A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (1997-2002)

Corolla 1,4 VVTi liftback linea terra 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Imádnivaló csótánykám

Szöveges ítélet

:-) Toyota fan lettem. No, nem azért, mert szívszorítóan gyönyörű, mint pl egy Alfa, s nem olyan tágas, mint egy Mondeo, sőt, még csak nem is olyan sportos, mint egy gti-opc-rs-cosworth-stb....

A történet ott kezdődik, hogy sajna nem születtem olyan családba, ahol sz**ják a pénzt új autóra 2-3 évente, én használtan és okosan vagyok kénytelen autóhoz jutni. Nekem nem a design az elsődleges szempont, hanem, a megbízhatóság, masszívság, bolondbiztosság. Így jött képbe a Toyota márka.

Mivel én a második 100 000km-t fogom beletenni, fontos, hogy ne kelljen azon agyalnom út közben, hogy vajon mikor lesz elektronikai problémája, vagy esik szét a futóműve...
... na, pont ezek nem jutnak vezetés közben az eszembe, az már annál inkább, hogy rövid az ülés ülőlapja, nincs deréktámasz, és kissé szűkösebb, mint mondjuk egy korabeli Astra (G).

Hölgyek-Urak!!!
Bárki jöhet nekem azzal, hogy papírhatásúak az ajtók (igen, ez sajna még az), leginkább egy csótányhoz hasonlít kívülről (ja, szívósság terén is megállja a helyét ez a hasonlat...), de egyet nem szabad elfelejteni:
kevés ennyire átgondolt józan paraszt ésszel tervezett és megépített autó van ma forgalomban, mint ez a Corolla (és persze a többi Toyota típus).
Ahhoz, hogy az apróságokat észrevegye az ember, használnia kell az autót és más típusokat is... mire is gondolok?
1. bemelegedve hangtalanul és rezonanciamentesen járó modern motor: kis fordulaton csendes és extrém keveset fogyaszt (100km/h -ig nem éri el az átlag 6 litert!), magas fordulaton ugyan hangos, de kijön belőle a 97LE. Szépséghibája, a nyomatékszegénység kis lökettérfogatából adódik - csodák nincsenek, ez a motor (is) közel áll hozzá.
2. Téli hideg indítás után 2-3 perc elteltével (kb 6-7 utcasarok) nemcsak, hogy meleget fúj a ventilátor, de már a vízhőfok jelző is bőven kimozdul...
3. ...apropó, szellőztetés: a ventilátor nagyobb autókat megszégyenítő huzatmentességgel és hangtalanul működik, nincs zúgás-búgás.
4. hátsó ablaktörlő könyvnyi mennyiségű állíthatósága.
5. A csomagtartójával egyedül az Octavia kelhet versenyre, illetve előzi meg.
6. Kárpitok szinte egyáltalán nem kopottak, nem szakadtak, igaz, megkímélt autóként vettem.
7. A fényszóró már gyárilag normálisan van beállítva és teljesen megfelelő mértékben világít (volt a családban Astra, Passat, mindkettőt be kellett állítani házilag, mert a szervízek által "jól" beállított lámpával semmit nem láttunk)
8. A váltó nagyon rövid utakon pontosan kapcsolható. Azaz, hogy az egyes gyakran nehezen, a többivel nincs gond. Ezeket a Corikat a gyengített C150-es jelű váltóval szereltek, ami sajna nem méltó az autóhoz. Vigyázni kell rá.
9. A futómű maga a csoda! Mikor megvettem, 165/70 R14 virslik voltak rajta, és ennek ellenére sem volt bizonytalan, nem imbolygott, vagy pattogott el az ívről. Ez pedig csakis a bolondbiztos futóműnek köszönhető. Pont annyira kemény, hogy jól feküdje a kanyarokat, de ne rázza ki a vesénket.

A motor megér egy misét: 1,4 szívó benzines, 16 szelepes, változó szelepvezérléses, lánchajtásos, 97LE-s. Ezt a motort már 2000 óta gyártja a Toycsi, azaz már 10. éve, míg a "hatalmas" Volkswagen mind a mai napig nem gyárt ilyet. Ráadásul mindezt teszi úgy a Toyota, hogy a végletekig megbízható maga a konstrukció is. Van néhány jól ismert gyermekbetegsége, de ezek közül csak a korai (2000-2002. aug-ig gyártott)VVTI benzin motorok kóros olajfogyasztása jár nagyobb összegű javítással (~150-170.000FT), de Ez a hiba konrántsem érinti minden motort, de sajna előfordul, ezért vásárlás előtt nagyon alaposan javallott körbenézni a blokkot minden(!!!) oldalról olajnyomot keresve, illetve kitekerve az olajbetöltő sapkát megnézni a belsejét is, mennyi lerakódás van benne.
Jellemzően érdemes 4000 körül, de minimum 3500 felett tartani a fordulatszámot ahhoz, hogy mindig elegendő erő legyen benne. Ez alatt, viszont nem fogyaszt semmit.

