Hű Sancho
Szöveges ítélet
Ennyi idő alatt óhatatlanul a család részévé válik egy autó, mint egy házi kedvenc. A gyerekek ebben nőttek fel és nehéz is tőle az elválás. Számomra ez az értékelés a búcsúzás is egyben.
12 évig évi 25000 km-t tettem bele, szerintem elég jó teszt. A városi autózás mellett sok vidéki utat is megtett. A teljes futam közel fele volt vidéki út, mivel családunk egyik fele kiskőrösi, másik gyomai, így Budapestről rengeteg 120-160 km-es távot tudott le.
90000 km-el vásároltam Kecskeméten egy kereskedésből. Már akkor mondta a szerelőm, hogy valószínűleg nem ez a valós óraállás.
Olasz autó, ami a szervizelés szempontjából nem szokott jót jelenteni, később szerintem ez is okozta a motorikus problémákat.
A teljesítménye nem igazán sportos, de ez a vételnél nem volt szempont. Gond nélkül elvitt mindenhová - még az idei motorcserénél sem a világ végén hagyott ott, hanem egy 400 km út után az otthonunktól pár km-re pihent meg.:)
A csomagtér nagysága viszont fontos volt, 370 liter már nem kisautós méret.
A babakocsitól kezdve a kerékpárig minden belefér. Kevés ilyen jól pakolható autó van.
A belső tér 2 felnőtt 2 gyerek felállásban tökéletesen megfelelt, sosem éreztem szűknek.
A technikai megvalósítás is elég kifinomult, a műanyagok nem zörögnek, jó tapintásúak még 1,5 évtized után is. A műszerfal szélvédőhöz közeli szellőzői ugyan berepedeztek, de ez csak a figyelmes szemlélőnek tűnik fel.
A motor majdhogynem elpusztíthatatlan. Nekem se azért sikerült, mert nem vigyáztam rá, hanem mert 2900000 km-en át nem jött elő az előző tulaj trehánysága, hogy nem cserélt olajat ki tudja meddig.
A karosszéria ennyi év után sem rohad, a fényezése sem fakult ki eltekintve a hétköznapi karcolásoktól, ütődésektől.
Az elektronika szokott más autóknál gond lenni, itt néhány kiégett izzón túl nem volt semmi, ami szinte csoda.
Szóval összességében én imádtam ezt a békaszemű katicabogarat.
Hibalista
- 12 évig használtam, ami nem kevés. Ennyi év alatt a kopó alkatrészek zöme cserélődött, bár a jellemzően az utolsó két év volt kritikus. 2016-ban a futóműve (210e Ft) volt teljesen felújítva (lengéscsillapítók, szilentek, kutyacsont, porvédők). 2017-ben sajnos a motor (63000 Ft) is cserére szorult (egy magyarországi bontottat sikerült szerezni, ami jó állapotban van és 200000-et sem futott). - Ezeken túl a hűtő és a generátor(34000 Ft) adta meg magát 320e körül. A generátor gyári felújított lett. Sokat mentem vele, és többnyire városban, de az utastere nem sínylette meg, a belső kárpitozás elég szép maradt, a kormány bőrözése is csak 2016 végén kezdett kikopni.
Ide hordtam szervizbe
Kiskőrösön vittem egy Toyota márkaszervizben dolgozó szerelőhöz, aki amit muszáj volt gyári alkatrészre cserélt, amit nem, azt az ésszerűség határán belül megoldott. Az olajcseréket 15000 km-ként megcsinálta. Nekem pozitív tapasztalat volt.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Volt 4 db karosszéria sérülés is, amik nem az én hibámból történtek (2 piros lámpánál várakozás közben, 2 parkolás alatti meghúzásból adódóan) 2 szervizben javították, a minőség az elsőben kiváló volt, a másodikban egy picit lehettek volna profibbak, de az autó korából adódóan elnézőbb voltam. Az árak, mivel nem nekem kellett fizetni nem voltak fontosak.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 290000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 601 | Következő autója? | Impreza |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
