjaira kapták szét a Corollát, esetleges hibákat keresve - így biztosak lehettünk benne, hogy rendben van az autó.

Egy héttel rá elkezdtük megcsinálni a kötelező cseréket (134 ezer km volt benne kereken): motorolaj, ablakmosó, hűtővízcsere, ablaktörlőcsere, fékolajcsere, légszűrőcsere, gyertyacsere. Ez utóbbiról párom meg van győződve, hogy legalább 5-6 éves lehetett mind a négy. Ilyen ramaty gyertyákat állítása szerint még nem látott. Az első cenzúrázott megjegyzése után közölte, hogy csoda, hogy megy az autó. Hozzá is teszem gyorsan, hogy a gyertyacsere után azonnal dorombolós cica hangja lett a Corinak, bár előtte sem volt rossz. Vezérműszíjat kb 5-10 ezer km-rel ezelőtt cseréltek, így arra nem lesz gondom még egy jó darabig. Sajnos nem láncos, de hát semmi sem lehet tökéletes.

Ami nagyon tetszik az autóban, az a kényelem (25 éves kiült ülés után higyjétek el, nem rossz a Cori ülése, igaz, hogy viszonyítás kérdése minden)! Imádom, hogy emelhető az ülőlap, mert a 164 centimmel egyébként eléggé alacsonyan lennék. Bár német autó után nagyon szoknom kellett, mi hol van a műszerfalon, kb 1.5 hónap Cori használat után a Kadett borzalom volt, ott nem találtam semmit. Imádom még a tükröket, plusz 1-1 sávot látok mindkét oldalon, szemben a Kadettem sima tükrével. Plusz imádnivaló a - Kadettből való - belső panorámatükör. A sima gyári tükör nekem semmire sem jó. A panorámatükrömmel megyek a sírba is, az már egyszer biztos. A hátsó szélvédőt teljes egészében belátom, plusz a jobb hátsó ablakot is totálban. Kell ennél jobb? Ja igen, szervókormány! Istenem, ez a világ egyik legjobb találmánya! :)
A hideg idő beállítával lecseréltük a gumikat (felnin járt a verdához négy téli), azóta 120-nál nem ráz picit sem a kormány, ahogy azt a nyárival tette. Bár igaz, hogy ha pályán megyek be dolgozni, ami ritka alkalom, akkor sem megyek többet 100-nál, eddig csak 130 volt a max, amit mentem vele.

Imádom a komfortot, amit többek között a 17 év korkülönbség és a technika fejlődése hozott, nevezetesen azt, hogy 80-100-nál nincs halálfélelmem a kocsiban, sőt! Úgy megyek vele 120-at mint Kadettkámmal 60-70-et. És nagyon szeretem a hatalmas csomagtartót. Gyakorlatilag belehajtogathatnám a Kadettkát. Nagyon örülök még a hátsó szárnynak is. Egyrészt, mert látom benne a harmadik féklámpát tükröződni (ha valaki a ***-be áll, jó látni, hogy tényleg beparázik a féklámpától vagy én kezdjek félni), másrészt arra is jó a szárny, hogy bizonyos távolságban 10-60 méterig kb) nem vakít el a mögöttem jövő autó fényszórója, mert egészen egyszerűen pont a képben van a szárny. Tökéletes. Szintén nagyon jó a hátsó ablakfűtés, gyakorlatilag másodpercek alatt letakarítja a legkeményebb párát is, ahogy a légkondi az elsőről. Új volt még az, hogy két darab "megtett km" mérő is van.. :)

Na és akkor jöjjön, ami nem tetszik. Ez pedig nem más, mint a fogyasztás. Tisztában voltam vele, hogy nem lesz a megszokott 6 liter gázolajjal kell majd számolnom benzines lévén. Az elmúlt hónapok alatt elkezdtünk összeszokni és nincs már annyira hideg, így itt követhető a fogyasztásom.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/206889.html

A második, ami nem tetszik, de ez már csak egyszerű kötekedés, az az, hogy nem tudom letekerni a hátsó ablakot kézzel, mert egyszerűen nem fér hátra menet közben. :) Kadettnál gond nélkül hátrafért. Pici vagyok, így annyira elöl van az ülés, hogy bezavar a B oszlop a kezemnek. Így jár az, akinek csak az elsők ablakok elektromosak.
És hogy miért kellett akkor ekkora kocsi, ha nem használom ki? Mert én úgy terveztem vásárláskor, hogy majd a jövendő gyerekeimet is a mostani verdával fogom hurcibálni (tehát kb.8-10 évre vettem reményeim szerint a Corollát).

Összességében nagyon elégedett vagyok az autóval mind méretben, mind - az együtt töltött még rövid idő alatt - szervizeléssel, mind kényelemben.

ui: egy kis megerősített információ az illetékesektől (Toyota Club): ha a legalacsonyabb (Harmony) felszereltségű autót veszi az ember, ne csodálkozzon azon, hogy nincs szakaszos ablaktörlő! Ugyanis csak az alapfelszereltségben nem volt (Harmony). A többiben igen. (Linea Terra, Linea Luna, G6, Millenium)

Update 2008/07/01:
Annyit szerkesztenék így nem 4 ezer, hanem 14 ezer km használat után, hogy változatlanul egyre jobban szeretem a kisautómat. 160 km/h volt a max, amit mentem vele, bár azt sem huzamosan, nincs szívem szétküldeni, nem erre van. Igaz, a piros lámpánál gyorsulásnál okoztam már meglepetéseket, pedig csak egy egyszerű 1.4-es szívómotor. :)

A fogyasztásról annyit, hogy télen a sok városozás és hideg motorral rövid távon mászkálás miatt tényleg csúnyán megugrott, azóta is azt próbálom behozni. :) Nagy átlagra városban 6.5-6.9-et merek írni, autópályán simán vihető a kocsi 6 liter alatt.

Hibalista

- Hátsó rendszámtábla világítás (ingyen),
- Hátsó ablaktörlő-motor beázás egy régi törés miatt (ingyen)
- Hűtőfolyás (4 ezer)

Ide hordtam szervizbe

Home-made

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 134000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 14000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Kadett Következő autója? Toyota
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 1997 (1997 - 2000)

További ítéletek (220 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)