Egy mondatban: Ultra ésszerű, érzelem mentes, hiper tartós konstrukció tökéletesen észrevehetetlen design-al a mindennapokban. Sok olyan ember van, akinek EZ a fontos, gy nekem is.
Valamelyik Toyotával kapcsolatban írták: ...csak azért nem mondom, hogy a Toyota a világ legjobb autója, mert már ültem LEXUSban..." - van benne valami...
nem tökéletes, de tökéletesen átgondolt autókat építenek, s ez nagyon ritka manapság...

2010.ápr. 2.:

...írták, hogy típushiba az olajfogyasztás autópálya tempónál. 10.000km-ként 1L olaj fogyás még semmit nem jelent, emiatt értelmetlen megbontani a motort. A Toyota benzin motorjai modern 16 szelepes szívó motorok, ahogy fentebb is írtam, nagyobb fordulaton (autópályatempó: 140km/h=4000ford/perc) adják le a teljesítményüket és ilyenkor bizony jobban csipegetHETik az olajat. Egyébiránt figyelemmel kísértem ezt én is a saját autómon, se nem csöpög az olaj, se nem füstöl az autó, sehol a motorblokkon nincs egy darab szivárgás sem.

Toyota szakik egybehangzó véleménye (legalábbis az a 4-5 ember, akit kérdeztem erről), hogy ha - esetleg nagy ritkán - valamilyen alkatrészt cserélni kell, csakis szigorúan gyári, illetve gyári minőséggel azonos utángyártott cuccot (lsd. EZEK ROMLOTTAK EL RAJTA) vegyetek hozzá, még akkor is, ha az némileg drágább!!!
A Toycsiknak ennyi a titkuk.

2011. március 03.:
Az "ezek romlottak el rajta" rovatot kitöltöttem. Csak az első két bekezdés volt meghibásodás, a többi iromány az én szorgalmamnak köszönhető.
Az autót meglehetősen keveset használjuk, jellemzően évi 8-10.000km-t, ezért az olajcseréket nem 15.000-ként lépem meg, hanem évente, ahogy a gyári utasítás is meghatározza.
Télen és nyáron is fogyasztási rekordot értem el az autóval:
Tél: 8,7L/100km teljes tankra vetítve, amiben 100% városi hideg használat -12 - 0 fok között, napi 2X3 km-ből tevődik ki, és, hát a feleségem jobb lábával, ami ugyan nagyon szép, de sajna nem üzemanyagtakarékos. Átlagsebesség ekkor 31km/h volt.
Nyár: 5,7L/100km jellemzően több hosszú távból tevődik össze, országúton max 110km/h óra szerinti sebességgel, 66km/h átlagsebességgel.
Egy Békéscsaba-Debrecen-Békéscsaba út alkalmával 5,5L volt az átlag a leírt paraméterek mellett, kb 10-22 fok között.

Akkor sem adnám el, ha sok pénzem lenne, vennék mellé egy 2006-os Corolla Verso SOL 1,8 VVTI-t :-)
Az eddigi szövegemet pár helyen javítottam, érdemes az egészet elolvasni.

Ha valakinek ilyen autója van, vagy szeretne venni, regisztráljon a www.toyotaclub.hu weboldal fórumára, több százan vagyunk fent, akik szívesen segítünk nemcsak Corollásoknak, de minden létező Toyota/Lexus típust tulajdonló emberkének ;-)


Hibalista

- Budapesti használat + előző tulaj = kuplung csere megtörtént, Aisin Asko kuplung szettet kapott (25.000Ft) - - Vezető oldali elektromos ablakemelő motor+szerkezet együtt lett cserélve Magnetti Marellire (21.000Ft) - - Szokásos kopó-öregedő alkatrészek, mint pl. olaj (Q8 Formula Excel 5W-40), szűrők (olaj~: MANN, levegő~+pollen~: Japanparts), 2db első tompított izzó (HELLA HB4, csak 1 égett ki, de párban cserélek izzókat mindig) - Valamint önszorgalomból, szintén nem hiba folytán: - 1. Váltóolaj (Rheinol full szintetikus 75W-90) - 2. fékfolyadék (Toyota gyári) - 3. Gyújtógyertyák (4db DENSO) - 4. Fagyálló hűtőfolyadék (Toyota Long Life Coolant) - ja, még kapott egy-egy LED-es hátsó 21/5W-os izzót a lámpába; - Kapott 2010. októberben 4db új téli gumit 185/60R14 méretben - Kapott idén február elején 4db új nyári gumit 185/60R14 méretben - - Tehát eddig a 2,5 év alatt, mióta nálam van, a 10. évét betöltött autóm konkrét meghibásodásainak anyagdíja 46.000Ft volt. Ez szinte filléres. -

Ide hordtam szervizbe

A1 Toyota Békéscsaba - Maximum respect!

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2000
Kényelem (5) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 100000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 17000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Avensis
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 1997 (1997 - 2000)

További ítéletek (220 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)