Egy városi legenda
Szöveges ítélet
Egy corolla-hívő vallomásai.
Amikor megvettük az asszony azt mondta:- Olyan mint egy lapos béka.
Mire én: - Hát tényleg elég csúnya. De ki nem sz..ja le.
Öt éve van meg. A B corsa után olyan volt mintha tényleg lenne egy autóm.
Egy héttel a megvétele után, februárban, kimentünk vele Hollandiába. Az autópályát egyenletesen, több cm-es hó borította, a fekete "városi terpjárókat" meg a fizika törvényei (ez önmagában is vicces - városi-terpjáró:))). Szépen, sorban feküdtek az út szélén. Bár a mi corollánkban nincs ABS azokban meg volt. Csak minek. Teljes biztonságban éreztem magamunkat benne. A német autópályákon, 4500-5000 fordulaton simán vitte a 150-et és az emelkedőkön még ilyen tempóban is érezhető gyorsításra volt képes. Ami engem teljesen meglepett mert a 63kW azért nem egy V8-as kategória
Még ugyanabban az évben nyáron Spanyolországba menet 42fok volt kint (hőmérő a műszerfalon - néha igen hasznos). Igaz nincs benne klíma, de mikor a francia autópályán egy rövid fél napos dugóban, a klímás bömbösök félretolva (a hűtőrendszer tervezésekor erre az esetre sajnos nem gondoltak...) álltak az úton és a tulaj a térerőt anya meg az árnyékot kereste, hát úgy gondoltam teszek én a klímára. Hat óra múlva már Barcelona mellett vertük a sátrat...
Azóta is rendesen teszem bele a kilométereket és a kötelező formaságokon (olajcsere: szigorúan időben, vezérműszíj, fékek stb...) túl semmi komolyat nem kellett benne szerelni (az ülésfűtés biztosíték meg a fényszóró a komolytalan kategóriába tartozik - nálam).
A zöldkártyán, ami ugye ugyancsak a komolytalan kategóriába tartozik, a szerelő nem túráztatta a motort mint a B corsámnál (az a szerencsétlen üveghangon rikoltott mire sikerült a "megfelelő" értéket produkálnia). Kérdeztem a szerelőt - miért nem kell ezt úgy nyomatni mint korábban a corsámat? Felhúzta a szemöldökét, nézett rám mint aki nem látott még hülyét - MER' EZ EGY TOYOTA!!! Ekkor volt az autó tíz éves.
Be kell vallanom, rossz gazda vagyok. Nem cseréltem benne mai napig aksit. Az autóm most tizenegy éves, a gyári akkumulátorral (vsz maga is legalább 11 éves ugye) rohadt hidegben is pöccre indul.
Nem vagyok híve a városi legendáknak, de egyet röviden:
A MB minőségbiztosítói meglátogatták a Toyota egyik üzemét, hogy megbeszéljék a gyártás során keletkező selejtes darabok kezelését miképpen oldják meg a japánok. A gyártócsarnokban az egyik német mérnök megkérdezte hol tárolják a selejtes darabokat, mire a japánok bevezették őket EGY SZOBÁBA ahol kettő darab autó tartózkodott. A német kollégák már örültek hogy most rajtakapták ezeket a japánokat. Az MB-nél, mint minden gyártás során, százalékosan keletkezik a selejt, ami mondjuk 1-4% között egy hangárt is megtölt. Szembesítve ezzel a japán mérnököket a következő válasz érkezett. Hát igen ez így is van, de a Toyotánál amint két hibás autó megjelenik a gyártás folyamán, azt azonnal leállítják addig amíg a hibák kivizsgálása meg nem történik és az okot meg nem szüntetik.
Tudom hogy ez csak egy városi legenda, de ezek tényleg nagyon jó autók.
Hibalista
- ülésfűtés biztosíték, fényszóró
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 57000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | corsa B | Következő autója? | Corolla |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
