Ez csak egy álom - egy Corolla sosem hagy cserben
Szöveges ítélet
Igazából semmi rosszat nem lehet elmondani az autóról majd´ egy éves használat után. Az 1.6-os (még nem VVT-i) motor a 110 lóerővel kényelmes városi használatot eredményez, zöld lámpánál különösebb erőlködés nélkül lehet otthagyni a sort. Kicsit sokat fogyaszt városban, főleg a téli hidegben, rövid utakra használva 8.5-9l/100km átlagot lehet produkálni, országúton, pályán 7.5l alatt meg lehet úszni. Egy Budapest-Berlin-Budapest úton tartós 140körüli tempóval, 4 utassal + a csomagok 7.4 volt a fogyasztás. Cserébe ötödikben 130-nél a gázra taposva emelkedőn is érezhetően gyorsul, ha nem figyelek oda, könnyen 150-160 lesz a tempó. Elromlani, na azt nem szokott, minden működik benne tökéletesen.
Amit nem annyira szeretek benne, de elviselhető:
- drága gyári alkatrészek, érdemes normális utángyártott cuccokat keresni hozzá (cserébe nem nagyon kell bele semmi)
- 7 évesen a belső műanyagok kezdenek hangyányit zörögni, rezegni, de nem vészesen
- állítóleg ez is típushiba, a fényszóró körüli gumitömítés kijön, és lebeg a szélben, némi palmatex csodákat tesz vele... :)
- az ülés lehetne kicsit kényelmesebb, a Ford fotelszerű ülései után eléggé elültem benne a fenekemet egy-egy hosszú úton
- hátulra beszállni (mivel 3 ajtós) csak jobb oldalon lehet, a bal első ülést nem lehet előrehúzni
- hátul picit szűkös
- a légörvények miatt a hátsó ablak nedves úton használhatatlan, vagy állandóan törölgetni kell, nagyon visszahúzza a saját felcsapott vizét/mocskát
- nagyobb sebességnél - 100 felett - hangos kicsit a motor, (addig viszont síri csend, az alapjáratot bent nem lehet hallani...)
update: két év használat után feltűnt, hogy nem nagyon akar fűteni. Műszaki vizsga alkalmával (8 éves autó, egy csavart nem kellett rajta utánhúzni...) pollenszűrőcsere, ééérdekes, fűt... :)
Még update:
105 ezres szerviz, műszaki vizsgával megspékelve is megvolt.
Az ékszíjak még mindig a régiek (rosszat rendeltek, és nem lett jó hozzá :) ), igazából semmi bajuk még mindig, "majd azért valamikor jöjjön be és lecseréljük"). A váltót ill, kuplungot sem szedték szét, jelenleg is a gyári kulpungszetten megy a jármű. Azon kívül, hogy kopott, és kicsit magasan fog, szintén semmi baja. A féktárcsa és a hátsó dob is még a gyáriak...
Utolsó update:
Eladtam... :( Igazából a világon semmi baja nincs, sajnáltam is nagyon eladni, csak kellett egy nagyobb autó. Az is Toyota. :)
Hibalista
- - lengécsillapító 70000 km. után megadta magát (mind a 4), a gyári (38000/db) helyett monroe: összesen 100 000-be került,
- - picit nyikorog az ékszíj
- - az akkut (6 év után) ki kellett cserélni, mert nem indult... :)
-
- update:
- - a hátsó lámpát le kellett szerelni, mert a tömítés mellett befolyt a víz, és eláztatta a csomagtartó alját. 15 perces munkával plusz némi sziloplaszt közreműködésével megoldva...
- - az ékszíj még mindig nyikorog télen, de a szervíz szerint nem kell vele foglalkozni, 105e-nél úgyis leveszik róla, addig meg biztos elmegy
- - szivárog a vízpumpa, de ez meg valami típushiba, a szervizes jóember szerint ezzel sem kell foglalkozni, csak néha megnézni a vízszintet, ha csökkenni kezd, fáradjak be, addig meg nyugodtam mászkálhatok vele.
-
-
Ide hordtam szervizbe
Toyota Sakura, Óbuda
kissé drága, de villámgyors és kulturált. És nem akar mindenáron minden alkatrészt cserélnia a hozzánemértő tulaj (gyk.: én) panaszaira, "bőven elmegy ez még a kötelező szervizig"... :)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 67000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Escort | Következő autója? | Toyota Corolla 2004 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
